Remvloeistof verversen Kawasaki Versys 1000

RPMVFR750F

Rookie
18 dec 2007
23
0
Ik wil de remvloeistof verversen van mijn Versys 1000. Wie weet of ik tijdens het verversen nog een bepaalde procedure moet uitvoeren zoals bij Yamaha om niet alleen het systeem te verversen maar ook de abs pomp. Bij yamaha, althans bij de FJR1300 en super Tenere 1200 welke ik heb gehad, moet je eerst de remvloeistof verversen, en daarna een procedure starten via het dashboard om de oude vloeistof uit de ABS pomp te pompen door het abs in werking te stellen waardoor de schone vloeistof in de pomp komt en de oude eruit. Daarma dient het systeem nogmaals ververst te worden om de oude vloeistof uit de pomp, welke nu in de remleidingen zit, te verversen. Dat is dus 2x verversen. Ik weet dat lang niet iedereen dit doet maar het is wel voor het behoud van je abs pomp want veel pompen die kapot gaan, gaan kapot door het vocht wat er dan in blijft staan omdat er geen schone vloeistof in komt en vrijwel niemand zijn motor na het verversen een paa keer flink in de ABS remt. Nu kan ik daar bij de Versys 1000 helemaal niets over vinden.
Wie weet of dit bij de Versys 1000 ook moet. Of kan ik gewoon het systeem via de nippels op de remklauw met een vacuumpomp leegtrekken en tegelijk van bovenaf aanvullen met schone remvloeistof en daarna even rijden en een paar keer de motor flink in de ABS remmen en dan weer verversen. Alvast bedankt voor de feedback.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan