Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
dot 3 en dot 4 kun je door elkaar gebruiken.
alleen dot 5 kun je niet gebruiken.
Dot 5.1 kun je ook mengen met 3 en 4.
Dot geeft de specificatie van de remvloeistof, vloeistof met een hoger kookpunt kun je wel mengen of gebruiken ipv hetgene met een lager kookpunt.
Remvloeistof op siliconen basis (dot 5) kun je echter weer niet mengen of gebruiken in een systeem waar dot 3, 4 of 5.1 in gezeten heeft
Als je remvloeistof de kleur van slappe koffie of sterke thee heeft ben je toch al wel een paar jaar te laat met vervangen. Nieuw is het lichtgeel.
Daarenboven: geen DOT 3, DOT 4, of DOT5.1 gebruiken in een systeem dat voor DOT 5 is gemaakt.
DOT 3
DOT 4
DOT 5.1
hebben doorgaans dezelfde kleur: slappe koffie / sterke thee.
DOT 5 is doorgaans paars.
Hallo mensen
Kijk...Daar kan ik mee uit de voeten. Je bent nooit te oud enz.... Hartstikke bedankt.
Oldtimer
Daarenboven: geen DOT 3, DOT 4, of DOT5.1 gebruiken in een systeem dat voor DOT 5 is gemaakt.
DOT 3
DOT 4
DOT 5.1
hebben doorgaans dezelfde kleur: slappe koffie / sterke thee.
DOT 5 is doorgaans paars.
misschien omdat dot 5 beter tegen trillingen kan?Harleys gebruiken nog wel eens DOT5 geloof ik.
Harleys gebruiken nog wel eens DOT5 geloof ik.
Het voordeel van DOT5 is bij mijn weten dat het geen lakschade veroorzaakt, dus bij oldtimers enz veel gewild.
het nadeel was dat het geen water opnam; eens een druppel water in je remsysteem, zal die druppel altijd bij de +/-100 graden celcius gaan koken. (iets meer omdat druk)
dan wordt het gel. papperige massa die alle kleine gaatjes verstopt.
Heb jij wel eens dot 5 gezien? Omdat ik af en toe lees dat het paars is, denk ik dat het best wel eens skydrol ld4 kan zijn. Dat is ook een compleet ander goedje als remvloeistof.Het voordeel van DOT5 is bij mijn weten dat het geen lakschade veroorzaakt, dus bij oldtimers enz veel gewild.
het nadeel was dat het geen water opnam; eens een druppel water in je remsysteem, zal die druppel altijd bij de +/-100 graden celcius gaan koken. (iets meer omdat druk)