remtang adapter: wie helpt me uit de brand?

sethos

Die hard MF'er
17 mei 2006
567
0
Den Haag
Net vandaag binnen gekregen: mijn nieuwe tweedehandse 4 zuiger brembo remtang...

full


Nu alleen het probleem.. hoe schroef ik dit ding op mijn husq? Nu heb ik er 320mm schijf en de originele remtang met de bekende oranje adapter op zitten..

Ik wil graag mijn nieuwe speeltje op de brommer hebben, maar dan heb ik een nieuwe adapter nodig.. en laat ik twee linker handen hebben als het op metaalbewerking aankomt..

De remtang die ik heb is een 2002 brembo P4 met een afstand tussen de bevestigings gaten van 65mm.. gekanabaliseerd van een lichtelijk overreden/overleden ducati 996

Heeft er iemand ervaring met dit type remtang op een hysqvarna 610 te uit 2000 te schroeven? [smeekmodus] Elke hulp is ZEER welkom.. :Y :Y [/smeekmodus]

Dus welke metaalmagier heeft er de spullen en de kennis om mij aan een adaptortje te help?? uiteraard en natuurlijk tegen vergoeding :)
 
Net vandaag binnen gekregen: mijn nieuwe tweedehandse 4 zuiger brembo remtang...

(Afbeelding)

Nu alleen het probleem.. hoe schroef ik dit ding op mijn husq? Nu heb ik er 320mm schijf en de originele remtang met de bekende oranje adapter op zitten..

Ik wil graag mijn nieuwe speeltje op de brommer hebben, maar dan heb ik een nieuwe adapter nodig.. en laat ik twee linker handen hebben als het op metaalbewerking aankomt..

De remtang die ik heb is een 2002 brembo P4 met een afstand tussen de bevestigings gaten van 65mm.. gekanabaliseerd van een lichtelijk overreden/overleden ducati 996

Heeft er iemand ervaring met dit type remtang op een hysqvarna 610 te uit 2000 te schroeven? Elke hulp is ZEER welkom.. :Y :Y

Dus welke metaalmagier heeft er de spullen en de kennis om mij aan een adaptortje te help?? uiteraard en natuurlijk tegen vergoeding :)


Wat voor vork poten zitten er in je Huskie?? Als je de zelfde hebt als een 525 exc uit 2003 met de zelfde afstand tussen de vork poten dan heb ik eventueel wel een houten model dat een metaal boer kan namaken. Je hebt dan nog wel een opvulring nodig om voldoende afstand tussen je spaken en de klauw te creeren.
Heb je een zelfde vork als een 620 of 660 ktm (geloof ik) dan heb ik nog een adabtor te koop.
 
Wat voor vork poten zitten er in je Huskie?? Als je de zelfde hebt als een 525 exc uit 2003 met de zelfde afstand tussen de vork poten dan heb ik eventueel wel een houten model dat een metaal boer kan namaken. Je hebt dan nog wel een opvulring nodig om voldoende afstand tussen je spaken en de klauw te creeren.
Heb je een zelfde vork als een 620 of 660 ktm (geloof ik) dan heb ik nog een adabtor te koop.

Ik weet niet zeker of ik de zelfde vork heb... de afstand tussen de gaten op mijn vork is 60 mm... Heb je de maten van de adaptor die je hebt liggen? en evt een plaatje ;) zit de adaptor bij de ktm aan de kant van de remschijf of aan de buitenkant?
Ik moet iets hebben wat 30mm naar buiten gaat en een hoogt verschil van ongeveer 5 mm kan opvangen.. dit is natuurlijk zeer nauwkeurig gemeten met een echte gamma rolmaat |( :N :+

[edit]

plaatje van de voorvork mer de adaptor die ik nu heb..
 
Laatst bewerkt:
Koop dan ook meteen een zwevende remschijf!!

Ik heb gewoon een ijzeren plaat van 12 mm dik gepakt, beetje zagen en boren en voila *D Maar je moet nog wel een stuk van je remklauw afslijpen aan de kant van de spaken! Anders loopt deze tegen je spaken aan en dat wil je natuurlijk niet hebben ;)
 
Koop dan ook meteen een zwevende remschijf!!

Ik heb gewoon een ijzeren plaat van 12 mm dik gepakt, beetje zagen en boren en voila *D Maar je moet nog wel een stuk van je remklauw afslijpen aan de kant van de spaken! Anders loopt deze tegen je spaken aan en dat wil je natuurlijk niet hebben ;)

zwevende schijf komt ooit nog wel eens... zodra het vakantie geld er weer is ofzo... O-) of heeft er iemand er nog eentje liggen voor een schappelijk prijsje :9
Staat je klauw wel goed recht op je schijf? Want er zit bij mij ook nog 'diepte' verschil in..
Dat afslijpen had ik ook al door, maar ben daar heel huiverig voor.. te veel is een kapotte tang.. hoe dik zijn die wandjes van een brembo?
 
Laatst bewerkt:
Koop dan ook meteen een zwevende remschijf!!

Ik heb gewoon een ijzeren plaat van 12 mm dik gepakt, beetje zagen en boren en voila *D Maar je moet nog wel een stuk van je remklauw afslijpen aan de kant van de spaken! Anders loopt deze tegen je spaken aan en dat wil je natuurlijk niet hebben ;)

Dit is een intern zweevende schijf!!
Wat betreft afslijpen is er op de manier zoals ik het heb gedaan nagenoeg niet nodig hoog uit 1 a 2 mm. Zal van de week eens een foto maken en hier posten. Ik meen dat ik een vul ring heb van 5 mm en ik heb de zelfde schijf. Trouwens heb ook een barking schijf is iets dikker en die past ook. Als ik zo naar die foto kijk dan kon die adaptor die ik heb wel eens passen. Zal het eens opmeten wat de maten zijn.
 
Dit is een intern zweevende schijf!!

shows how much I know :9 :? :+

Wat betreft afslijpen is er op de manier zoals ik het heb gedaan nagenoeg niet nodig hoog uit 1 a 2 mm. Zal van de week eens een foto maken en hier posten. Ik meen dat ik een vul ring heb van 5 mm en ik heb de zelfde schijf. Trouwens heb ook een barking schijf is iets dikker en die past ook. Als ik zo naar die foto kijk dan kon die adaptor die ik heb wel eens passen. Zal het eens opmeten wat de maten zijn.

Ben benieuwd! Je zou me er enorm mee helpen! Ik heb nog even gemeten met de gamma rolmaat natuurlijk :+ .. en ik moet aan de kant van de vork ook ongeveer 5mm opvullen..
 
Dit is de zelfde klauw ( denk ik) en schijf op een ktm..

full


Welliswaar zonder adaptor...
 
full


Deze is van een 520... is de beste wat ik zo kan vinden :P is niet helemaal het zelfde natuurlijk.... andere klauw ook.. wel een geinige disk
..
 
Laatst bewerkt:
Bij een husky zijn de schijven origineel(= Brembo) een stukje naar buiten t.o.v. het hart maar ondanks dat moet je nog steeds de klauw aan de binnenzijde verdunnen.
Ik heb de zuigers eruit gehaald en dan gaan "flexen" zodat je de wanddikte kan meten die er overblijft.
Op dit Forum zijn er al verscheidene topics gewijdt aan hoe je dit moet doen ( en hoe niet) dus gebruik even de zoekfunktie......
Je hoeft uiteindelijk niet met met ringetjes te werken of een spacer achter de schijf te monteren zoals wel eens geopperd wordt door sommige doehetzelferds.
Succes en laat het hier weten hoe je het oplost.
 
Ik heb nog ergens een adaptor liggen van husvarna (die bij een vierzuiger brembo zat)

mail me ff (zie profiel) de exacte maten die je moet hebben en dan kijk ik wel of hij past! zo ja dan ben je erg snel klaar toch.....
kosten: 25,- (als die past)
 
hmm .... wat ik me net bedacht is dat er op de nieuwe sm 610 een brembo P4 zit met adaptor.. Vork poten heb ik het zelfde geloof ik dus dit kan wel eens gaan passen... iemand ervaring/ ideeen?

full
 
ik heb het van 5 mm staal gemaakt1 mal voor de klauw en 1 voor de vork
dan heb ik een stoomdraad op de schijf geplakt voor de afstand
dan te samen gebout afgestelt en gelast en voila een remklauw adapter
full
 
en 1 dat hij klaar is (Afbeelding)

Ziet er absoluut goed uit! handige methode ook om de afstand goed te doen... deze ga ik onthouden :Y

Gaat verder bij mij alleen denk ik niet werken, omdat het stuk met de bevestigings punten aan de buiten kant van mijn vork niet vlak is... Dus of de zijkant van de vork afvlakken :X of iets aan de achterkant maken..
 
full


op de standaard sm610...
lijkt wel op wat ik nodig heb...
Wie heeft deze adaptor op zijn fiets en wil hem voor mij even op meten... pritty please ;)

gaat me vooral om de afstand tussen de schroefgaten van de klauw... ben bang dat die 60mm is ipv 65mm die ik nodig heb....
 
dit is de klauw die er op zit geloof ik.. niet helemaal de zelfde die ik heb maar maten lijken wel het zelfde..

en die heeft wel een gaatjes afstand van 65mm...

[edit]

plaatje is van de verkeerde... goeie plaatje staat hierna...

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/413804/f3c86223073b66df4380941cd2a36005 (brembo_goldline_1pin.jpg)​
 
Laatst bewerkt:
nvt

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/414054/023abd763033534ac01a581c80ab5a15 (9f_1_b.jpg)​
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een remhandle wat te lang was ,maar heb deze op lengte afgezaagd ,iets verbogen (niet te veel anders breekt hij) en een bolletje op gekneed van 2 komponenten metaal.
Makkelijk en toch veilig...
 
Terug
Bovenaan Onderaan