Replica Kawa A1R restauratie

@hetmotorpaleis:
Als ik in je advertentie je foto's bekijk, dan is de 4LS zéér lijkend op het originele exemplaar, alleen als ik jouw foto vergelijk met ander beeldmateriaal wat ik heb opgesnord, dan zie ik nergens het gat wat er bij jou in de plaat zit... Zie foto...

full


Kan je dit mij uitleggen waar dit gat vandaan komt (behalve voor een betere afvoer van de warmte)
Ben overigens wel geïnteresseerd in het wiel!

full
 
Als ik in je advertentie je foto's bekijk, dan is de 4LS zéér lijkend op het originele exemplaar, alleen als ik jouw foto vergelijk met ander beeldmateriaal wat ik heb opgesnord, dan zie ik nergens het gat wat er bij jou in de plaat zit... Zie foto...


Kan je dit mij uitleggen waar dit gat vandaan komt (behalve voor een betere afvoer van de warmte)
Ben overigens wel geïnteresseerd in het wiel!

Dit wiel is niet alleen lijkend maar is een origineel exemplaar, die lelijke gaten zijn er ingemaakt door iemand die functionaliteit belangrijker vond dan originaliteit '(


( leuk project trouwens, heb ik ook nog op mijn verlanglijstje staan )
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels een speld in een hooiberg aangeboden gekregen *O* en dus ook met beide handen aangepakt!
De oude roestige velg + spaken :r voorzien van 2LS trommel :N (zie foto's hier onder)

full


full


is nu vervangen door een originele A1R aluminium velg voorzien van 4LS remtrommel!!!
Even snel gemonteerd... :9~

full


full


Voor zover ik heb kunnen nagaan zijn er slechts een 166-tal A1R's gebouwd door Kawasaki, het wiel is meen ik alléén voor de A1R gebouwd (of misschien ook voor de A7R???), dus laat zeggen dat er (inclusief een paar reserve wieltjes) zo'n 300 van gemaakt zijn in 1967...
Hoeveel zouden er daar nu nog van zijn? :o
Dit exemplaar is werkelijk in een TOP-staat!!! Bedankt William!!! :}

De eerder vermeldde "extra" gaten in de ankerplaten begin ik aan te twijfelen of deze niet origineel zijn, het lijkt namelijk of je wat giet-galletjes ziet in het aluminium rand van het gat. Voorlopig laat ik de gaten er dus nog maar even in zitten, dicht maken kan altijd nog...

Nu nog een 3-tal zaken voor het wiel:
- de klauwplaat-ankers maken (Alu [6061 of 7075 kwaliteit] of staal? Wie heeft een tip/idee?) :?
- boutjes voor de klauwplaat-ankers vinden (M10 x 1,241,25 x 16 of 20). Vinden is het probleem niet, maar voor een normale prijs een normale hoeveelheid (= 2 stuks) vinden is weer een ander verhaal...
- de voorvork aanpassen (of een andere [=A1R] vork zoeken)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit.

Wel even die rechter vorkpoot poetsen als je nog niets anders hebt *D
 
Vandaag een dagje vrij gehad genomen van het betaalde werk en een dagje aan de Kawa besteed. Eigenlijk niets fysieks aan de Kawa gedaan :/ , behalve het oude voorwiel opgepoetst en op Marktplaats gezet :z samen met nog wat meer originele A1 Samurai onderdelen. Mocht je nog iets zoeken/willen... Just let me know.
Verder heeft vandaag mij een setje NIEUWE CILINDERS opgeleverd :P voor slechts 420 Euries! Moet ze alleen nog ff bestellen, maar ze zijn gewoon op stock!
full


Verder ook nog nieuwe cilinderkop bout/moer-achtigen gevonden! Die toko heeft gewoon nog héél veel op voorraad :} , alleen is niet alles even reëel geprijsd.
Voordat we dus gaan bestellen eerst nog even verder kijken in de "candystore" *O*
 
Leuk project Vico,

Maar die bouten M10 x 1,24???
Is dat geen 1,25.?
Ik zal morgen eens kijken, ik heb nog een hele kast vol oude Kawa zooi van de oude Kawim importeur staan.
Er zitten ook nog diverse lades met 2takt delen in.

Groet,
Leo :W
 
Met het voorwiel leg je de bouw van je motor wel op een hoger nivo. Ben benieuwd naar het eind product.
 
Met het voorwiel leg je de bouw van je motor wel op een hoger nivo. Ben benieuwd naar het eind product.

Het doel van mijn eindprodukt staat op de foto in mijn eerste post.
En JA ik ga voor een hoog nivo, al denk ik dat ik met sommige zaken een beetje ga doordraaien :? Zo zit ik momenteel zelfs te overwegen om mijn polyester replica tank te gaan gebruiken als 'mal' voor een zelfbouw-klop-wals-las aluminium versie... :9~
 
Helaas was de eerder genoemde "candystore" een foutje op de website :(
Er is nu dus "slechts" één NIEUWE cilinder (links al staat hij aangemerkt als rechts :? dus het is nog een klein beetje een verrassing wat ik ga krijgen) onderweg naar mij.
Bovenop dit kadootje, kwam ik ook nog een setje nieuwe en originele A1R zuigers tegen (blijkbaar ook nog een verschil met standaard) *O*
 
Dus je hebt straks 2 nieuwe zuigers en slechts 1 cilinder? Dat zal niet mooi lopen :P
Mischien toch op zoek naar een 2e cilinder :Y
 
Dus je hebt straks 2 nieuwe zuigers en slechts 1 cilinder? Dat zal niet mooi lopen :P
Mischien toch op zoek naar een 2e cilinder :Y

Ik was niet van plan om er een "supermono" van te gaan maken :$
Ben inderdaad naarstig op zoek naar een (nieuwe) 2e cilinder (de rechter) en heb er mogelijk één gevonden. :} Alleen zegt de verkoper dat het partnumber 11005-059 een cilinder voor een A1 is.... mijn bronnen zeggen dat dit A7 is :( Dus vriendelijk verzocht om hem even op te meten.
 
De zuigers zijn onderweg... *O*
Alleen: WAAROM DUURT HET ZO LANG USPS?! :Z
Ze liggen al 2 dagen in nederland... te wachten tot iemand ze naar mij toe brengt :]

full
 
Ik ben wel druk aan de klus geweest ja, maar helaas niet aan de Kawa die heeft even een lenteslaap :z .
Ben druk in de weer geweest met niet gemotoriseerde fietsen, die genereren weer geld voor de Kawa :]

Gezocht:
Een (mooi) achterwiel voor een A1R
Wie-o-wie kan mij hier aan helpen????
 
Interessant project.

Nog meer van die voorremmetjes te vinden?
Wat is het verschil tussen een standaard A7 zuiger en een race uitvoering A7R zuiger?

Indien je de "race-zuigers" in de standaard cilinders gaat gebruiken, heeft dat dan meerwaarde?

Beschik jij over gedetailleerd fotomateriaal van een A7R? Ik kan er verrekte weinig van vinden.

Charles
createforumhosting.com - de beste bron van informatie over createforumhosting.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan