Replica Kawa A1R restauratie

Het doel van mijn eindprodukt staat op de foto in mijn eerste post.
En JA ik ga voor een hoog nivo, al denk ik dat ik met sommige zaken een beetje ga doordraaien :? Zo zit ik momenteel zelfs te overwegen om mijn polyester replica tank te gaan gebruiken als 'mal' voor een zelfbouw-klop-wals-las aluminium versie... :9~~


Is het mogelijk eerst een mal te trekken van de polyester tank, voordat je hem teveel beschadigd door het kloppen van de alu tank?

Charles
 
Interessant project.

Nog meer van die voorremmetjes te vinden?
Wat is het verschil tussen een standaard A7 zuiger en een race uitvoering A7R zuiger?

Indien je de "race-zuigers" in de standaard cilinders gaat gebruiken, heeft dat dan meerwaarde?

Beschik jij over gedetailleerd fotomateriaal van een A7R? Ik kan er verrekte weinig van vinden.

Charles
createforumhosting.com - de beste bron van informatie over createforumhosting.


Hoi Charles,

Die voorremmen zijn (denk ik) redelijk zeldzaam, daar was de prijs ook naar '(
Aangezien e.e.a. alleen maar voor de racers is gemaakt en er slechts 166 A1R en (misschien?) een gelijk aantal A7R machines zijn gemaakt, gok ik dat er 45 jaar geleden hooguit 1000 van deze remtrommels zijn gemaakt. Om er nu (45 jaar na dato) dus nog één tegen te komen in een zéér goede staat (zoals die van mij).... een kans op de jackpot van de staatsloterij is bijna net zo groot.

Het verschil tussen de race zuigers en de std zuigers is (voor zover ik heb kunnen zien) de zuigerveren. 2x een 1mm veer voor de race versie en 2x een 2mm veer voor de standaard zuiger.
Mijn plan is om de standaard cilinders aan te passen zodat deze gelijk zijn aan de A1R cilinders (inclusief uitlaat ophanging)

Aangezien ik al enkele jaren aan het zoeken en verzamelen ben heb ik inmiddels wel al redelijk wat beeldmateriaal verzameld van de A1R. In hoeverre dat verschilt van de A7R durf ik niet te zeggen. Laat me maar weten wat voor (detail) foto's je zoekt, dan kan ik kijken of ik daar wat van kan opscharrelen.
Overigens: de link naar jouw topic: ook een leuk en interessant topic. Jammer dat hij motorisch zo hier en daar wat 'mishandeld' is geweest. Op ebay heb ik wel geregeld oude/gedemonteerde A1 blokken voorbij zien komen, mogelijk dat dat voor de A7 ook geldt...
 
Heb je daar ook een digitale versie van?

Charles

helaas is die ombouw manual alleen toegespitst op het motorische gedeelte, maar ik geloof dat er ook motorische gegevens van de A7R in staan inclusief uitlaat maten enzo...
Ik heb hem (nog) niet digitaal, maar tegen een kleine vergoeding (heb 'm zelf ook moeten kopen!) kan ik je wel een digitale en/of analoge versie geven.
 
Is het mogelijk eerst een mal te trekken van de polyester tank, voordat je hem teveel beschadigd door het kloppen van de alu tank?

Charles

Van mij mag je een mal trekken hoor.
Hij is qua vorm (voor zover ik heb kunnen zien) gelijk aan de originele A1R tank, alleen de A1R tank is van Aluminium, en deze van polyester, en bij mij zit de vuldop verzonken en bij het origineel zit deze midden boven op de tank. Je kan echter ook in de US een kant en klare tank kopen voor US$513 (net iets onder de 400€ via (http://www.airtech-streamlining.com/kawiz/A1R250.htm). Let wel op: als je dit doet dan komen er van onze douane autoriteiten nog import belasting en btw bij!
Mijn tank is vermoedelijk niet voor de volle 100% brandstofdicht en in ieder geval van binnen niet de netste/schoonste, dus ik heb sowieso ook nog belangstelling bij een nieuwe tank (vandaar dat ik zat te denken aan een zelfbouw alu-versie...
 
Bitacticus72,

Fijn dat je me de mogelijkheid biedt een mal te trekken. Dat hou ik zeker in gedachten.
Indien je een alu tank wilt hebben, John uit Eindhoven (van de vele soorten replica remmetjes en polyester delen) laat thans een alu tank kloppen aan de hand van een origineel.
Misschien is dat iets voor jouw?


Charles
 
Bitacticus72,

Fijn dat je me de mogelijkheid biedt een mal te trekken. Dat hou ik zeker in gedachten.
Indien je een alu tank wilt hebben, John uit Eindhoven (van de vele soorten replica remmetjes en polyester delen) laat thans een alu tank kloppen aan de hand van een origineel.
Misschien is dat iets voor jouw?


Charles


Geen probleem hoor, laat maar weten wanneer je dat zou willen doen.
Enneh, enig idee wat John uit Eindhoven zou willen hebben voor de alu tank???
 
Hallo heren,
mooie projecten allemaal.
Wat de tank betreft:
Op de site van het laverda museum is Dhr Dees bezig met het opbouwen van een laverda V6.
Hij heeft ook een tank laten maken door ene Ronald Auguston.
Zie de site:
Laverda Museum
dan: V6 restauratie en pagina 5.
Misschien heeft hij wat meer informatie / adresjes.
Ben alleen bang dat die meer dan € 400,- gaat kosten.

Grt,
Kampie
 
Bedankt Hydroleo voor het wegjagen van dat mens... })
Project A1R staat momenteel (weer) op een vrij laag pitje -O-, inmiddels mn eigen bedrijf begonnen *O*, en dat kost naast een full time baan bij de baas stiekum toch wel veel tijd.
Misschien dat de kerstman weer wat tijd brengt dit jaar.
Wel heb ik inmiddels een 2e NIEUWE cilinder gevonden....
Helaas óók een linker, mocht één van de volgers dus nog dringende nood hebben aan een nieuwe A1 cilinder links, laat het me dan maar weten.

Prioriteitenlijst qua A1R:
- een (liefst nieuwe) rechter cilinder vinden
- een A1R achterwiel (of iets wat daar erg veel op lijkt) zoeken
- andere carburatoeters zoeken, maar wat voor... B|
- andere (met groter carburatoetergat) disc-deksels zoeken (Misschien van een A7?), er zijn 3 verschillende part nummers voor de deksels :?. Wie kan mij de verschillen vertellen?.
Als dit eenmaal gevonden is, is het inkoopbudget voor het moment weer een beetje op ;(
 
Ronald Auguastin = een Hongaar. Moet nog ergens zijn mail of telefoonnummer hebben ja 400 euro klopt ongeveer bij hem en is een koopje!
 
hmmmm...
Ben zéér benieuwd!
Als mijn baas volgende week laat weten dat we een eindejaarsbonus krijgen :Y gaat die alu tank er denk ik wel komen :P
Dus kom maar door met die contact details *O*
 
Hallo,

ik ben ook bezig met een A1R, hoe is dit afgelopen?
Misschien kunen we gegevens e.d. uitwisselen.
 
UPDATE

Helaas, echt zéér helaas, heb het besluit genomen om mijn project af te blazen....
Als er iemand is die geïnteresseerd is om de motor + alle inmiddels verzamelde onderdelen van mij over t nemen, laat het mij weten!
Ben je zelf niet geïnteresseerd maar ken je iemand die dat zou zijn? Zeg het voort!

Reden is een chronisch tijdgebrek door het starten van een eigen bedrijfje, en zo'n mooi project verdient meer en beter dan in een hoekje in een paar dozen te staan.
 
UPDATE

Helaas, echt zéér helaas, heb het besluit genomen om mijn project af te blazen....
Als er iemand is die geïnteresseerd is om de motor + alle inmiddels verzamelde onderdelen van mij over t nemen, laat het mij weten!
Ben je zelf niet geïnteresseerd maar ken je iemand die dat zou zijn? Zeg het voort!

Reden is een chronisch tijdgebrek door het starten van een eigen bedrijfje, en zo'n mooi project verdient meer en beter dan in een hoekje in een paar dozen te staan.
Misschien Hans en Alfons Smit? Smit bros....... Op Texel.
 
UPDATE

Helaas, echt zéér helaas, heb het besluit genomen om mijn project af te blazen....
Als er iemand is die geïnteresseerd is om de motor + alle inmiddels verzamelde onderdelen van mij over t nemen, laat het mij weten!
Ben je zelf niet geïnteresseerd maar ken je iemand die dat zou zijn? Zeg het voort!

Reden is een chronisch tijdgebrek door het starten van een eigen bedrijfje, en zo'n mooi project verdient meer en beter dan in een hoekje in een paar dozen te staan.


Heb je een prive bericht gestuurd
 
Kom hier wel geregeld hoor...
Maar vaak even snel. 8-)
En Dani weet hoe ze me kan bereiken ;)
Heb inmiddels wel een serieus gegadigde voor overname :Y
 
Haha, ja ik weet inderdaad hoe ik "Bitacticus72" kan bereiken. Heb geen interesse in zijn project, althans niet om over te nemen. Maar ik dacht, laat ik z'n topic eens een duwtje omhoog geven!
 
Terug
Bovenaan Onderaan