remvloeistof lekt door geopende nippel

dubbeles

Rookie
19 jun 2006
19
0
Tijdens het vervangen van remvloeistof wordt de bekende 'nippel' beperkt losgedraaid. Mijn probleem is dat er bij <1 slag al vrij snel wat vloeistof gaat lekken, ondanks dat de nippel er v.w.b. schroefdraad niet slecht uit ziet.

Kan ik bijv. loctite gebruiken om wat meer 'dichting' te krijgen, of zijn er technisch meer veranwoorde truuks?

Hans
 
Kwart tot halve slag opendraaien is voldoende om er vloeistof uit te laten komen. Nooit loctite gebruiken, de volgende keer dat je de nippel los wilt draaien breekt hij geheid af. Wat je beschrijft is normaal, dus niet aan gaan klooien
 
Heb gisteravond volgens 't voorbeeld van een ander forum-item een gaaf 'pompje' gebouwd. Luchtdicht sluitend blikje met (lucht)ventiel en tot op bodem lopende uitvoer. D.m.v. opbouwen van druk wordt vloeistof vanaf de boden uit het reservoir naar buiten gepompt. Werkt top! maar nog niet aan de motor getest.

Nu ben ik dus bang dat door de druk er méér vloeistof via de kleine lekking tussen schroefdraad en klauw naar buiten gaat dan door cilinders-leiding-reservoir. De kortste weg lijkt mij in dat geval de makkelijkste .. en ben ik dus meer vloeistif kwijt via het schroefdraad dan dat er in het systeem moet zitten.

Hans
 
je bedoelt m'n "werkt top" ...

- tooltje = luchtdicht
- gevuld met vloeistof
- met pompen komt vloeistof uit uitvoer
(ook met aardige tegendruk)

Wat -inderdaad- nog niet getest kan zijn is de laatste stap:
- vloeistof in systeem ..
 
ja .. ik snap 'm ..

Valt dus onder de noemer: "eens moet de eerste keer zijn"

Zo ben ik ook: als ik lees dat iets kan, dan probeer ik dat dus..
.. en dat wordt dan die eerste keer ..
 
Een ontluchtingsnippel dicht niet af op de schroefdraad, maar op de conische punt. Dus zodra je 'm ook maar iets losdraaid staat deze idd open.
Da's waar, hoewel je tijdens ontluchten wel voorkomen moet dat er lucht langs de schroefdraad ontsnapt want anders wordt het oneindig lange klus ;)

Als de schroefdraad lekt open de nippel dan een heel klein beetje en houdt er wat neerwaartse druk op tijdens openen / ontluchten. De nippel vervangen kan ook helpen natuurlijk, of koop zo'n speedbleed nippel (http://www.speedbleeder.com/) waar niet alleen een handig ventieltje inzit maar ook een coating op de schroefdraad.
 
Laatst bewerkt:
ff snel zijn.
Zoiets dacht ik al
emo.gif
:X
 
tis toch niet normaal dat bij ontluchten die nippels langs de draad lekken??

had zelf onlangs hetzelfde met pas gespoten klauwen en best flauw van :r
 
ja dat si heel normaal als je je nippel te ver opendraait.

Om lakschade aan je klauwen te voorkomen is het misschien wel handig om een doekje over je klauw/band te leggen.


euhm ik zei niet m te ver open gedraaid te hebben... :)

bij mn soes doen ze het prima, bij de honda de klauwen netjes gespoten en bij vullen cq ontluchten ging er toch wel wat langs de draad op '(


edit: een doekje over de klauw werkt niet aangezien het lekt langs de draad en direct over de klauw loopt. zelf een in water gedrenkte tissue gebruikt en die erom gewonden, nadien afgespoeld en schade beperkt. bijspuiten blijft voor een kniesoor als mezelf nog wel noodzaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan