Remsysteem probleem Honda Shadow VT750 C2

GCO

MF'er
14 mei 2015
49
1
Ik ben de remklauw aan het reviseren. Ik heb de remklauw van de remslang afgehaald want ik heb het idee dat de remolie niet goed door de slang loopt. Nu is mijn vraag: als ik de remklauw niet aan de slang heb, zou het remoliereservoir toch leeg moeten lopen? Of heb ik dat verkeerd. Kan het zijn dat de slang verstopt is geraakt door oude remolie? Volgens mij is dat bij deze motor lang niet vervangen. Alvast bedankt.
 
Reviseer je rempomp en klauw, monteer een nieuwe leiding, daar knapt ie behoorlijk van op.kijk eens of er nog een productie datum op je leiding staat.

En idd, alles wat je denkt kan t zijn.
 
Als je het dekseltje op het potteke laat zitten kan het best dat er geen remvloeistof uitloopt... Je moet trouwens echt van goeie huize komen wil je die remvloeistof tegen kunnen houden hoor...
 
Ik ben de remklauw aan het reviseren. Ik heb de remklauw van de remslang afgehaald want ik heb het idee dat de remolie niet goed door de slang loopt. Nu is mijn vraag: als ik de remklauw niet aan de slang heb, zou het remoliereservoir toch leeg moeten lopen? Of heb ik dat verkeerd. Kan het zijn dat de slang verstopt is geraakt door oude remolie? Volgens mij is dat bij deze motor lang niet vervangen. Alvast bedankt.
Lijkt mij juist een goed teken.

De remhandel bediend een zuiger in een cilinder, en dat is luchtdicht.
Dus de vloeistof loopt er niet uit.

Oké, een klein beetje bij het loshalen van de remklauw.
 
Lijkt mij juist een goed teken.

De remhandel bediend een zuiger in een cilinder, en dat is luchtdicht.
Dus de vloeistof loopt er niet uit.

Oké, een klein beetje bij het loshalen van de remklauw.

maar ik krijg geen druk meer op de remzuigers. Het ontluchten help niet. De ontluchtingsnippel had ook een blokkade maar die heb ik vrijgemaakt. Om terug te komen op de vraag of het er niet uitloopt. Zelfs als ik de hendel herhaaldelijk inknijp en loslaat komt er geen remvloeistof uit. Dat zou dan toch ook moeten lijkt mij?
 
maar ik krijg geen druk meer op de remzuigers. Het ontluchten help niet. De ontluchtingsnippel had ook een blokkade maar die heb ik vrijgemaakt. Om terug te komen op de vraag of het er niet uitloopt. Zelfs als ik de hendel herhaaldelijk inknijp en loslaat komt er geen remvloeistof uit. Dat zou dan toch ook moeten lijkt mij?
Dan zit het onluchtingsgaatje bij mijn eerder genoemde zuigertje en cilindertje dicht.
In de master cilinder aan het stuur/remhandel.
 
Ik ben de remklauw aan het reviseren. Ik heb de remklauw van de remslang afgehaald want ik heb het idee dat de remolie niet goed door de slang loopt. Nu is mijn vraag: als ik de remklauw niet aan de slang heb, zou het remoliereservoir toch leeg moeten lopen? Of heb ik dat verkeerd. Kan het zijn dat de slang verstopt is geraakt door oude remolie? Volgens mij is dat bij deze motor lang niet vervangen. Alvast bedankt.
Als je de deksel van het reservoir los/eraf hebt moet het inderdaad gewoon leeg lopen. Als het dat niet doet zit er ERGENS een blokkade, dat han zowel in de hoofdremcilinder als in de remleiding zijn.
Zoals al door iemnad aangegeven is het sowieso geen overbodige luxe de remleiding(en) te vervangen als dit nog de originele zijn.
 
Die zijn schoon gemaakt....
nog een keer schoonmaken

Je kan ook ontluchten door de bovenste banjo een beetje te lossen... al die vervangerij en revisie moet niet nodig zijn als hij voordat je er aan begon wel remde... Wat niet wegneemt dat het daarna geoptimaliseerd is hoor
 
Let op, als je hele remsysteem aan elkaar zit en je pulseert met het remhendeltje zouden er kleine belletjes uit het compensatiegaatje moeten komen...
In het compensatiegaatje zie je niks bewegen he, dat zie je in het grote gat wat dichter bij de uitgangsaansluiting zit wel.

heb je de rempomp schoongemaakt door 'm uitelkaar te halen???
 
Let op, als je hele remsysteem aan elkaar zit en je pulseert met het remhendeltje zouden er kleine belletjes uit het compensatiegaatje moeten komen...
In het compensatiegaatje zie je niks bewegen he, dat zie je in het grote gat wat dichter bij de uitgangsaansluiting zit wel.

heb je de rempomp schoongemaakt door 'm uitelkaar te halen???

Nee niet uit elkaar gehaald.
 
nog een keer schoonmaken

Je kan ook ontluchten door de bovenste banjo een beetje te lossen... al die vervangerij en revisie moet niet nodig zijn als hij voordat je er aan begon wel remde... Wat niet wegneemt dat het daarna geoptimaliseerd is hoor

De reden dat ik m schoon heb gemaakt is omdat de remzuigers niet meer goed terugtrokken. De klauw heb ik schoongemaakt.
 
maar ik krijg geen druk meer op de remzuigers. Het ontluchten help niet. De ontluchtingsnippel had ook een blokkade maar die heb ik vrijgemaakt. Om terug te komen op de vraag of het er niet uitloopt. Zelfs als ik de hendel herhaaldelijk inknijp en loslaat komt er geen remvloeistof uit. Dat zou dan toch ook moeten lijkt mij?
Nog maar een keer.

Pompen pompen pompen, en er komt niets.

Dan zit het retourgaatje in de master aan het stuur dicht. (Ik noemde het perongelijk ontluchtingsgaatje).
Doorsteken met een draadje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan