Replica

Bobje 2

MF'er
15 sep 2005
100
0
Na dat ik dit jaar een motor ongeluk heb gehad (auto verleende me geen voorrang)en mijn motor totolos was verklaard moest ik op zoek na een andere motor. Ik wou een motor die anders is dan de standaard motor (cbr's, r1/6, gsx 600/750/1000 en zx 600/1000). Na veel op internet te hebben gezocht kwam ik een schade Honda VTR SP2 tegen. De motor had de kuipen bekrast en de tank een duik en de uitlaat natuurlijk. De ideale schade voor mij (mijn broer zit in de autoschade en ik help hem wel eens). Maar een VTR SP2 is nog niet echt apart. Dus ik op internet gekeken wat er allemaal mee gedaan kon worden. Toen kwam ik de motor van Colin Edwards tegen. Een mooie motor vond ik zelf dus kijken voor meer plaatjes en onderdelen stickerset, uitlaten enz. Na al een paar onderdelen gevonden te hebben (stickerset redracingparts) heb ik besloten de motor te kopen. En nu ben hem aan het verbouwen tot een replica van Colin Edwards.

full
 
Oja het kuip werk is van een SP1 is iets anders dan de SP2 maar de kuip is uitwisselbaar met elkaar dus past perfect en ik vindt het kuipwerk van een SP1 mooier dan SP2 (de kont en het ruitje zijn iets gestroomlijnder)
 
mooi eh zo'n edwards sp :)

ben ook met een 'redracingparts' sticker replica bezig allen zal da wa uitlopen tot aan de winter toe :)
heb ander kosten nu dan pornospul kopen voor mijn rsv :(

ma ben er meer mijn eigen goesting mee aan't doen, 13 in een dozijn is ook maar niks als je 'm perfect namaakt.
 
kuipsets van een sp1 en sp2 zijn volledig identiek,alleen een sp2 ruitje is standaard een verhoogde met een dubbelbubbeltje.
swingarm van een sp2 is wel volledig anders dan die van een sp1,zo ook het pgm- fi injectiesysteem.
welke edwards replica ga jij maken?
sp1 sp2 of laguna seca stars and stripes replica?

greetz SP1KE

editje,zie het al SP2 castrol uitvoering
 
Een replica kan ik relatief goedkoop realiseren omdat dit te doen is met stickers (deze worden onder de blankelak gezet dus je voelt en ziet er bijna niets van) en mijn broer (autoschademonteur) doet het spuitwerk (in een spuitcabine natuurlijk) dit kost mij niets op de lak en stickers na. Ik wil wel als ik iets ouder ben (ben nu 21) een keer een motor laten airbrushen (bij motorpaint alphen is in de buurt en super kwaliteit) maar dit vindt ik nu nog te veel geld kosten. En je zeg zelf al er zijn er maar een paar in de omloop en nederland is nog groot genoeg dat ik ze in het echt nog niet ben tegengekomen. Maar aan de orginaliteit doe ik wel een paar kleine dingen zoals knippers in de spiegel led achterverlichting met knippers een eigen undertail ben ik aan het maken en misschien zijn er nog meer ideeen. En ik zou deze seatpipes er wel onder willen maar ik kan de leverantsier niet vinden.


full

Waarom bedenk je niet iets origineels.Er zijn geloof ik al een paar van die replica`s in omloop.
Maar ja smaak verschillend.... als jij dit mooi vindt moet je het doen.
Wel gaaf dat je hem niet standaard maakt.
succes met het verbouwen.
 
Doe er een uitlaat onder net zoals bij een MV agusta f4 1000, of kan je die niet krijgen in de winkel?
Dan heb je wel meteen een exclusieve look.
 
Doe er een uitlaat onder net zoals bij een MV agusta f4 1000, of kan je die niet krijgen in de winkel?
Dan heb je wel meteen een exclusieve look.

:? :? :?

wat heb je dan....?

een Wannabe "Ja ik wou een MV Agusta maar een hele kon ik niet betalen,
een Honda met MV uitlaten zat nog net in m'n budget"-look!

Nee dat wil je hebben! _O-
 
Een replica kan ik relatief goedkoop realiseren omdat dit te doen is met stickers (deze worden onder de blankelak gezet dus je voelt en ziet er bijna niets van) en mijn broer (autoschademonteur) doet het spuitwerk (in een spuitcabine natuurlijk) dit kost mij niets op de lak en stickers na. Ik wil wel als ik iets ouder ben (ben nu 21) een keer een motor laten airbrushen (bij motorpaint alphen is in de buurt en super kwaliteit) maar dit vindt ik nu nog te veel geld kosten. En je zeg zelf al er zijn er maar een paar in de omloop en nederland is nog groot genoeg dat ik ze in het echt nog niet ben tegengekomen. Maar aan de orginaliteit doe ik wel een paar kleine dingen zoals knippers in de spiegel led achterverlichting met knippers een eigen undertail ben ik aan het maken en misschien zijn er nog meer ideeen. En ik zou deze seatpipes er wel onder willen maar ik kan de leverantsier niet vinden.


(Afbeelding)
die seatpipe wordt volgens mij ook niet via een leverancier gedaan maar is custom made door durban,dat is een SP1/2 racer bouwer uit sweden :Y
die verdomd mooi spul bouwt,denk aan massa centralisatie en veel carbon onderdelen :}
[me]SP1KE vindt durban de tita tovenaar van de SP1/2[/me]
 
hmmm....... hou toch meer van klassiek .
Gewoon twee ordinaire grote pijpen aan beide kanten.gelukkig smaak verschillend.Eenzijdige achterophanging vind ik daarintegen wel weer heel mooi.
Ach...... this ja allemoal zo duurrrrrrrrrrrr.
 
Ik heb naar deze uitlaat geïnformeerd. Valt op zich wel mee hij kost maar 600 euro. Maar dan komt het. Heel de electra moet uit het kontje gehaald worden, dit betekend dat je de radiateurs moet verplaatsen naar voren en dat op de plaats van de radiateurs de electra komt te hangen en de accu komt onder aan het blokje te hangen. Het frame van het kontje moet vervangen worden door een klein carbon framepje. Het kontje word van carbon (kan beter tegen de hitte). En dan als je alles bij elkaar op telt kom je op ongeveer 2000 euro '( http://www.honda-rc51.de/ dit is de site van de goede man die hem maakt. Maar er staat ook ergens op de site dat ie er geen meer maakt omdat er te veel vraag naar was :N
Dus succes *D
full
 
Ik heb naar deze uitlaat geïnformeerd. Valt op zich wel mee hij kost maar 600 euro. Maar dan komt het. Heel de electra moet uit het kontje gehaald worden, dit betekend dat je de radiateurs moet verplaatsen naar voren en dat op de plaats van de radiateurs de electra komt te hangen en de accu komt onder aan het blokje te hangen. Het frame van het kontje moet vervangen worden door een klein carbon framepje. Het kontje word van carbon (kan beter tegen de hitte). En dan als je alles bij elkaar op telt kom je op ongeveer 2000 euro '( http://www.honda-rc51.de/ dit is de site van de goede man die hem maakt. Maar er staat ook ergens op de site dat ie er geen meer maakt omdat er te veel vraag naar was :N
Dus succes *D
(Afbeelding)

Bedankt voor de informatie maar 2000 euro's vindt ik een beetje veel. Ik doe er maar gewoon twee hotcams op kan ik met korting aankomen.

full


En misschien dat ik volgend jaar in de winter zelf een uitlaat probeer te maken door bijv een cbr1000rr demper te gebruiken en dan zelf tussenstukken in elkaar te lassen (werktuigbouwkunde gedaan dus het lassen moet wel lukken) alleen weet ik niet of je dan wel een goed effect krijgt kwa vermogen en koppel maar als ik er mee ge beginnen dan doe ik eerst het forum goed doorspitten na informatie
 
Heb je de sp van trouwborst vandaan? Komt de mijne ook vanaf :Y Goede vent.
(Afbeelding)

klopt de motor komt van trouwborst en hij is een goede vent heeft er ook voor gezorgt dat ik de hotcams goedkoper krijg. en hij is volgens mij ook eerlijk want hij wees zelf ook schade aan die ik nog niet op het eertste oog zag en onder het kuipwerk was alles goed in orde
 
Terug
Bovenaan Onderaan