Remvloeistof

RebelRS

MF'er
28 aug 2007
164
0
Echt
Heej ik heb al de zoek functie hiervoor gebruikt,

Je hebt dus verschillende remvloeistoffen dot 3, 4, 5, 5.1 Geloof ik.

Maar mijn mijn rem reservoir staat bovenop alleen maar Gri Me Co das volgens mij het merk van Dot toch?

Ik heb trouwens een Aprilia Rs 125 uit 1995

En een vriend heeft een Rs 50 en op het reservoir staat ook alleen Gri Me Co
En op zijn voorrem staat use only dot fluid. maar niet welke?

Iemand van jullie een idee?
 
Heej ik heb al de zoek functie hiervoor gebruikt,

Je hebt dus verschillende remvloeistoffen dot 3, 4, 5, 5.1 Geloof ik.

Maar mijn mijn rem reservoir staat bovenop alleen maar Gri Me Co das volgens mij het merk van Dot toch?

Ik heb trouwens een Aprilia Rs 125 uit 1995

En een vriend heeft een Rs 50 en op het reservoir staat ook alleen Gri Me Co
En op zijn voorrem staat use only dot fluid. maar niet welke?

Iemand van jullie een idee?
..en ik denk dat er staat GRIMECA, de merk van de rempomp :)

dot4 gaat prima werken
 
Oke bedankt alvast

Vriend heeft nog liter dot 4 dus gebruik daar wel wat van

maar omdat ik via de zoekfuncties een paar topics kreeg waarin stond dat je dot 4 niet met dot 5 of iets anders kon mengen
 
Oke bedankt alvast
Vriend heeft nog liter dot 4 dus gebruik daar wel wat van
maar omdat ik via de zoekfuncties een paar topics kreeg waarin stond dat je dot 4 niet met dot 5 of iets anders kon mengen

Klopt, NOOIT verschillende DOTnummers remvloeistof met elkaar mengen.

Als die liter (??) remvloeistof nooit eerder open is geweest, dan kun je het gerust gebruiken. NOOIT al eerder geopende flessen remvloeistof gebruiken. Remvloeistof is nl. "hygroscopisch" het trekt vocht uit de lucht aan. Je wil absoluut geen vocht in je nieuwe vloeistof.
Anders gewoon ff nieuwe halen. Zo duur is dat spul ook weer niet, dat je daar risico's mee moet lopen.

DOT 5.1 presteert overigens beter dan DOT4, maar moet vaker ververst worden.
 
Klopt, NOOIT verschillende DOTnummers remvloeistof met elkaar mengen.

Als die liter (??) remvloeistof nooit eerder open is geweest, dan kun je het gerust gebruiken. NOOIT al eerder geopende flessen remvloeistof gebruiken. Remvloeistof is nl. "hygroscopisch" het trekt vocht uit de lucht aan. Je wil absoluut geen vocht in je nieuwe vloeistof.
Anders gewoon ff nieuwe halen. Zo duur is dat spul ook weer niet, dat je daar risico's mee moet lopen.

DOT 5.1 presteert overigens beter dan DOT4, maar moet vaker ververst worden.
Je mag alle dot versies met elkaar mengen, alleen dot5 niet.
Als er dot4 in zit mag je er gerust dot5.1 bij doen.
Beter is het om alle oude vloeistof te vervangen voor nieuwe.
 
Bij extreem (circuit) gebruik beter dot 5.1 gebruiken van een goed merk. Je merkt bij dot 3/4 sneller dat je remdruk minder wordt naar mate het hele zooitje warmer wordt.
 
Je mag alle dot versies met elkaar mengen, alleen dot5 niet.
Als er dot4 in zit mag je er gerust dot5.1 bij doen.
Beter is het om alle oude vloeistof te vervangen voor nieuwe.

Op zich klopt dat, maar dan gaat het er vooral om dat de verschillende DOT versies niet met elkaar reageren, zodat bv. je rubbers worden aangevreten oid. Dot 5 doet dat bijvoorbeeld....
Maar als je de vloeistof ververst, is het zonder meer aan te raden om slechts één DOT-versie te gebruiken.
 
Maar als je de vloeistof ververst, is het zonder meer aan te raden om slechts één DOT-versie te gebruiken.
:^

1 soort en een vers kannetje. Die 7 euro kan er vast wel af... En het 'restje' gebruik je om je koppelingsvloeistof eens te verversen, dat krijgt een stuk minder te verduren en dan gebruik je het spul ook nog nuttig ;)

uiteraard alleen bij een hydraulische.... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan