Rennen dieven weg voor een alarm?

SvB

MF veteraan
21 nov 2007
1.348
313
Hallo allemaal,

Er is een keer een motor van me gejat en sindsdien ben ik erg panisch voor diefstal.
Heb mijn huidige motor dan ook volgegooid met alarmen en GPS tracking etc.
De kans dat iemand uit de buurt je ziet rijden en je in de gaten houd om hem te jatten bleek heel reëel te zijn.
Eerst zette ik mijn nieuwe motor bij de fietsen (gewoon buiten) maar toen kon ik afentoe gewoon niet slapen...
Ik rol hem nu het halve studentenhuis door om hem ergens te zetten waar dieven er echt never nooit bij gaan komen zonder dat we het weten.
Als ze dat ding met 2 sirenes, aanslaande claxon etc het huis door slepen is 12 man wakker, hahaha.

Maar... de reden dat ik dus doe is dat ik niet wakker word van het alarm als hij bij de fietsen staat en andere mensen er echt niet naar omkijken.
Soms zit ik als test wel eens te prutsen aan mijn schijfremslot bijvoorbeeld en er is nooit iemand die polshoogte komt nemen (op het schijfremslot zit nog een extra alarm).
Ik durf dus niet 100% te vertrouwen op de alarmen maar zou graag niet elke keer ontzettend veel moeite willen doen en een motor door de keuken douwen terwijl mensen daar rustig een bakkie zitten te drinken..

Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die hun motor nog in bezit hebben dankzij een alarmsysteem (schijfremslot of een ander systeem).
Eigenlijk vraag ik me namelijk af of ik niet te extreem ben, misschien kan je een motor met alarmen en GPS tracking best wel dagelijks buiten zetten en rennen dieven gillend weg als er een alarm afgaat?
 
Laatst bewerkt:
Met een doek, pur of iets anders kunnen dieven natuurlijk zeer gemakkelijk een alarm geluidsloos maken. Werkt dus niet 100%

Je kunt beter hopen dat ze hun poot breken als de kickstarter terugslaat :9
 
Laatst bewerkt:
Met een doek, pur of iets anders kunnen dieven natuurlijk zeer gemakkelijk een alarm geluidsloos maken.

-O-

Van die rotzakken die het als 'werk' hebben kun je weinig beginnen.

Maar ik hoop op een succesverhaal waarbij iemand in z'n badjas naar buiten is gerend toen het alarm afging en de dief buiten op de grond zag kruipen met de hond van de buurman aan z'n zak omdat die er ook al wakker van was geworden.

Want je kunt niet zien dat er een alarm opzit, en als je er iets mee probeert gaat hij meteen loeien. Als je daar wakker van wordt heb je de dief in principe toch gewoon te pakken?
Dat moet toch ook vaak voorkomen.. hoop ik

Aan de andere kant heb ik nog nooit zoiets gelezen.... vandaar dit topic ;)
 
Ik heb liever dat mijn motor gejat wordt, dan dat ik een knuppel in mijn nek heb.....

Maar serieus, mits jij niet een heel interessante motorfiets hebt voor het dievengilde, zal het met de genoemde afweermiddelen ruim voldoende zijn om jouw motorfiets tegen diefstal te beschermen.
 
Als ze hem willen hebben.. is ie weg
3 man.. busje.. * zoef, weg is ie *


met verankeren aan de muur/vloer vertraag je het iets..
Maarja, *echt goeie* betonscharen , die hebben ze ook*

Als iemand jou motor écht wil hebben, komen ze hem gewoon halen.
 
Wat voor dure motor heb je wel niet dan als student zijnde?

Bij een studentenhuis lijkt me een oud brikkie sowieso ook veiliger.
 
_O-

Dieven vluchten voor een alarm .

_O-

Het idee !


Wees eerlijk ga je zelf naar buiten als je weer eens een alarm hoort afgaan ?

Ooit heeft het alarm knipperlicht aan de mijn gevel een avond staan knipperen .
Aan het eind van de avond kwam de overbuurman het melden (ik was gewoon thuis , foutje in het systeem)
Hij was het geknipper na een paar uur zat en kwam het daarom even zeggen .
 
Verzeker je motor tegen diefstal en leg er een goed slot op (tevens vereiste van de verzekering, soms zelfs een stalling in de avonduren). Meer kun je niet doen en daar zul je je bij neer moeten leggen. Wanneer ze een motor op het oog hebben, nemen ze hem mee.... hoe dan ook.

Kun je hier niet mee leven dan kan je beter geen motor in bezit hebben.
 
Wat voor dure motor heb je wel niet dan als student zijnde?

Bij een studentenhuis lijkt me een oud brikkie sowieso ook veiliger.

Niet extreem hoor:

Foto-6BLLEWEJ.jpg


Maar met mijn leeftijd is het all-risk verzekeren van deze motor erg duur en die hoge maandlasten zijn teveel... dus daarom wa verzekering en goede sloten etc.

Daarnaast is dit het type motor dat ik al laaaang wilde en voor heb gespaard.
De kleuren vind ik ook erg mooi en zie je niet zoveel.
Ben echt heel blij met dit motortje, is echt een jongensdroom elke keer als ik opstap ookal heb ik hem al een tijdje.
En je krijgt er toch een band mee ofzo... toch?

Dus: volgegooit met beveiligingsspul/... als ze hem bewegen wordt ik ge-sms't :')
En daarnaast kun je die beveiliging overbouwen mocht je ooit iets nieuws kopen dus het is de investering waard.

Maar goed.. dat blijft door de keuken rollen :Y
 
Waarom zou je hem all risk willen verzekeren?

Gewoon WA+ (Ook wel WA Beperkt Casco) verzekeren.
 
_O-

Dieven vluchten voor een alarm .

_O-

Het idee !


Wees eerlijk ga je zelf naar buiten als je weer eens een alarm hoort afgaan ?

Ehmm.. ja als het die van m'n motor zijn wel aangezien het er dan 3 zijn en onder mijn raam afgaan _O-

De rest zou ik niet wakker van worden, te ver weg.
Maar als ik er 1 zou horen ga ik wel kijken@
 
Als je er echt zo aan gaat hechten is het iig beter voor je zelf om hem zo veilig als voor jouw mogelijk is te stallen.
Keuken, gang of desnoods woonkamer.

Als het alarm dan afgaat dan hoor je het ook wel denk ik?
 
_O-

Dieven vluchten voor een alarm .

_O-

Het idee !


Wees eerlijk ga je zelf naar buiten als je weer eens een alarm hoort afgaan ?

Ooit heeft het alarm knipperlicht aan de mijn gevel een avond staan knipperen .
Aan het eind van de avond kwam de overbuurman het melden (ik was gewoon thuis , foutje in het systeem)
Hij was het geknipper na een paar uur zat en kwam het daarom even zeggen .


Mijn alarm moet je 3 keer daags een flink stuk mee wandelen en hij loopt niet op stroom, maar op hondebrokken. En ja de gemiddelde dief is een dermate held op sokken, dat hij het hazepad kiest als mijn hond alarm slaat. Het helpt wel, dat hij meer lawaai maakt dan het gemiddelde stuk elektronica, meer dan 40 kilo weegt en als hij serieus in een tennisbal hapt, je 1 keer knal hoort en je vervolgens een nieuwe moet zoeken. })
 
niet vergeten het alarm om de 6 jaar te vervangen.

kwam laatst midden in de nacht thuis en het alarm lag lekker te maffe.
zelfs als ik hem aaide gaf hij geen kick.

maarja 14 jaartjes oud en stockdoof:P dan mag het
 
...maar zou graag niet elke keer ontzettend veel moeite willen doen en een motor door de keuken douwen terwijl mensen daar rustig een bakkie zitten te drinken...

Gewoon, motor niet afzetten maar erop blijven zitten en rijdend die keuken door... :]

a) Jij hoeft niet te douwen.
b) Je neemt minder ruimte in in de keuken.
c) Je bent sneller door de keuken heen (voordat ze last van je kunnen hebben ben je alweer weg)

Win-win-win situatie :Y


:+
 
Gewoon, motor niet afzetten maar erop blijven zitten en rijdend die keuken door... :]

a) Jij hoeft niet te douwen.
b) Je neemt minder ruimte in in de keuken.
c) Je bent sneller door de keuken heen (voordat ze last van je kunnen hebben ben je alweer weg)

Win-win-win situatie :Y


:+

Nou niet helemaal , dan gaan de rookmelders weer loeien door de uitlaatgassen. Ow halen we het batterijtje er wel uit :P

Mooie motor :) waar staat ie ook weer zei je ?? (grapje)
 
Laatst bewerkt:
Mijn alarm moet je 3 keer daags een flink stuk mee wandelen en hij loopt niet op stroom, maar op hondebrokken. En ja de gemiddelde dief is een dermate held op sokken, dat hij het hazepad kiest als mijn hond alarm slaat. Het helpt wel, dat hij meer lawaai maakt dan het gemiddelde stuk elektronica, meer dan 40 kilo weegt en als hij serieus in een tennisbal hapt, je 1 keer knal hoort en je vervolgens een nieuwe moet zoeken. })


Ik heb ergens het vermoeden dat de uitbreiding "Diefstal-verzekering" minder kost per jaar.
 
Mijn alarm moet je 3 keer daags een flink stuk mee wandelen en hij loopt niet op stroom, maar op hondebrokken. En ja de gemiddelde dief is een dermate held op sokken, dat hij het hazepad kiest als mijn hond alarm slaat. Het helpt wel, dat hij meer lawaai maakt dan het gemiddelde stuk elektronica, meer dan 40 kilo weegt en als hij serieus in een tennisbal hapt, je 1 keer knal hoort en je vervolgens een nieuwe moet zoeken. })
Kon die van ons ook :X
die van ons was gek op halve tennis ballen _O-
 
Als 'pro's' op jacht zijn is er maar weinig wat ze tegenhoudt als ze een motor willen hebben. Ik heb brandplekken op de vloer gezien van de brander waarmee ze de sloten verwijderden. Ik ben niet technisch, maar is dat een draagbare thermische lans of zo? En ik weet van iemand die een gps-tracker had ingebouwd. Die vond hij op een ochtend in de hoek van zijn garage, motor weg. Tegen dit soort gasten zijn ook art5 sloten niet bestand.

Volgens mij is de beste remedie tegen diefstal om te zorgen voor goede verlichting. Dieven hebben er een hekel aan om gezien te worden.
En zelf haal ik sinds kort de zadels van mijn motoren. Die zijn er met een sleuteltje makkelijk af te halen en klik je er zo weer op. Ik heb het idee dat een motor zo minder aantrekkelijk is voor dieven. Maar of dat ook werkelijk zo is, geen idee, dat moet de toekomst uitwijzen.

:)
 
Als 'pro's' op jacht zijn is er maar weinig wat ze tegenhoudt als ze een motor willen hebben. Ik heb brandplekken op de vloer gezien van de brander waarmee ze de sloten verwijderden. Ik ben niet technisch, maar is dat een draagbare thermische lans of zo? En ik weet van iemand die een gps-tracker had ingebouwd. Die vond hij op een ochtend in de hoek van zijn garage, motor weg. Tegen dit soort gasten zijn ook art5 sloten niet bestand.

Volgens mij is de beste remedie tegen diefstal om te zorgen voor goede verlichting. Dieven hebben er een hekel aan om gezien te worden.
En zelf haal ik sinds kort de zadels van mijn motoren. Die zijn er met een sleuteltje makkelijk af te halen en klik je er zo weer op. Ik heb het idee dat een motor zo minder aantrekkelijk is voor dieven. Maar of dat ook werkelijk zo is, geen idee, dat moet de toekomst uitwijzen.

:)

Wordt je motor niet gestolen, maar ik weet nu wel waar ik mijn nieuwe accu ga halen...... :+
 
Voor 15 euro heb je een GPS-jammer. Dus veel succes ermee.

Neem gewoon een diefstalverzekering (WA extra / beperkt casco). Het is nooit leuk als ze je motor stelen maar ik lig er echt niet wakker van. Alles verzekeren is geen optie, maar diefstal verzekeren van je motor is gewoon noodzakelijk. Of tegen vernieling (iemand geeft een flinke duw tegen je motor en die ligt op het grond. Met alleen WA verzekering kan je dan ook fluiten naar je centen.

Serieus niet slapen omdat je bang bent dat die gestolen gaat worden? :') Het is en blijft maar een object die je kunt vervangen.
 
Mijn alarm moet je 3 keer daags een flink stuk mee wandelen en hij loopt niet op stroom, maar op hondebrokken. En ja de gemiddelde dief is een dermate held op sokken, dat hij het hazepad kiest als mijn hond alarm slaat. Het helpt wel, dat hij meer lawaai maakt dan het gemiddelde stuk elektronica, meer dan 40 kilo weegt en als hij serieus in een tennisbal hapt, je 1 keer knal hoort en je vervolgens een nieuwe moet zoeken. })

Da's ook lekker, elke keer op zoek naar een nieuwe hond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan