Reparatie motor meet en greet: Lente onderhoud

Heeft iemand een fork veer kompressor tool zoals hier in de video?

Is te koop , bijv. hier:

 
Laatst bewerkt:
Wat een leuk en nuttig initiatief. Wellicht dat er ook wat techneuten uit het technische topic komen?
Het doet me denken aan de technische dagen van de ABC (buggyclub). Altijd een succes!

Ik wil me ook graag aanmelden, de keerringen in de voorvork van mijn FZ1 wil ik graag vervangen en daarnaast anderen helpen met hun klusjes. Lukt dat nog?
Leuk zeg! Van harte welkom. Tot dan! *O*
 
ik heb net een idee gekregen: ipv een tool te kopen, kan je ook iets kopen als een hoekprofiel met gaten, dan bouten en moeren gebruiken om i nde gaten te draaien, de poot in een bankschroef, dan die profiel met 1 zwaardere spanband, neertrekken. dat moet werken....

:) Theoretisch. Praktisch moeten we het nog ondervinden. Maar als iemand de juiste tool voor de job heeft, geef een gil.... :}
 
Ik heb wel een tooltje om een USD uit elkaar te trekken, niet zo’n hippe spanner, maar een beetje werken (en zeker met een extra paar handen) is dat prima te doen.
Dit setje.
Ik ben er zelf niet bij, maar @Clank mag ze wel van me lenen als ie wil.
Is dit formaatje; kan met de goldwing mee?
 
Luitjes,


@Zwetje is zo aardig dat we zijn sleutelplek mogen gebruiken: "Ik wil eventueel wel mijn loods van 100m2 (+ nog 100m2 overkapt) beschikbaar stellen (inclusief koffie en biertjes) mocht er wat georganiseerd worden waar geen ruimte voor is." De loods staat in Eck en Wiel, half uurtje rijden vanaf Utrecht, Den Bosch of Arnhem.

Het idee is dat we op 18 maart daar de ruimte gebruiken om het onderhoud te doen voor het nieuwe seizoen. Dus denk aan olie en filterwissel, maar ook dingen zoals remblokken/schijven vervangen, wat ook maar nodig is om het nieuwe seizoen goed te starten. Het plan is wel dat 's avonds de loods weer leeg is, dus dingen net als motorblok vervangen is niet handig. Er zijn mensen aanwezig die al vaker onderhoud hebben gedaan die mee kunnen kijken. Als je het van tevoren laat weten kunnen we ook wel regelen dat eventueel speciaal gereedschap aanwezig is.

Het is speciaal bedoeld om te zorgen dat iedereen van elkaar kan leren, dus ook mensen die nog nooit gesleuteld hebben maar er wel aan willen beginnen zijn welkom. Neemt niet weg dat als je gewoon stoer wilt doen met je sleutelskills dat dat ook mag.

Hoe we de onderdelen daar krijgen stem ik nog even met @Zwetje af.

Mocht het zijn dat je nou denkt: "Joh, die @Zwetje is een gouwe kerel dat we bij hem op bezoek mogen komen", dan mag een vrijwillige donatie in de vorm van bier, geld of een andere manier altijd. Niks is echter verplicht.

Aanwezig (tag mij ergens in dit topic met de tekst dat je er bent, dan zet ik je in het lijstje):
@Clank
@Zwetje
@Alexxx_the_one
@lionofjudah
@daan96
@jbazelmans
@Tomcat_
@Struickrover
@vtekla
@Kloever
@MikadiMare
@motormaniac58
@Charly_brown
@Plexat
ben ook geintresseerd
 
Ik heb wel een tooltje om een USD uit elkaar te trekken, niet zo’n hippe spanner, maar een beetje werken (en zeker met een extra paar handen) is dat prima te doen.
Dit setje.
Ik ben er zelf niet bij, maar @Clank mag ze wel van me lenen als ie wil.
Ja zoiets heb ik dus ook liggen. Ik zou even gaan kijken maar dat ben ik dus even vergeten _O-.ik ga het wederom proberen.
 
Lijkt mij ook wel leuk om gewoon te komen kijken. Niet om zelf aan mijn motor te sleutelen, dat doe ik toch het liefst in de eigen schuur. Vaak als ik met een klusje bezig ben, zie ik ook wat anders wat ik dan meteen even meepak als het toch uit elkaar ligt.
 
Wat een leuk initiatief. Zelfs ben ik al heel blij dat ik mn banden op kan pompen. Zit kleine olie lekkage, ergens in mn blok. Mischien kom ik wel ff kijken
 
Wat een superleuk idee, en wat fijn dat er nog mensen zijn dit soort dingen organiseren zonder alleen voor eigenbelang te gaan!

Ik zou het leuk vinden om er bij te zijn, maar vroeg me 1 ding af ; dingen als remblokken, wat remvloeistof, bougies, filtertjes en ander klein spul kunnen best in de rugzak mee die kant op maar een 5 liter jerrycan met motorolie wordt hem niet. Is hier iets voor geregeld op locatie?

Misschien lees ik eroverheen hoor, excuus maar ik heb geen koffers op de motor, vandaar 😅
 
Wat een superleuk idee, en wat fijn dat er nog mensen zijn dit soort dingen organiseren zonder alleen voor eigenbelang te gaan!

Ik zou het leuk vinden om er bij te zijn, maar vroeg me 1 ding af ; dingen als remblokken, wat remvloeistof, bougies, filtertjes en ander klein spul kunnen best in de rugzak mee die kant op maar een 5 liter jerrycan met motorolie wordt hem niet. Is hier iets voor geregeld op locatie?

Misschien lees ik eroverheen hoor, excuus maar ik heb geen koffers op de motor, vandaar 😅
Ik moet het hier nog even met Clank over hebben maar er zijn opties zat. Er kunnen ook gewoon dingen bij mij bezorgd worden tegen die tijd, wat mij betreft geen enkel probleem.
 
Wat een leuk initiatief. Zelfs ben ik al heel blij dat ik mn banden op kan pompen. Zit kleine olie lekkage, ergens in mn blok. Mischien kom ik wel ff kijken

Lijkt mij ook wel leuk om gewoon te komen kijken. Niet om zelf aan mijn motor te sleutelen, dat doe ik toch het liefst in de eigen schuur. Vaak als ik met een klusje bezig ben, zie ik ook wat anders wat ik dan meteen even meepak als het toch uit elkaar ligt.

Leuk!!
 
Ik moet het hier nog even met Clank over hebben maar er zijn opties zat. Er kunnen ook gewoon dingen bij mij bezorgd worden tegen die tijd, wat mij betreft geen enkel probleem.

Mooi! Dan kun je mij onder voorbehoud ook op de lijst zetten!

Mooi moment om omder toezicht van ervaren mensen m'n eerste grote beurt zelf te doen denk ik zo!
 
Terug
Bovenaan Onderaan