Remvloeistof vervangen + hoge fluittoon 100+ km/u

Mephix

Die hard MF'er
25 dec 2001
344
0
Harderwijk
Hoe vervang ik remvloeistof? Het gaat mij dan met name om de vraag hoe ik de boel ontlucht. Het vullen is neem ik aan gewoon doorpompen tot de vloeistof onderaan eruit komt.

En dan heb ik sinds vandaag last van een rare fluittoon wanneer ik 100 km/u of sneller rijd. Het begint heel zacht, maar de fluit wordt harder naarmate de snelheid toeneemt. Ik heb vandaag de fiets wel even gewassen, maar dat is dan ook alles.
 
Lijkt me niet want hij vraagt hoe je die onkruidverdelger vervangt, Jeroen.

Het ontluchten is simpel, knijp je rem in en draai het ontluchtingsdopje (onder bij de schijf) een klijn stukeje los, zodat er wat remvloestof uit komt.
Het beste kun je dit doen met behulp van een slangetje, anders loopt de remvloestof daarheen waar je het beslist niet heben wilt.
Als je remvloeistof oud is (2 jaar of ouder) kun je hem het beste geheel vervangen.

En een stukje off topic, waarom oh waarom koop je een Ravage :? |( ;) (pas op met gebrek aan olie in de kop, want dan krijg je nokken en nokvolgers in braille)
 
Lijkt me niet want hij vraagt hoe je die onkruidverdelger vervangt, Jeroen.

Het ontluchten is simpel, knijp je rem in en draai het ontluchtingsdopje (onder bij de schijf) een klijn stukeje los, zodat er wat remvloestof uit komt.
Het beste kun je dit doen met behulp van een slangetje, anders loopt de remvloestof daarheen waar je het beslist niet heben wilt.
Als je remvloeistof oud is (2 jaar of ouder) kun je hem het beste geheel vervangen.

En een stukje off topic, waarom oh waarom koop je een Ravage :? |( ;) (pas op met gebrek aan olie in de kop, want dan krijg je nokken en nokvolgers in braille)

Er zit wel een nippel om af te tappen. En ik ben inderdaad van plan de vloeistof geheel te vervangen. Ik ben dus van plan het reservoir te vullen, rem inknijpen en onderaan aftappen, nippel dicht en al vullend rem weer langzaam loslaten. Volgens mij komt er op die manier helemaal geen lucht in maargoed.

Het geluid is zeker niet van de nippel :) En het klinkt ook niet als wind die ergens langs gaat ofzo.

Als laatste: zo'n savage rijd als 25kw-er echt niet beroerd hoor. Hij trekt een aprilia af1 futura (die ik hiervoor had) er met gemak uit. En daarbij, het is maar voor even, tot ik dus in oktober groot rijbewijs heb.
 
beter nog eff door spoelen met spiritus en daarna
met een schoone olie spuit van onder naar boven vol pompen en je hebt er gegarandeert geen lucht meer in zitten maar je kan hem ook met schoone rem olie door spoelen
 
beter nog eff door spoelen met spiritus en daarna
met een schoone olie spuit van onder naar boven vol pompen en je hebt er gegarandeert geen lucht meer in zitten maar je kan hem ook met schoone rem olie door spoelen

Ja, deze manier kwam ik met de search dus ook tegen. Hij lijkt me ook beter dan vullen van bovenaf, maar ja, zo wordt het meestal wel gedaan dacht ik. Ik denk toch maar dat ik het hele systeem leeg haal en doorspoel. Daarna van onderaf vullen met een spuit.

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=353 (hier las ik dat)
 
Maar dan krijg je er dus lucht in? Tenminste, dat is wat ik uit het verhaal in dat andere topic opmaak. En een onluchtingsnippel ?? Die heb ik nog niet gevonden. Wel een aftapnippel.
Met een doorzichtig slangetje eraan wordt je aftapnippel vanzelf een ontluchtingsnippel. ;)

*(doorzichtig slangetje zorgt dat je luchtbelletjes kunt zien, zodat je kunt beslissen om nog even verder te ontluchten)
**(hang 't slangetje in 'n potje met bodempje schone remvloeistof, dan zuig je iig ook geen lucht naar binnen per ongeluk)
 
Maar dan krijg je er dus lucht in? Tenminste, dat is wat ik uit het verhaal in dat andere topic opmaak. En een onluchtingsnippel ?? Die heb ik nog niet gevonden. Wel een aftapnippel.

Nee geen lucht, voordat hij helemaal leeg is gooi je er nieuwe bij, en spoel hem door als er alleen nog schoon spul uitkomt ben je klaar, zorg gewoon dat hij niet helemaal leegraak..
 
beter nog eff door spoelen met spiritus en daarna
met een schoone olie spuit van onder naar boven vol pompen en je hebt er gegarandeert geen lucht meer in zitten maar je kan hem ook met schoone rem olie door spoelen
Met spiritus? Volgens mij wil je dat liever niet in je systeem hebben en je krijgt nooit alles er weer uit. Dan kun je het beter doorspoelen met wat extra remvloeistof.
 
shutup.gif
en ik was dus bijna vandaag begonnen met het doorspoelen met spiritus.. gelukkig had mijn pa vergeten zo'n spuit mee te nemen dus ging het niet door.

Pfew
 
Terug
Bovenaan Onderaan