Reparatie motor meet en greet: Lente onderhoud

Tof plan. Het lijkt mij ook leuk om er bij te zijn. Ik wil het kleppenstellen en het synchroniseren wel zien.
 
D0775E85-CE38-471F-BF8F-8FBF99AF0522.jpeg
58860DC6-E466-49FA-9D3E-641095A7670C.jpeg
2D9B4CE5-1F1C-4EAA-8CDB-52D828F0EA11.jpeg
C9B9B7F3-377C-490E-9CA5-CA5A72EA34D2.jpeg
FEB53B50-2776-49E2-9414-00738C0B8695.jpeg
042013EB-38D0-4FFE-AFEC-D96E75CF86B1.jpeg
03F7CE1F-62FC-4C2C-AEB9-7C9B9C8EB230.jpeg
4F7CBBCF-DACB-4577-8E17-51890863F1F1.jpeg
5E9449C4-67D1-4187-A953-41369A8CCD95.jpeg
5E9449C4-67D1-4187-A953-41369A8CCD95.jpeg
E7753947-367D-4B74-A518-EE90E6A92FB1.jpeg

Hier in België weer n technische techno avond gehad. 3 man opkomst. Carterpan vervangen omdat de aftap plug dol was. Verder nog n lekkage opgelost. Komende dinsdag avond alles weer eraan knutselen. 🤗
 
Ik hou dit even in de gaten. Ik mag op 3 januari afrijden en haal daarna een BMW F800 GS uit 2009 op. Die gaat de week voor ik moet afrijden voor de grote beurt dus veel onderhoud zal er niet nodig zijn. Maar ik ben wel heel erg geinteresseerd in zelf onderhoud doen (remmen, olie dat soort dingen) en dan voornamelijk klein onderhoud wat me kosten bespaard.
 
Ik hou dit even in de gaten. Ik mag op 3 januari afrijden en haal daarna een BMW F800 GS uit 2009 op. Die gaat de week voor ik moet afrijden voor de grote beurt dus veel onderhoud zal er niet nodig zijn. Maar ik ben wel heel erg geinteresseerd in zelf onderhoud doen (remmen, olie dat soort dingen) en dan voornamelijk klein onderhoud wat me kosten bespaard.
Zal ik je er bij zetten? Meekijken en slap ouwehoeren mag ook
 
Zal ik je er bij zetten? Meekijken en slap ouwehoeren mag ook
Zet me er maar neer met een kleine ondervoorbehoud. Ik heb mijn rooster voor aankomend jaar nog niet en het zou lullig zijn als ik juist die dag 24/7 heb(dan gok ik dat ik ergens in een hoekje ga slapen)
 
Zet me er maar neer met een kleine ondervoorbehoud. Ik heb mijn rooster voor aankomend jaar nog niet en het zou lullig zijn als ik juist die dag 24/7 heb(dan gok ik dat ik ergens in een hoekje ga slapen)
Ik heb je er bij gezet. Voorbehoud doe ik niet aan, laat maar weten als je niet kunt :)
 
Ik sluit ook graag hierbij aan!
Klein beurtje zou ik graag wat hulp/ogen bij willen gebruiken :-), om deze vervolgens zelf te kunnen blijven uitvoeren op een Yamaha FZ6 S2.
of misschien dat ik tegen die tijd de BMW (K75) meepak, daar zou ik wat elektrische hulp kunnen gebruiken (TENET installeren/programmeren)
 
Ik sluit ook graag hierbij aan!
Klein beurtje zou ik graag wat hulp/ogen bij willen gebruiken :-), om deze vervolgens zelf te kunnen blijven uitvoeren op een Yamaha FZ6 S2.
of misschien dat ik tegen die tijd de BMW (K75) meepak, daar zou ik wat elektrische hulp kunnen gebruiken (TENET installeren/programmeren)
Je staat er bij!

Wat is een TENET eigenlijk?
 
Je staat er bij!

Wat is een TENET eigenlijk?
Super thanks!
TENET is een electronische vervanger van de brooddoos op de K75/K100. Zodat er een andere teller op kan, hij vervormd/versterkt het signaal van de snelheidsmeter bv en zorgt dat zonder de brooddoos ook alle elektronica blijft werken (wel zo handig ^^)
 
Lees net pas dit topic en ben meteen enthousiast !!
Zet mij maar erbij want slap lullen kan ik sowieso.
Ik ben zelf 2 jr geleden begonnen met klein onderhoud zelf doen zoals olie cardanolie, remolie filters etc..
Kleppen stellen gaat mij nog te ver. Maar bv remblokken vernieuwen en remklauwen er af en schoonmaken en die eerder genoemde zaken is niet zo moeilijk.
Ik heb mij ook al opgegeven voor een 1e cursus bij Erik van Lent.....

IK werk wel normaal gesproken in het weekend van 18maart maar ga die dag vrij aanvragen. Of dat wordt toegekend hoor ik pas eind jan/ begin feb.... maar dan laat ik het wel weten.
Heb er wel onwijs veel zin in!!
 
Lees net pas dit topic en ben meteen enthousiast !!
Zet mij maar erbij want slap lullen kan ik sowieso.
Ik ben zelf 2 jr geleden begonnen met klein onderhoud zelf doen zoals olie cardanolie, remolie filters etc..
Kleppen stellen gaat mij nog te ver. Maar bv remblokken vernieuwen en remklauwen er af en schoonmaken en die eerder genoemde zaken is niet zo moeilijk.
Ik heb mij ook al opgegeven voor een 1e cursus bij Erik van Lent.....

IK werk wel normaal gesproken in het weekend van 18maart maar ga die dag vrij aanvragen. Of dat wordt toegekend hoor ik pas eind jan/ begin feb.... maar dan laat ik het wel weten.
Heb er wel onwijs veel zin in!!
U staat er bij.
 
Wat een leuk en nuttig initiatief. Wellicht dat er ook wat techneuten uit het technische topic komen?
Het doet me denken aan de technische dagen van de ABC (buggyclub). Altijd een succes!

Ik wil me ook graag aanmelden, de keerringen in de voorvork van mijn FZ1 wil ik graag vervangen en daarnaast anderen helpen met hun klusjes. Lukt dat nog?
 
Wat een leuk en nuttig initiatief. Wellicht dat er ook wat techneuten uit het technische topic komen?
Ik kom. En zwetje, lionofjudah is ook wel handig met wat gereedschap. Komt goed.
Ik wil me ook graag aanmelden, de keerringen in de voorvork van mijn FZ1 wil ik graag vervangen en daarnaast anderen helpen met hun klusjes. Lukt dat nog?
Ik heb je er bij gezet.
 
FZ1 heeft zo te zien upside down voorvork. Wat "leesvoer" voor jouw @Plexat
Hiermee heb je alvast een goed idee wat er moet gebeuren, als je dan samen met ons dat gaat doen, dan komt de aha moment, gevolgd door: das alles???? :]

 
Terug
Bovenaan Onderaan