Remvloeistof vervangen

Albertoo

MF'er
16 jan 2018
54
12
Goedendag allen,

ik wil graag de remvloeistof van mijn bmw r 1150 gs vervangen ondanks dat deze nog vrij helder van kleur is. nu wil ik zeker weten dat ik alle oude vloeistof uit de leidingen heb gepompt. weet iemand of het mogelijk is om bijvoorbeeld een klein beetje voedingskleurstof (<1 druppel) door de oude remvloeistof te doen zodat het goed zichtbaar is wanneer alle oude remvloeistof vanaf het vloeistof reservoir helemaal naar beneden is gepompt of dat dit problemen geeft met de olie? ik ben benieuwd of iemand dit al eens geprobeerd heeft.

Groeten,
Albert
 
3DD432F2-C487-455A-A1D4-27C34F106E9C.png
 
Mocht je nog oude remleidingen hebben en willen vervangen voor rvs omvlochten... abs pomp in de kliko/verkopen en directe leidingen naar de klauwen monteren. Word vaker gedaan volgens het waarheidsgetrouwe www.
 
Mocht je nog oude remleidingen hebben en willen vervangen voor rvs omvlochten... abs pomp in de kliko/verkopen en directe leidingen naar de klauwen monteren. Word vaker gedaan volgens het waarheidsgetrouwe www.
Ja, dat kan maar dan heb je geen ABS meer. 99,99% van de motorrijders hebben meer aan ABS dan aan stalen remleidingen.
 
Goedendag,

Ik ben gister bezig geweest met de olieën, filters, kleppen stellen, carbs synchroniseren en natuurlijk de remvloeistof voor de remmen en de koppeling. Gelijk een rondje gereden toen ik klaar was en hij remde weer prima.Ook geen storingen op het display dus het lijkt allemaal goed te gaan. Bedankt voor de hulp.

Groeten,
Albert
carbs op een 1150?
 
Mocht je nog oude remleidingen hebben en willen vervangen voor rvs omvlochten... abs pomp in de kliko/verkopen en directe leidingen naar de klauwen monteren. Word vaker gedaan volgens het waarheidsgetrouwe www.

De Remleidingen zijn al staal omvlochten maar ik wou de ABS pomp er graag nog op laten zitten. Ik rijd het hele jaar door en hoewel ik nog niet onderuit gegaan ben omdat het voorwiel blokkeerde vind ik het toch wel een fijn gevoel om een extra controle te hebben. Ondanks dat ik de afgelopen 2 jaar 50 000 heb gereden heb ik ook nog maar 2 jaar mijn rijbewijs...

carbs op een 1150?
Gaskleppen*
 
Terug
Bovenaan Onderaan