Remtrommel hapt en slaat vast

chrisscross

MF veteraan
28 okt 2003
21.394
6
Noord-Holland
Zoals de titel zegt, ik heb een remtrommel die vast slaat.

Als ik het achterwiel met de hand draai en de rem langzaam intrap pakt hij in 1 klap alle grip en blokkeert het wiel helemaal. Dus alles of niets zegmaar. Dit gaat gepaard met een behoorlijke klap wat het materiaal natuurlijk niet te goede komt. Ik heb er daarom nog niet mee gereden.

Als ik het spul open haal zie ik niks vreemds. Er zit ook nog voldoende remvoering op de schoenen. Er is lange tijd niet op gereden maar de trommel is niet verroest.

Heeft iemand een idee waar ik naar moet kijken?
 
Als ik de foto zo eens bekijk lijkt het of de bovenste remschoen verkeerd om zit,ik zie bij het vlakke deel toch een ronding zitten die op het deel hoort te zitten waar de remschoen in hoort te vallen bij de ronde pen.

Mocht dit zo zijn zal bij het remmen de remschoen vergaan en gaan happen,het ronde deel zorgt ervoor dat de remschoenen tijdens het remmen niet kunnen bewegen bij de ronde pen(een soort van vast punt)

En als ik dan nog eens bij het vlakke deel kijk zit de bovenste remschoen niet gelijk ten opzichte van de onderste remschoen,maar dit kan verbeelding zijn omdat de foto een beetje van de zijkant genomen is.
 
Als ik de foto zo eens bekijk lijkt het of de bovenste remschoen verkeerd om zit,ik zie bij het vlakke deel toch een ronding zitten die op het deel hoort te zitten waar de remschoen in hoort te vallen bij de ronde pen.

Mocht dit zo zijn zal bij het remmen de remschoen vergaan en gaan happen,het ronde deel zorgt ervoor dat de remschoenen tijdens het remmen niet kunnen bewegen bij de ronde pen(een soort van vast punt)

En als ik dan nog eens bij het vlakke deel kijk zit de bovenste remschoen niet gelijk ten opzichte van de onderste remschoen,maar dit kan verbeelding zijn omdat de foto een beetje van de zijkant genomen is.

Ik zal ze (nadat ik ze nu heb geschuurd en afgeschuind) nog eens omdraaien, nooit geschoten is altijd mis he.
 
Ik heb het ooit ook gehad met mijn toenmalige Dnepr in 1978 (omtrent).
Normaal remde die goed maar opeens voor het rode licht sloeg die vast.
Geen beweging meer in te krijgen.
gelukkig kon die rem vanaf de buitenkant losgedraaid worden.

Thuis het spul uit elkaar gehaald en beter afgesteld.

Bij mijn R27 heb ik een "brommende" voorrem gehad. Hapt net niet maar remt slecht onder hevige trillingen.
 
minimale speling op de ankerplaat.

Als de achterwielas op het juiste moment vastzit dan moet de ankerplaat met losgenomen remverankering makkelijk een rondje kunnen draaien. Als dat niet kan dan komt de ankerplaat onder spanning te staan. Er moet dan een extra ring oid tussen.http://racetech.com/html_files/TechTipFloatingBrake.html
 
Laatst bewerkt:
Kleine update:

De brommer is bijna klaar. Het was een wrak maar ik heb er toch met een bescheiden budget wat moois van gemaakt al zeg ik het zelf.

Dit weekend hoop ik hem te starten en de eerste meters te kunnen rijden en dan maar kijken of de rem goed functioneert.

full
 
Als ik de foto zo eens bekijk lijkt het of de bovenste remschoen verkeerd om zit,ik zie bij het vlakke deel toch een ronding zitten die op het deel hoort te zitten waar de remschoen in hoort te vallen bij de ronde pen.

Mocht dit zo zijn zal bij het remmen de remschoen vergaan en gaan happen,het ronde deel zorgt ervoor dat de remschoenen tijdens het remmen niet kunnen bewegen bij de ronde pen(een soort van vast punt)

En als ik dan nog eens bij het vlakke deel kijk zit de bovenste remschoen niet gelijk ten opzichte van de onderste remschoen,maar dit kan verbeelding zijn omdat de foto een beetje van de zijkant genomen is.

als ik dit zo lees, zou ik toch eens langs gaan bij Pearle :+
 
Heel mooi machientje geworden maar ik kan alleen ff niet de link leggen tussen een open inlaatkelk en het verdere crossmodel. Dat matched niet echt zeg maar. Staat wel mooi maar is niet logisch en ik denk dan ook niet origineel.
 
Heel mooi machientje geworden maar ik kan alleen ff niet de link leggen tussen een open inlaatkelk en het verdere crossmodel. Dat matched niet echt zeg maar. Staat wel mooi maar is niet logisch en ik denk dan ook niet origineel.

Klopt. Ik ga er ook niet mee crossen ;)
Het originele filter heb ik helaas niet en is niet te vinden. Wellicht dat ik er nog eens tegenaan loop. Het is net een grote fietsbel die je op je carb schroeft ag ik op foto's.

Eerst maar eens starten. :P
 
Ligt nou toch los.
Gelijk alles mooi schoon maken en beetje kopervet op de juiste plaatsen.
Trommel beetje opschuren en idd wat al 10 keer aangegeven is de remschoenen van een schuin kantje voorzien.
Als je niet snapt hoe een trommel rem werkt dan kan je beter effe iemand met verstand mee laten kijken.

Geen idee waar je woont, mocht je in de buurt van Oegstgeest wonen dan help ik je graag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan