Replica bouwen Norick abe 500 cc 2takt

Is absoluut geen afkraken,vind hem er geweldig uit zien maar 25.000,waar zit het hem dan in?
Dan vat ik het anders op ;)
Waar die 25k in zit weet ik niet, weet wel dat er heel veel speciaal gemaakt en/of bewerkt is wat ik hier voorbij heb zien komen. En dat er geen goedkoop spul is gebruikt.

Daarbij denk ik nog steeds dat de prijs zo is om veel mensen "af te schrikken" . Zodra hier iemand serieus contact over opneemt en ter plekke geld bied , zal er vast wel wat van die 25k af gaan ;)

Maar stel dat er nu een set dure wielen in zat ?! Maakt het dan ineens wel 25k waard ? Ga er van uit dat waarde niet gebaseerd is op alleen wielen ?
 
Die Cagiva 500 heb ik ook voorbij zien komen.
Vroeg er een hoop geld voor.
Probleem is met zo'n fiets, zie maar eens aan onderdelen te komen.
En als er aan te komen is, wat je er voor moet betalen.

Ik heb er destijds 18.000,- euro voor geboden, helaas waren de onderdelen toen al weg voor iets minder als wat ik geboden had. Dus de verkoper, vond het jammer dat ik me niet eerder gemeld had.
En dan nog waren er mensen met verstand van dit soort projecten die het mij af raden voor die prijs. En nu jaren later hoor ik dat er weer een complete motor van gebouwd gaat worden. Exact wat ik ook van plan was. Dus benieuwd wanneer hij te voorschijn komt.
 
Ik vind het persoonlijk een beetje sneu of dit te gaan af kraken.
Dat je het niet waard vind betekend dat je niet de koper bent toch ?? Degene die het dit waard vind zal vast contact met Rudy opnemen en zullen er samen vast wel uitkomen op een iets andere prijs.


R6 uit 99 met 84759 km en gescheurde kappen mag je af kraken, aangezien er ook redelijke vergelijkingen te vinden zijn.
Ben benieuwd of een vergelijkwaardige fiets nu te vinden is die te koop staat en voor minder

Tja net als jij heb ik ook een mening, en die kan ik mbt dit onderwerp goed onderbouwen.

Maar ik heb volgens mij niets afgekraakt, maar meer een vraag gesteld.

Waarom zou je naar een afgetrapte R6 gaan kijken terwijl je andere weet te staan? Dat voorbeeld snap ik dan weer niet.;)
 
Gelukkig hebben we ook nog steeds vrije meningsuiting dus dat zal het probleem niet zijn ;)
Ik noem het af kraken omdat het iig niets positiefs is en de verkoper moet verantwoorden waarom hij het bedrag vraagt.

Dat je mijn vergelijk over r6 jes niet snapt, snap ik dan weer niet.
Een one of a kind motor is niet zomaar te vergelijken

R6 je vind je op elke hoek en kun je dus " afkraken " als iemand meer vraagt voor een slechte/ lelijke dan dat iemand anders vraagt voor een mooie/goeie
 
Gelukkig hebben we ook nog steeds vrije meningsuiting dus dat zal het probleem niet zijn ;)
Ik noem het af kraken omdat het iig niets positiefs is en de verkoper moet verantwoorden waarom hij het bedrag vraagt.

Dat je mijn vergelijk over r6 jes niet snapt, snap ik dan weer niet.
Een one of a kind motor is niet zomaar te vergelijken

R6 je vind je op elke hoek en kun je dus " afkraken " als iemand meer vraagt voor een slechte/ lelijke dan dat iemand anders vraagt voor een mooie/goeie

Ah dan snap ik je, je kan blijkbaar niet zo goed begrijpend lezen. Het is namelijk helemaal niet alleen maar "niets positiefs", beter lezen dus. Ik som alleen op zoals ik de motor bekijk. En ik heb redelijk verstand van wat er bij een project aan tijd en materiaal komt kijken.
En de verkoper hoeft helemaal niets te verantwoorden en zeker niet naar mij, maar het kan wel. En uiteindelijk als je iets wil verkopen ontkom je daar toch niet aan.
 
Ah dan snap ik je, je kan blijkbaar niet zo goed begrijpend lezen. Het is namelijk helemaal niet alleen maar "niets positiefs", beter lezen dus. Ik som alleen op zoals ik de motor bekijk. En ik heb redelijk verstand van wat er bij een project aan tijd en materiaal komt kijken.
En de verkoper hoeft helemaal niets te verantwoorden en zeker niet naar mij, maar het kan wel. En uiteindelijk als je iets wil verkopen ontkom je daar toch niet aan.
En zoals ik begrijp is er niet eens mee gereden en een proefrit is ook niet mogelijk.Heeft het blok eigenlijk wel gedraaid?Lijken mij toch geen onbelangrijke ding net zoals de stuureigenschappen,tis een aangepast frame,hoe is de geometrie tesamen met de vering,of is het de bedoeling om hem alleen in de huiskamer te zetten?
 
Laatst bewerkt:
En zoals ik begrijp is er niet eens mee gereden en een proefrit is ook niet mogelijk.Heeft het blok eigenlijk wel gedraaid?Lijken mij toch geen onbelangrijke dingen.

Dat er geen proefrit mogelijk is kan ik me wel iets bij voorstellen. De zgn koper kan het ding laten vallen en dan bijv zeggen ik zie van de koop af en weg gaan. Of andere vervelende scenario's. Maar idd zou ik ook op zn minst de motor wel willen horen en zien lopen, zeker als we het over dit soort bedragen hebben.
 
draai het eens om: waarom zou een dermate hoge vraagprijs geen vragen mogen oproepen? :)
 
Ah dan snap ik je, je kan blijkbaar niet zo goed begrijpend lezen. Het is namelijk helemaal niet alleen maar "niets positiefs", beter lezen dus. Ik som alleen op zoals ik de motor bekijk. En ik heb redelijk verstand van wat er bij een project aan tijd en materiaal komt kijken.
En de verkoper hoeft helemaal niets te verantwoorden en zeker niet naar mij, maar het kan wel. En uiteindelijk als je iets wil verkopen ontkom je daar toch niet aan.

Jij ziet het blijkbaar allemaal iets anders dan mij.. vind ik op zich geen probleem.
Vind het wel jammer dat je je zo overheersend op probeert te stellen.
 
Je mening geven en vervolgens verdedigen op een forum..... tja het zou verboden moeten worden. :+
Ook dat vat je blijkbaar anders op.
Ik ben de laatste die je tegenhoud om je mening te geven namelijk.
T is alleen zo jammer dat het op een rare manier moet.

Maargoed, ik wil er graag over ophouden want hier is dit topic niet voor lijkt me.

OT: Rudy erg jammer dat ie weg gaat, leuk dat er een nieuw project bijgehouden gaat worden !
 
Ook dat vat je blijkbaar anders op.
Ik ben de laatste die je tegenhoud om je mening te geven namelijk.
T is alleen zo jammer dat het op een rare manier moet.

Maargoed, ik wil er graag over ophouden want hier is dit topic niet voor lijkt me.

OT: Rudy erg jammer dat ie weg gaat, leuk dat er een nieuw project bijgehouden gaat worden !

Wat het rare aan mijn reacties hier zijn snap ik niet, dus misschien kun je dit dan uitleggen?
 
Zie dit topic nu pas. Wat een prachtig project! Had gehoopt op wat beeldmateriaal. Dit ding smeekt gewoon om kei hard op circuit gereden te worden.
Succes met de verkoop!
 
Ben blij voor TS en anderen die zoveel moeite doen om mooie motoren te bouwen dat er nog andere mogelijkheden zijn om hun motoren onder de aandacht te brengen. Op een forum hoef je dat niet te doen. Dat blijkt hier wel weer.
 
Ben blij voor TS en anderen die zoveel moeite doen om mooie motoren te bouwen dat er nog andere mogelijkheden zijn om hun motoren onder de aandacht te brengen. Op een forum hoef je dat niet te doen. Dat blijkt hier wel weer.
Eigenlijk doet het er niet toe wat wij er van vinden, als hij een liefhebber vind die dat bedrag ervoor over heeft dan is de moto dat waard.
Ik snap flater zijn redenering wel. Stel dat hij de OZ racing wielen, brembo radiale remmen en Ohlins vering had ingezet, dat klinkt allemaal veel mooier en duurder dan vering, remmen en wielen van een R6. Dus het had evengoed van een Mille R kunnen afkomen en niemand die er dan naar vraagt.
Het frame en blok komt van een ex grandprix racer, dus dat zal wel niet goedkoop zijn. Als je leest dat het uitlaatsysteem rond de 2,5k kost, ombouw naar droge koppeling ook een paar K:]
 
Eigenlijk doet het er niet toe wat wij er van vinden, als hij een liefhebber vind die dat bedrag ervoor over heeft dan is de moto dat waard.
Ik snap flater zijn redenering wel. Stel dat hij de OZ racing wielen, brembo radiale remmen en Ohlins vering had ingezet, dat klinkt allemaal veel mooier en duurder dan vering, remmen en wielen van een R6. Dus het had evengoed van een Mille R kunnen afkomen en niemand die er dan naar vraagt.
Het frame en blok komt van een ex grandprix racer, dus dat zal wel niet goedkoop zijn. Als je leest dat het uitlaatsysteem rond de 2,5k kost, ombouw naar droge koppeling ook een paar K:]

Je kunt kijken naar de onderdelen die volgens jou minder waard zijn. Maar je kunt ook kijken naar wat er allemaal wel op zit en wat dat waard is. Zo irreëel is de vraagprijs nu ook weer niet. En er is inderdaad maar 1 liefhebber nodig. En voor al die anderen: Je hoeft hem niet te kopen.
 
Eigenlijk doet het er niet toe wat wij er van vinden, als hij een liefhebber vind die dat bedrag ervoor over heeft dan is de moto dat waard.
Ik snap flater zijn redenering wel. Stel dat hij de OZ racing wielen, brembo radiale remmen en Ohlins vering had ingezet, dat klinkt allemaal veel mooier en duurder dan vering, remmen en wielen van een R6. Dus het had evengoed van een Mille R kunnen afkomen en niemand die er dan naar vraagt.
Het frame en blok komt van een ex grandprix racer, dus dat zal wel niet goedkoop zijn. Als je leest dat het uitlaatsysteem rond de 2,5k kost, ombouw naar droge koppeling ook een paar K:]
Ex GP racer?
 
Eigenlijk doet het er niet toe wat wij er van vinden, als hij een liefhebber vind die dat bedrag ervoor over heeft dan is de moto dat waard.
Ik snap flater zijn redenering wel. Stel dat hij de OZ racing wielen, brembo radiale remmen en Ohlins vering had ingezet, dat klinkt allemaal veel mooier en duurder dan vering, remmen en wielen van een R6. Dus het had evengoed van een Mille R kunnen afkomen en niemand die er dan naar vraagt.
Het frame en blok komt van een ex grandprix racer, dus dat zal wel niet goedkoop zijn. Als je leest dat het uitlaatsysteem rond de 2,5k kost, ombouw naar droge koppeling ook een paar K:]

FF topic doorlezen voordat je iets beweerd wat niet klopt.

En over de vraagprijs; zie af en toe zogenaamde replica's voorbij komen met standaard rd of rg frame die in de verste verte niet op een 500 GP fiets lijken en daarvoor zie je prijzen van rond 17.500 . Nog niet zo lang geleden stond in Spanje de Yamaha van Juan Carriga te koop voor een ton.
Dan denk ik dat de vraagprijs vrij reëel is mits alles in perfecte staat is. Het is toch wat de gek ervoor geeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan