remvloeistof

Jack be quick!!!

MF veteraan
10 nov 2003
2.425
1
Den Haag
Weet er iemand of je inderdaad heel vaak je remvloeistof moet vervangen zoals in het onderhoudboekje staat? Of is een enkele keer in de 3 a 4 jaar voldoende...
En is er iemand op dit vreselijk mooie forum die dit volgens de voorgeschreven intervallen trouw doet?



PS: ik vind de moderators geweldig! En ik meen het nog ook!
 
afhankelijk van hoe je je fiets gebruikt.

In de racerij vervangen ze de remvloeistof meestal voor de race (hydrofiel en fading zijn de zoekwoorden ;) )

zelf wanneer ik er zin in heb/zodra de vloeistof donker begint te worden/vervangen van remblokken enz. Rij "teveel" km's om me aan intervallen te houden.... zo kan ik elke maand een can olie wisselen
 
slijmjurk :')

Ik doe de vloeistof bij mijn eigen remmen volgens het boekje: iedere twee jaar verse. En eerder indien nodig (regelmatig sjekken dus).

Meestal is er voor die tijd al iets, waardoor ik toch de boel al moet leeghalen (nieuw stuur, nieuwe handels, nieuwe klauw oid).
 
Weet er iemand of je inderdaad heel vaak je remvloeistof moet vervangen zoals in het onderhoudboekje staat? Of is een enkele keer in de 3 a 4 jaar voldoende...
En is er iemand op dit vreselijk mooie forum die dit volgens de voorgeschreven intervallen trouw doet?



PS: ik vind de moderators geweldig! En ik meen het nog ook!


1x per jaar is vaak :?
 
in de praktijk wordt bij heel veel motoren de remvloeistof / koelvloeistof / vorkolie, vrijwel nooit of bijna nooit ververst.
of de onderhoudsinterval word zeer ver opgerekt.
 
Laatst bewerkt:
in de praktijk wordt bij heel veel motoren de remvloeistof / koelvloeistof / vorkolie, vrijwel nooit of bijna nooit ververst.

En dat is helaas waar.

Terwijl het doorgaans toch leuke klusjes zijn, vooral als je er op tijd bij bent.

Zo is drap uit de mastercilinder en leiding halen erg vervelend, maar het verversen van de remvloeistof niet al te lastig.

Vorkolie dito. Uitstellen heeft niet veel zin, want je motor gaat er echt beroerder door sturen, dus je moet op een gegeven moment wel. Laat staan de extra slijtage door achterstallig onderhoud. Zonde.

Voor motoren die ik verkoop, geldt gewoon: standaard alles verversen (ook al zit er net vers in). Het zijn echt de kosten niet, en dan weet ik tenminste waar ik garantie op geef. En de koper weet zich verzekerd van een seizoen zonder rare zaken.

Maar ik zie ze zat, die na aanschaf (met beurt) even komen showen: oude bougies, oude olie, donkere remvloeistof. Jammer. (overigens niet altijd he, tis geen afzeik-post).
 
Terug
Bovenaan Onderaan