Reparatie 3e versnelling CB550F2

Dr Bob

MF'er
24 jun 2002
38
0
Voorburg
Hallo motorliefhebbers!

Sinds een paar weken heeft de 3e versnelling het begeven van mijn CB 550. Als ik de 3e versnelling wil inschakelen, pakt ie niet meer...hij staat dan in zijn vrij zeg maar. Nu wil ik dit mankement zelf gaan oplossen, aangezien deze reparatie door een dealer behoorlijk duur is volgens mij. Nu ben ik wel in het bezit van een reparatieboekje voor mijn CB'tje (van de reeks Peters' motorboeken), maar desalniettemin vroeg ik mij af of iemand nog nuttig tips voor mij heeft, want als ik zo het boek doorblader, lijkt het me een behoorlijke klus (aangezien het hele blok eruit moet). Alvast bedankt voor de reacties!
 
Met het boekie van Peters moet het aardig lukken. Zorg dat je tijd en ruimte en rust om je heen hebt, alles netjes schoonmaken wat je loshaalt, geen ouwe pakkingen of keerringen hergebruiken (vraag maar aan roestendoenze :) ).

Bij twijfel even naar een expert/dealer gaan en vragen hoe of wat.

Succes met knutselen! 8-)
 
Dievries-zakjes met stickertjes gebruiken om losgekomen delen gegroepeerd te bewaren. Deze zakjes in een kartonnen doos doen.

Bij het monteren kom je dan de onderdelen, gegroepeerd & in de goeie volgorde weer tegen. :)
 
Kan ook zijn dat enkel koppelingshuis eraf moet. Daaronder zit eoa ding met nokjes/palletjes/deukjes die 't schakelasje in de goeie stand vasthoud, bij elke versnelling.
 
Kan ook zijn dat enkel koppelingshuis eraf moet. Daaronder zit eoa ding met nokjes/palletjes/deukjes die 't schakelasje in de goeie stand vasthoud, bij elke versnelling.

Aha ok, bedankt voor de tip, want als ik het probleem daar mee kan verhelpen scheelt dat natuurlijk een hele hoop werk..ga ik dat eerst eens proberen...thanx! (ik had trouwens de stelschroef op het koppelingshulsdeksel al in beide richtingen een beetje verdraaid, maar dat mocht niet baten helaas..)
 
Terug
Bovenaan Onderaan