remvloeistofreservoirdeksel vast. Hoe los ?

code

Die hard MF'er
19 jan 2004
990
1
Hallo,

van mijn honda xr250 r zit de remvloeistofreservoirdeksel (3 x lettewaarde, mooi hoor) dusdanig vast dat ik het er niet af krijg en de boutjes (kruiskop) dreig tot pulp te draaien. Ik moet de vloeistof eruit hebben om de boel schoon en werkend te maken. (1 drukcilinder weigert functie en de ander gaat niet meer terug)

Wd40 en Loctite freeze hielpen niet. weten jullie hoe ik deze bouten los kan krijgen zonder ze verder te mollen?

alvast bedankt! :W
 
Wat ook goed gaat bij kruiskopschroeven, is een beetje slijppaste op de punt van de (goed passende) schroevendraaier.
Het is verbazend hoeveel kracht je dan kan zetten (je scheurt bijna het vel van je handen)

Er bestaat ook speciaal spul, screw gripp o.i.d.
Maar ik ook gewoon kleppenslijppasta.

Als het dan nog niet lukt, uitboren.
 
Altijd passend gereedschap gebruiken is mijn tip. Of was de kruiskop schroef/schroeven al beschaigd dat je de schroevendraaier helemaal rond kan draaien in de schroef ?
 
Klein slijpschijfje een rechte gleuf in slijpen en proberen met een normale schroevendraaier. Anders aan 1 kant van die gleuf proberen rond te meppen (richting los natuurlijk...).

Ik sla er met een slagschroevendraaier op, ze gaan dan wel los. Lukt dat niet en breken ze, geen nood, zie voorgaande post! ;)
Op een rempotje?

Lijkt mij geen goed plan, maar misschien zitten jou rempotjes wat steviger vast ;)
 
Wat ook goed gaat bij kruiskopschroeven, is een beetje slijppaste op de punt van de (goed passende) schroevendraaier.
Het is verbazend hoeveel kracht je dan kan zetten (je scheurt bijna het vel van je handen)

Er bestaat ook speciaal spul, screw gripp o.i.d.
Maar ik ook gewoon kleppenslijppasta.

Als het dan nog niet lukt, uitboren.



:^


ik heb ook een potje kleppenslijp-pasta voor dit doel.
werkt perfect.
screw-grip van bison werkt idd ook best.
 
gelukt!!!

Een is er vanaf dmv een gloeiend harde tik en van de ander heb ik kop moeten afboren. Stiftje kon ik er met wat gevloek en een waterpomptanf uitdraaien!

super!

Nu kan ik alles aftappen en de calliper schoonmaken.

nog bedankt!
 
Wat ook goed gaat bij kruiskopschroeven, is een beetje slijppaste op de punt van de (goed passende) schroevendraaier.
Het is verbazend hoeveel kracht je dan kan zetten (je scheurt bijna het vel van je handen)

Er bestaat ook speciaal spul, screw gripp o.i.d.
Maar ik ook gewoon kleppenslijppasta.

Als het dan nog niet lukt, uitboren.
Klinkt erg goed; dank, ik onthoud dat.
 
Ik denk dat ik eerst eens voorzichtig warm-föhnen of heet water zou proberen; verrassend veel rotklusjes lukken daarmee.

Mij is daarentegen wat anders verteld. Bij het opwarmen zetten de metalen juist uit en komen ze nog klemmer te zitten. Loctite Freeze maakt het metaal ijs en ijskoud (-40C) waardoor het juist wat krimpt en het gemakkelijker los te krijgen is. Ik heb vaker op deze manier wat losgekregen maar het mocht bij deze klus niet baten.
 
Laatst bewerkt:
Klein slijpschijfje een rechte gleuf in slijpen en proberen met een normale schroevendraaier. Anders aan 1 kant van die gleuf proberen rond te meppen (richting los natuurlijk...).Op een rempotje?

Lijkt mij geen goed plan, maar misschien zitten jou rempotjes wat steviger vast ;)

Denk je soms dat ik een lomperd ben,...lompsterk dat wel! Maar kan wel doseren ;)

Zie dat het al gefixt is, fijn!!! :}
 
Mij is daarentegen wat anders verteld. Bij het opwarmen zetten de metalen juist uit en komen ze nog klemmer te zitten. Loctite Freeze maakt het metaal ijs en ijskoud (-40C) waardoor het juist wat krimpt en het gemakkelijker los te krijgen is. Ik heb vaker op deze manier wat losgekregen maar het mocht bij deze klus niet baten.
Mijn ervaring is dat de meeste dingen warm makkelijker loskomen dan koud maar natuurlijk is het denkbaar dat het, als er 2 metalen tegen elkaar zitten, ook weleens andersom zou kunnen uitpakken naar gelang van "volgorde"; gesteld dat een bout door een ander metaal heen sneller uitzet dan wat eromheen zit, ja dan hoe warmer hoe vaster.

Kop-bouten en onverantwoordelijk vastgezette bougies kreeg ik altijd warm het makkelijkst los.
 
Terug
Bovenaan Onderaan