Remzuiger cilinder schoonmaken/polijsten of nieuwe?

Tasin

MF'er
4 jan 2022
47
55
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb mij zelf al voorgesteld. Ik heb een Honda CBF600 SA gekocht met wat werk :). Een van de eerste dingen die ik wil aanpakken zijn mijn remmen.

Mijn voorremmen piepen (heel erg). Daarnaast zag ik dat de zuigers ook zijn gecorrodeerd (zie foto's). Ik heb ondertussen een revisie setje besteld maar daar zitten geen cilinders bij.

Ik ben het forum afgegaan en ook diverse andere sites maar ik kan geen eenduidig antwoord vinden op mijn vraag. Vandaar:

Kan ik de zuigers(specifiek de mijne) hergebruiken en wat moet ik daarvoor doen? Wanneer is het verstandig om nieuwe te halen?
 

Bijlagen

  • IMG20220104195209.jpg
    IMG20220104195209.jpg
    102,9 KB · Weergaven: 75
  • IMG20220104195202.jpg
    IMG20220104195202.jpg
    134,8 KB · Weergaven: 80
Laatst bewerkt:
Deze ging ik niet meer gebruiken, als deze naar binnen worden gedrukt beschadig je al de nieuwe keerring.
Kijk voor een setje nette zuigers .
Maar haal eerst je remklauw uiteen en bezie of de klauw nog netjes is of dat deze ook beter vervangen kan worden.
Wellicht is hier wel iemand die een nette set voor je heeft..🤔😉
 
Bedankt voor de reacties, het zijn inderdaad de zuigers. Ik heb ze nog niet uit de remklauw gehaald, maar is er een kans dat ik ze kan reviseren? Roest eraf poetsen met roestoplosser en polijsten?
 
Gezien de prijs van nieuwe zuigers en de staat van die van jou kan je beter opzoek gaan nette gebruikte exemplaren .
Deze zuigers zijn niet meer te redden elke roest vlok is een gaatje in de oppervlakte en daardoor een lek .
Nieuwe zuigers kosten meestal rond de 30 euro en je hebt er vier nodig .
Zag bij een tweede hands handelaar ( Motorpartsonline ) hele nette complete remklauwen voor een 45 euro
 
Hallo allemaal, bedankt voor de reacties. Ik heb de klauwen gister uit elkaar gehaald. De klauwen zien er netjes uit de zuigers minder. Ze liggen nu in een azijn bad. Ik plaats nog wel een foto van hoe de zuigers er uit zien na ze een badje hebben gehad. Zoals ik het zie valt het op zich wel mee, maar dat zou ik nog graag met jullie willen checken
 
Hallo allemaal, bedankt voor de reacties. Ik heb de klauwen gister uit elkaar gehaald. De klauwen zien er netjes uit de zuigers minder. Ze liggen nu in een azijn bad. Ik plaats nog wel een foto van hoe de zuigers er uit zien na ze een badje hebben gehad. Zoals ik het zie valt het op zich wel mee, maar dat zou ik nog graag met jullie willen checken
Graag!
 
Hallo allemaal, bedankt voor de reacties. Ik heb de klauwen gister uit elkaar gehaald. De klauwen zien er netjes uit de zuigers minder. Ze liggen nu in een azijn bad. Ik plaats nog wel een foto van hoe de zuigers er uit zien na ze een badje hebben gehad. Zoals ik het zie valt het op zich wel mee, maar dat zou ik nog graag met jullie willen checken
Niet nodig zoals eerder gezegd je eerste foto's zeggen genoeg.... Iedereen heeft het over vervangen en de meeste hebben hier ervaring mee en zullen geen aandelen hebben in remzuigers.
 
Hallo allemaal, bedankt voor de reacties. Ik heb de klauwen gister uit elkaar gehaald. De klauwen zien er netjes uit de zuigers minder. Ze liggen nu in een azijn bad. Ik plaats nog wel een foto van hoe de zuigers er uit zien na ze een badje hebben gehad. Zoals ik het zie valt het op zich wel mee, maar dat zou ik nog graag met jullie willen checken
Tasin als er van die pitjes inzitten moet je gewoon vervangen. Het gaat lekken, ze blijven hangen en het is gewoon niet veilig dan.
 
Hallo allemaal, een kleine update. Zuigers zijn zoals vele van jullie aangaven er zeer slecht aan toe. Al het roest is er ondertussen af en nu is zichtbaar hoeveel putjes er in zitten.

Conclusie:
Ik ga tweedehands klauwen halen bij de sloop.

Het positieve van dit verhaal is dat ik een ervaring en technische kennis rijker ben (onbetaalbaar :)).
 
Hallo allemaal, een kleine update. Zuigers zijn zoals vele van jullie aangaven er zeer slecht aan toe. Al het roest is er ondertussen af en nu is zichtbaar hoeveel putjes er in zitten.

Conclusie:
Ik ga tweedehands klauwen halen bij de sloop.

Het positieve van dit verhaal is dat ik een ervaring en technische kennis rijker ben (onbetaalbaar :)).
Heel verstandig, ik hoop alleen dat je een goede set krijgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan