Remsysteem probleem Honda Shadow VT750 C2

GCO

MF'er
14 mei 2015
49
1
Ik ben de remklauw aan het reviseren. Ik heb de remklauw van de remslang afgehaald want ik heb het idee dat de remolie niet goed door de slang loopt. Nu is mijn vraag: als ik de remklauw niet aan de slang heb, zou het remoliereservoir toch leeg moeten lopen? Of heb ik dat verkeerd. Kan het zijn dat de slang verstopt is geraakt door oude remolie? Volgens mij is dat bij deze motor lang niet vervangen. Alvast bedankt.
 
Nou zitten daar twee ringen in, per zuiger... De zuiger wordt teruggetrokken door de ring die het verste wegzit. Die groef is trapeziumvormig, dus de ring heeft ruimte. Als die ruimte vol zit met aanslag gaat de zuiger niet meer terug, heb je die groef goed uitgekrabbeld??
 
Nou zitten daar twee ringen in, per zuiger... De zuiger wordt teruggetrokken door de ring die het verste wegzit. Die groef is trapeziumvormig, dus de ring heeft ruimte. Als die ruimte vol zit met aanslag gaat de zuiger niet meer terug, heb je die groef goed uitgekrabbeld??

Ja helemaal gereviseerd
 
Het kan ook zijn dat de rubberbinnenlaag heeft losgelaten dan zit de leiding zelf verstopt,maar dat is makkelijk
te controleren door de hele leiding los te maken en kijken of je er doorheen kan blazen,wel ff goed schoonmaken als je dat met je mond doet.
 
de leiding zou altijd moeten leeg lopen, of het deksel nu open is of niet. het systeem is luchtdicht door het rubber in het deksel, maar is wel nog steeds onderhevig aan de luchtdruk. als ze niet leeg loopt is zoals reeds gezegd het compensatiegaatje verstopt, of afgedicht door opgezwollen dichting/niet volledig naar rustpositie komen van de zuiger.

en bij het pompen moet je er wel voor zorgen dat de lucht weg kan : als het compensatiegaatje niet het hoogste punt is, of je de banjo aan de pomp niet een beeetje lost, kan de lucht nergens heen en blijf je tot in het oneindige pompen.
 
Normaal gesproken zit er boven het membraam op het reservoir ook een gaatje om daar lucht boven te laten, maar dat is ook niet altijd echt open meer als het nooit schoongemaakt is...
 
Klopt toch wel aardig wat ik zei.

Oké, de leiding loopt wel leeg, maar het reservoir niet.
Zie de beginpost van TS.

Ik ben de remklauw aan het reviseren. Ik heb de remklauw van de remslang afgehaald want ik heb het idee dat de remolie niet goed door de slang loopt. Nu is mijn vraag: als ik de remklauw niet aan de slang heb, zou het remoliereservoir toch leeg moeten lopen? Of heb ik dat verkeerd. Kan het zijn dat de slang verstopt is geraakt door oude remolie? Volgens mij is dat bij deze motor lang niet vervangen. Alvast bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan