replica 500cc tweetakt

Hmmm, vind het niet eens zo vreselijk mooi exemplaar in de kicxstart. De kuipen sluiten vooral slecht aan.
De onderdelen voor de conversie naar 500cc die gebruikt zijn bestaan al en zijn er dus alleen maar op geschroefd. Okee, de uitlaten zijn zelf vervaardigd, maar kom op zeg, zelfs in Nederland zijn interessantere verhalen te vinden over 500cc conversies.
Als ik het stukje lees klinkt het net alsof hij dit allemaal zelf heeft uitgedacht, terwijl het toch echt een beproefd recept is.
De RS500 is absoluut mooi hoor, maar scoort op het onderdeel 'bloed zweet en tranen' errug slecht vind ik. En dat hoort daar wel een beetje bij dacht ik zo... Niks carters aanpassen zodat de cilinders van een RGV erop passen. Dat geld van die vreselijk dure tank had ie daar beter aan kunnen besteden dacht ik meteen |(

Ben ondertussen stiekempjus wel vreselijk jaloers en wil ook zo'n blokje in mijn RGV persen... maar ja... wie sponsort mij?



Toch ook wel top dat kicxstart met enige regelmaat nog wat aandacht besteed aan de 2takten. Hulde daarvoor :} :} :}
 
Tja smaken verschillen, ik vind het echt een superding. Het RGblok zit trouwens in een RGV250 frame en niet in een RS frame. Verder heeft hij een Yamaha TZ250 zitje, Suzuki GSXR600 upsidedown en een Honda NSR250 kuip gebruikt. En wat de NSR500 V2 tank betreft die prijs is zwaar overdreven dat heeft hij er echt nieet voor betaald heb ik uit betrouwbare bron vernomen.
 
Tja smaken verschillen, ik vind het echt een superding. Het RGblok zit trouwens in een RGV250 frame en niet in een RS frame. Verder heeft hij een Yamaha TZ250 zitje, Suzuki GSXR600 upsidedown en een Honda NSR250 kuip gebruikt. En wat de NSR500 V2 tank betreft die prijs is zwaar overdreven dat heeft hij er echt nieet voor betaald heb ik uit betrouwbare bron vernomen.
Van dat frame wist ik, maar zo werd ie genoemd in het artikel. Verbazingwekkend van die tank |(
Op www.rgv250.co.uk staan ook enkele prachtige creaties :Y
 
ik begreep dat van Ruud bij postma motoren in H'lem "pissed" was dat hij niet genoemd was in kickx. Daar zijn het carter en motorophangingen gemaakt. Stank voor dank. :X
 
Jullie zijn ze allemaal aan het veranderen, maar ik will ze zo orgineel als dat mogelijk is resaureren.
ik heb 2 RZ500 (RD 500 NL) een is orgineel (ik rij deze regelmatig) en de andere wordt in Yamaha USA kleuren gespoten.
de NS400R blijft in de orginele Rothmans kleuren en met de RG500 zou ik well de kleuren van Wil Hartog gaan na apen met Riemersma er op! *O*
Mijn 1978 CBX-6 is ook standaard met alleen de zijkleppies in dezelfde kleur als de tank en zitje maar ik heb een set met zwart in de schuur.
 
Deze al gezien, wordt ook wel weer iets aparts!!!

LDM2007 (34)

Ja die ken ik!! daar heb ik gisteren mee gesproken..... haha wat grappig

Ik kreeg deze foto's van hem opgestuurd:




Gr Bas
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan