Reparatie motor meet and greet

En dat doe je maar lekker thuis. Neem aan dat je de mensen die jou er vrijwillig mee helpen niet met dikke troep aan de gang wilt laten gaan?

Mijn behulpzaamheid wordt altijd rap minder als er poetswerk aan te pas komt O-)
 
En dat doe je maar lekker thuis. Neem aan dat je de mensen die jou er vrijwillig mee helpen niet met dikke troep aan de gang wilt laten gaan?

Mijn behulpzaamheid wordt altijd rap minder als er poetswerk aan te pas komt O-)
Zoals hierboven al stond; je doet het zelf met aanwijzingen van iemand die er verstand van heeft...

Ik kan moeilijk thuis alles loshalen om schoon te maken en dan alles er weer op zetten om de vervanging te doen.
 
hmm, ter plekke kunnen wij advies geven wat en hoe je schoonmaakt. Schoonmaken kost wat tijd, dat is zonde om dat te gebruiken in plaats van reparatie. idee?
 
nee,
Happy Jonah Hill GIF
vet! Niet yuk. :+
 
Omgeving van Breda.

Heb een grote werkplaats waar je met meerdere motoren ruim kunt sleutelen. Doel leren sleutelen van elkaar.
Organiseren van een vaste sleuteldag 1x per maand kan ook.

Voorkeur Harley davidson FLH 1977 en Suzuki gsx 1100f

Bij interesse graag een reactie.

Groet Jeroen
Heel tof iniatief! Ik kom zelf ook uit deze buurt, momenteel bezig met A2 rijbewijs halen en van plan wat basis onderhoud zelf te doen. Klein beetje ervaring met sleutelen met een Aprilia SX50 maar zou heel tof zijn om wat bij te leren!
 
Frame doorzagen is misschien wat rigoureus, maar bij sommigen modellen zal je misschien het klepdeksel moeten lichten om de distributie te borgen of iig te controleren na het vervangen :+
 
Ja, maar van welke motor?
CBR600F2.

Op de video is hij best makkelijk bereikbaar, maar ik kijk een beetje tegenop het verdraaien van de camshaft, het verwijderen en daarna weer aandraaien. Heb geen idee hoe vast/los het moet zitten etc.

Zou het graag met iemand samen doen die er verstand van heeft
 
Hoe vast het moet staat gewoon in het werkplaatshandboek geschreven toch? Of ga je er een handmatige inbouwen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan