Remvloeistof vervangen, anders bij ABS??

hillie100

Die hard MF'er
20 mrt 2005
318
0
Leeuwarden
Op het forum heb ik lopen zoeken naar een how to ...., en eigenlijk kwam ik niet zoveel tegen over het remvloeistof vervangen. Voorheen heb ik de remvloestof vervangen door van bovenaf bij te vullen en onder af te tappen, maar gaat dat net zo bij een motor met ABS?
 
Lees er het werkplaatsboek van de betreffende fabrikant er op na,of vraag het aan een
dealer hoe het moet,niet alle systemen werken op dezelfde manier,ga niet zo maar iets doen.
 
Tja, het gaat om een 2008 Hornet, met een Italiaans boekje erbij en het enige handboek wat ik heb gevonden is in het Frans. Die 2 talen zijn abracadabra voor mij, en met alleen de plaatjes kom ik ook niet verder.
 
Dat ligt zeer aan de betreffende pomp. Bosch ABS heb je bijvoorbeeld in een aantal verschillende uitvoeringen. Bij de ene ververs/ontlucht je hem gewoon net als een normaal remsysteem, met als enige verschil dat er op de pomp ook een ontluchtingsnippel zit voor het ontluchten, en bij een ander systeem is het stuurcircuit (dus de input van de rijder) en het wielremcircuit gescheiden. Dan houdt het dus in dat je de vloeistof vanaf rempotje naar pomp ververst, en op de pomp zit dan weer een reservoir van het remcircuit naar de remklauwen toe.

Het is zo een twee drie niet te zeggen. Pak een WPHB en je weet het.
 
Ik durf het toch niet aan. Op het Honda forum zijn we ook niet verder gekomen en om nou op de gok toch maar aan de slag te gaan moet maar niet. Ik hoop dat iemand nog de verlossende antwoorden weet en anders toch maar wachten tot het handboek uit komt.
 
Waarom moeilijk doen,breng de motor naar een Honda dealer,remvloeistof vervangen kost
echt geen honderden euro,s,desnoods bel je eerst op wat het gaat kosten, en je weet dan tenminste dat het goed gebeurt.
 
Op internet een Italiaans handboek gevonden. Van de taal begrijp ik niks maar als ik naar de plaatjes kijk zie ik geen verschil vanwege ABS, en ook geen verwijzing naar ABS. Misschien dat iemand van jullie het taaltje begrijpt?
FileFactory
 
Terug
Bovenaan Onderaan