Remvloeistof vervangen

nijtram1

Die hard MF'er
14 jul 2008
471
0
Hoe kan ik het beste me remvloeistof vervangen?
Het liefst met foto's erbij :D.

Kawasaki zx6r 99
 
wekplaats handboek van jou model kopen zou al een goed begin zijn zou ik zeggen en als er dan nog iets niet duidelijk is kan je altijd nog uitleg vragen over 't geen je niet snapt. Als je zelf de remolie wil vervangen, zal je waarschijnlijk andere klussen ook zelf willen gaan doen en dan is zo een werkplaats handboek toch wel een must als je van niks begint :Y
 
Tja..... als je zoiets al moet vragen heb ik wat twijfels aan je kennis/ervaring op sleutelgebied.

Dat maakt verder niet zo veel uit, maar als je aan remmen gaat klooien is een béétje kennis/ervaring toch wel handig. :X

Maar kijk eens in het "how to topic", daar worden al je vragen beantwoord.
 
Je kan de remvloeistof vervangen aan de voorkant door het reservoir open te maken dus deksel erafschroeven,de ontluchters op de remklauwen lossen en dan slangetjes er op drukken en in een bakje laten lopen.Daarna leegpompen je zal wel gelijk nieuwe remvloistof bij moeten vullen op die manier kun je hem doorspoelen en zal uiteindelijk in het hele systeem verse vloeistof zitten.Je bent wel ff bezig maar je krijgt het wel voor elkaar.Voor de achterkant geldt hetzelfde.Alternatief is banjo,s losdraaien en leeg laten lopen.
Overtollige remvloeistof goed weg wassen is nl agressief op lakken ed
 
wekplaats handboek van jou model kopen zou al een goed begin zijn zou ik zeggen en als er dan nog iets niet duidelijk is kan je altijd nog uitleg vragen over 't geen je niet snapt. Als je zelf de remolie wil vervangen, zal je waarschijnlijk andere klussen ook zelf willen gaan doen en dan is zo een werkplaats handboek toch wel een must als je van niks begint :Y

Waar heb je een werkplaatshandboek voor nodig? het werkt op ieder jap/italiaan hetzelfde...... :?
 
Waar heb je een werkplaatshandboek voor nodig? het werkt op ieder jap/italiaan hetzelfde...... :?


goed advies, maar als mensen die dit sort dingen vragen dat gaan doen hebben ze binnen no time ook koos motorloos onder hun naam staan.

Niemand bij je in de buurt je je kan helpen?, het is niet moeilijk, maar ja, het zijn wel je remmen.

Staat overigens nog een leuk stukje over remvloeistof vervangen in het srad topic ook :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan