Reparatie motor meet and greet

En elektronica kan ik wel bij helpen
Als je maar betaalt ;)

Ik ben nog zekers een keer van plan om een seance kleppen stellen obv 7,48 mm onderliggende shims te gaan doen. Niet dat ik nou zo'n proffesioneel ben maar gewoon om de geinteresseerden kennis te laten nemen van de techniek die in een 20klepper naaimachine zit. Het zal ook niet meteen leiden tot dat iedereen meteen met perfect gestelde kleppen door nederland rijdt.

Een keer een blik in een versnellingsbak werpen voor hen die er nooit of te nimmer in zullen kijken, wie wil dat nou niet? En dan er achter komen waarom je je motor vanuit stilstand níet in zijn 1 krijgt en met lopende motor wel... Je zal er altijd aan denken voor het stoplicht. Weten waarom je motor herrie gaat maken als je de koppeling loslaat in zijn vrij...

Anderzijds staat het allemaal op youtube, maar om het een keer in je handen te hebben gehad is toch ook wel wat.
 
De mensen die daar bij willen zijn komen niet om me te corrigeren omdat ze het beter weten maar om te zien dat niet alles door een vakman gedaan hoeft te worden en om met je bek open van techniek te genieten. Met een bakkie en een speklap van de BBQ natuurlijk. Als ik gereedschap aanraak op zo'n dag zal het zijn om aan te geven...

Mocht er iemand geinteresseerd zijn in zo'n kleppenstel sessie, PB me gerust, ik maak dan een PB groep
 
De mensen die daar bij willen zijn komen niet om me te corrigeren omdat ze het beter weten maar om te zien dat niet alles door een vakman gedaan hoeft te worden en om met je bek open van techniek te genieten. Met een bakkie en een speklap van de BBQ natuurlijk. Als ik gereedschap aanraak op zo'n dag zal het zijn om aan te geven...

Mocht er iemand geinteresseerd zijn in zo'n kleppenstel sessie, PB me gerust, ik maak dan een PB groep
Interesse, ook al is het een stukje uit de buurt.
 
Ik zie dit topic nu pas. Ben iemand die ondertussen ook al een aardige motorwerkplaats heeft opgebouwd. Ben in bezit van ultrasoonreiniger (26liter) , straalcabine, draaibank, freesbank, motorheftafel, werkplaatspers en diverse klein handgereedschap. Ik woon in provincie Groningen (Stadskanaal) en ben beschikbaar voor een sleutelsessie.
 
De mensen die daar bij willen zijn komen niet om me te corrigeren omdat ze het beter weten maar om te zien dat niet alles door een vakman gedaan hoeft te worden en om met je bek open van techniek te genieten. Met een bakkie en een speklap van de BBQ natuurlijk. Als ik gereedschap aanraak op zo'n dag zal het zijn om aan te geven...

Mocht er iemand geinteresseerd zijn in zo'n kleppenstel sessie, PB me gerust, ik maak dan een PB groep
Start je uitleg maar, ik kom wel buurten, want ik zit nu ook met m’n 20-klepper te klooien.
 
.......................want ik zit nu ook met m’n 20-klepper te klooien.
......te klooien :? Komt 't dan wel goed:?
Ik heb ook een 20-klepper.
Niet de fijnste klus, maar soms ben je aan de beurt.

Om te beginnen noteren welke maat shim op welke plek zit. (had je dus vorige keer al moeten doen)
Alle klep-spelingen meten en vergelijken met de benodigde maten voor inlaat en uitlaat-zijde.
Daarna een puzzle leggen met de shims die nog in de motor zitten (want die had je immers de vorige keer genoteerd)
en de shims die je wellicht nog los hebt liggen. De shim van cil 4-uitlaat, kan bijv best weer bruikbaar zijn bij cil 2-inlaat.
Lijstje maken van de maten shims die je echt niet hebt. Na aanschaf kan de klus beginnen.
Tip: Bij sommige dealers kan je shims ruilen. Vaak voor de helft van de nieuwprijs. (de meest incourante doe je dan weg)
 
......te klooien :? Komt 't dan wel goed:?
Ik heb ook een 20-klepper.
Niet de fijnste klus, maar soms ben je aan de beurt.

Om te beginnen noteren welke maat shim op welke plek zit. (had je dus vorige keer al moeten doen)
Alle klep-spelingen meten en vergelijken met de benodigde maten voor inlaat en uitlaat-zijde.
Daarna een puzzle leggen met de shims die nog in de motor zitten (want die had je immers de vorige keer genoteerd)
en de shims die je wellicht nog los hebt liggen. De shim van cil 4-uitlaat, kan bijv best weer bruikbaar zijn bij cil 2-inlaat.
Lijstje maken van de maten shims die je echt niet hebt. Na aanschaf kan de klus beginnen.
Tip: Bij sommige dealers kan je shims ruilen. Vaak voor de helft van de nieuwprijs. (de meest incourante doe je dan weg)
Dat is allemaal al gedaan, nu moeten de nokkenassen er weer in. Dat komt wel goed…..Morgen verder, nu F1 kijken.
 
Luitjes, ik ben begonnen aan een nieuw project en daar moet zowat alles aan gebeuren. Als er specifieke dingen zijn waar iemand iets over wil leren, laat het even weten en ik stuur een berichtje als we bij dat onderwerp aan gekomen zijn. Er zit vanalles tussen van elektronica tot remklauwen en zelfs olie wisselen.
 
Luitjes, ik ben begonnen aan een nieuw project en daar moet zowat alles aan gebeuren. Als er specifieke dingen zijn waar iemand iets over wil leren, laat het even weten en ik stuur een berichtje als we bij dat onderwerp aan gekomen zijn. Er zit vanalles tussen van elektronica tot remklauwen en zelfs olie wisselen.
Dat is fijn om te horen. Maar sinds je dat garage onderwerp heb volg ik je eigenlijk niet meer. Komt waarschijnlijk dat de titel niet meer verteld waar je mee bezig bent.
:W
 
Luitjes, ik ben begonnen aan een nieuw project en daar moet zowat alles aan gebeuren. Als er specifieke dingen zijn waar iemand iets over wil leren, laat het even weten en ik stuur een berichtje als we bij dat onderwerp aan gekomen zijn. Er zit vanalles tussen van elektronica tot remklauwen en zelfs olie wisselen.
Clank,
Zijn er carbs die uit elkaar gaan? Anders zou ik graag meekijken!

Groet,
Jordy
 
Mijn oudere accu, die 1 dag 6.x volt had, bijgeladen naar 12.x volt, dan langzaam lader naar 13.x v. Had direct na het laden 169 CCA. Dag later 170CCA. Nu 174 CCA (max 175 CCA volgens specs).... De motor accu is zichzelf aan het repareren???
 
Het mag van mij, ik heb nog 3 carburateurs te doen, maar is meppel niet wat ver rijden? :)
Dacht even dat je het online ging doen via foto,s en filmpjes. Idd wat ver rijden. Heb dat er wel voor over maar ben bezig mijn TDM kleppen te stellen, dus geen vervoer.
 
Gisteravond bij @Clank geweest om de carbs van de Goldwing te bekijken.
Goede uitleg gehad en durf hiermee ook zeker de boel zelf open te halen!
Bedankt voor de gezelligheid en info!

Hou me zeker aanbevolen om mee te kijken als de voorvork poten uit elkaar gaan!
Altijd welkom.

Als er nog mensen willen kijken / meehelpen / zelf doen met remklauwen, nog wat elektronica gepruts of anderszins suggesties of wensen hebben, laat maar weten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan