Reparatie motorkleding Brabant Limburg

Barbabart

t is altijd motorweer, niet altijd een 4 seasonpak
11 dec 2013
513
625
Budel (regio Eindhoven/Weert)
Ik heb twee textiel motorpakken welke beide beschadigd zijn.

Wie heeft er een positieve ervaring met een reparateur in de regio Eindhoven Roermond? Ik krijg het niet gevonden via Google.

Het gaat mij niet om de laagste prijs het gaat me om de beste reparatie.
 
Niet direct in het zuiden van het land, maar Veenendaal 8)7

Ik heb afgelopen week 2 van mijn motorjassen naar de Zilveren Naald in Veenendaal gebracht, ivm aanpassing/ reparatie.
Sprak ik gister iemand die me zei dat dit hét adres is voor motorkleding-reparatie. Dat moet dus wel goed gaan komen..............:?
En, nee ik heb niets met dit bedrijf. Behalve dat dat mijn jassen er nu hangen.
 
Motorkledingzaak Geleen op de rijksweg eens proberen. Goede ervaring daar. Weet niet of ze alle merken aannemen, of alleen die die ze ook verkopen trouwens.
 
In Zuid Limburg heb zelf goede ervaring met Jowi Paulissen in Stein qua zadel aanpassing

edit textiel?? dat is gewoon niet te repareren, indien wel gaat niet mooi worden. Patches erover, maar koop beter iets beter
 
Laatst bewerkt:
Textiel? Gewoon eens bij een kleermaker vragen. Misschien wordt je gelijk weer buiten gezet maar je weet dan wel meer. De meeste reperateurs voor motorkleding doen eigenlijk alleen leer. Zo ken ik in Brabant Damen Leathers/Topskin. Schijnen tegenwoordig in Breda te zitten. Ben er wel eens geweest toen ze nog in Prinsenbeek zaten.
 
Textiel? Gewoon eens bij een kleermaker vragen. Misschien wordt je gelijk weer buiten gezet maar je weet dan wel meer. De meeste reperateurs voor motorkleding doen eigenlijk alleen leer. Zo ken ik in Brabant Damen Leathers/Topskin. Schijnen tegenwoordig in Breda te zitten. Ben er wel eens geweest toen ze nog in Prinsenbeek zaten.
ben je al zo oud ?
 
Ben bang van wel. Ik herinner me dat ritje naar Prinsenbeek in 1985 nog goed. Ik had net 1,5 jaar mijn rijbewijs en moest op mijn R100RS alle zeilen bijzetten om mijn meer ervaren maten op een GSX-R750, GPZ750 en een K100RS-M bij te houden. Ik was kapot maar heb er wel een paar Damen laarzen aan overgehouden waar ik 10 jaar mee gedaan heb. Goed spul. Je kon daar een leren pak op maat laten maken maar zo rijk was ik niet. Nu misschien wel maar ik heb nu andere prioriteiten.
 
Textiel? Gewoon eens bij een kleermaker vragen. Misschien wordt je gelijk weer buiten gezet maar je weet dan wel meer. De meeste reperateurs voor motorkleding doen eigenlijk alleen leer. Zo ken ik in Brabant Damen Leathers/Topskin. Schijnen tegenwoordig in Breda te zitten. Ben er wel eens geweest toen ze nog in Prinsenbeek zaten.
Dat denk dus ik ook. Gewoon 'ns vragen bij de "Turkse kleermaker om de hoek". Waarschijnlijk kan hij het ook goed repareren.
 
Ik heb twee textiel motorpakken welke beide beschadigd zijn.

Wie heeft er een positieve ervaring met een reparateur in de regio Eindhoven Roermond? Ik krijg het niet gevonden via Google.

Het gaat mij niet om de laagste prijs het gaat me om de beste reparatie.
Zal er ook aan liggen wat de schade is, als je schuifschade hebt die ook door de goretex oid laag heen is zal het lastiger worden kan ik me zo indenken.
 
Ben bang van wel. Ik herinner me dat ritje naar Prinsenbeek in 1985 nog goed. Ik had net 1,5 jaar mijn rijbewijs en moest op mijn R100RS alle zeilen bijzetten om mijn meer ervaren maten op een GSX-R750, GPZ750 en een K100RS-M bij te houden. Ik was kapot maar heb er wel een paar Damen laarzen aan overgehouden waar ik 10 jaar mee gedaan heb. Goed spul. Je kon daar een leren pak op maat laten maken maar zo rijk was ik niet. Nu misschien wel maar ik heb nu andere prioriteiten.
Zitten nog precies op dezelfde plaats als ,1985, zelfs in het zelfde pand.
Doen Nog steeds leder race kleding, maar tegenwoordig ook erg goede textiel toerkleding.
Doen ook nog steeds reparaties.
Vorig jaar nog een nieuw textiel waterdicht toercombi gekocht.
Nog steeds topkwaliteit.
 
In Son en Breugel heb je een bedrijfje zitten. Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar van horen zeggen moeten ze best wel goed zijn. Schijnt een familiebedrijfje te zijn, gewoon in een woonhuis. Kan wel kloppen, de website vind ik wat knullig overkomen. Net of ze het zelf gehobbyd hebben. Dat wil uiteraard niks zeggen over het vakmanschap op kleding en buddyseat gebied. Misschien interessant om daar te oriënteren? Waarschijnlijk zullen ze goed werk afleveren.

 
In Son en Breugel heb je een bedrijfje zitten. Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar van horen zeggen moeten ze best wel goed zijn. Schijnt een familiebedrijfje te zijn, gewoon in een woonhuis. Kan wel kloppen, de website vind ik wat knullig overkomen. Net of ze het zelf gehobbyd hebben. Dat wil uiteraard niks zeggen over het vakmanschap op kleding en buddyseat gebied. Misschien interessant om daar te oriënteren? Waarschijnlijk zullen ze goed werk afleveren.


Ik heb hier ervaring mee. Reparatie, inclusief inzetten van een rits, nieuwe leer en stretch stukken in mijn 1delig racepak is goed gedaan voor een prima prijs.

Verder mijn gedachte over de 'turkse' kleermaker. Ja, ze hebben de machines en kennis om leer aan elkaar te zetten. Maar ze hebben geen kennis van motorkleding. Dat wordt op een bepaalde manier vastgezet zodat doorslijten van stiksels geen directe gevolgen heeft.
 
Ik heb hier ervaring mee. Reparatie, inclusief inzetten van een rits, nieuwe leer en stretch stukken in mijn 1delig racepak is goed gedaan voor een prima prijs.

Verder mijn gedachte over de 'turkse' kleermaker. Ja, ze hebben de machines en kennis om leer aan elkaar te zetten. Maar ze hebben geen kennis van motorkleding. Dat wordt op een bepaalde manier vastgezet zodat doorslijten van stiksels geen directe gevolgen heeft.
Denk persoonlijk dat dat wel meevalt. De man kijkt hoe het zat en hoe het is gestikt. En vervolgens repareert hij het net zo. Het is geen rocket science natuurlijk.
 
Klopt! Hij is inmiddels een paar straten verderop verhuisd naar een andere winkel maar het is nog altijd ons vaste adres als we iets aangepast moeten hebben en dat komt nog wel eens voor omdat mevrouw Vtwinner 1,56m is.
 
In Son en Breugel heb je een bedrijfje zitten. Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar van horen zeggen moeten ze best wel goed zijn. Schijnt een familiebedrijfje te zijn, gewoon in een woonhuis. Kan wel kloppen, de website vind ik wat knullig overkomen. Net of ze het zelf gehobbyd hebben. Dat wil uiteraard niks zeggen over het vakmanschap op kleding en buddyseat gebied. Misschien interessant om daar te oriënteren? Waarschijnlijk zullen ze goed werk afleveren.

Prima bedrijf van de booggaard
Karel ,en dochter weet wat ie doet,
2 x al pakje laten verstellen daarzo .top !
 
Lieve mensen, bedankt voor de tips.

Ben uiteindelijk bij de "Budelse kleermaker" terecht gekomen.
Ik had veel te specifiek gedacht over een "motorkleding-reparateur".
Orhan woont letterlijk 50 meter van me af en zijn bedrijf hier in het dorp kende ik ook al.
Vooraf goede afspraken maken over de prijs, en je kunt er weer tegenaan.
Mijn beide textielpakken zijn weer in orde.
 
We zijn daar ook regelmatig geweest met 'gewone' kleding en hij doet altijd weer zijn best om er wat moois van te maken. Ik moet binnenkort mijn Buse broek op mijn nieuwe Alpinestars jas laten passen. Dus de rits moet omgezet worden. Zal weer eens een bezoekje aan hem brengen als ik mijn spullen even een weekje kan missen.
 
In Son en Breugel heb je een bedrijfje zitten. Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar van horen zeggen moeten ze best wel goed zijn. Schijnt een familiebedrijfje te zijn, gewoon in een woonhuis. Kan wel kloppen, de website vind ik wat knullig overkomen. Net of ze het zelf gehobbyd hebben. Dat wil uiteraard niks zeggen over het vakmanschap op kleding en buddyseat gebied. Misschien interessant om daar te oriënteren? Waarschijnlijk zullen ze goed werk afleveren.

Hé, dankzij jouw bericht ben ik gisteren naar Son gereden en heb daar mijn beschadigde motorbroek achtergelaten! Nu even geduld maar ik ben een gelukkig mens als ik ‘m straks weer aan kan.
 
Hé, dankzij jouw bericht ben ik gisteren naar Son gereden en heb daar mijn beschadigde motorbroek achtergelaten!
Ik wil er ook nog langs gaan met mijn zadel. Die wil ik wat zachter laten maken met een gel vulling of iets dergelijks en iets minder breed laten maken. Ben wel benieuwd hoe ze jouw kleding herstellen.
 
Hé, dankzij jouw bericht ben ik gisteren naar Son gereden en heb daar mijn beschadigde motorbroek achtergelaten! Nu even geduld maar ik ben een gelukkig mens als ik ‘m straks weer aan kan.
Ik wil er ook nog langs gaan met mijn zadel. Die wil ik wat zachter laten maken met een gel vulling of iets dergelijks en iets minder breed laten maken. Ben wel benieuwd hoe ze jouw kleding herstellen.
Nou, het heeft even geduurd, en dat had zij ook gezegd, maar vandaag heb ik mijn motorbroek (kunststof) opgehaald en het ziet er prima uit. Ook bij het passen zat ‘ie als vanouds. En @Klikoo. , binnen stond een Ducati Scrambler met door hen aangepast zadel en dat zag er erg goed uit!
 
Kom op jongens

Foto’s!
Ook van kapotte kleding en na herstel.

Of mogen we niet zien dat al jullie broeken slijten bij de ballen tegen de tank?
 
Terug
Bovenaan Onderaan