representatief zijn met motor woon-werk verkeer..

Tusele

Die hard MF'er
13 feb 2005
260
0
Alkmaar
Ff een vraagje voor ivm woon/werk rijden..

Ik heb een staffunctie op een levensmiddelen produktiebedrijf en moet waarschijnlijk ivm reorganisatie vaker "representatief opdraven" op het hoofdkantoor waar we nu aan rapporteren.

Ik woon in Alkmaar, standplaats is zaandam en hoofdkantoor is in MAarssen..dus gezien A2-perikelen lijkt het me een strak plan om op de motor naar het hoofdkantoor te gaan..

Maarre...wat voor tas ziet er representatief uit en past in een Hein Gericke topkoffer...(een kleine nogal bol model waarin net 1 helm past)...

Tusele
 
Grotere topkoffer kopen :?

:+
Kijk eens naar laptop-tassen, die zien er netjes uit en omdat ze van stof zijn meestal ook redelijk op te proppen.
 
hm, had de vraag verwacht of je representatieve kleding wel representatief onder
het motorpak vandaan zou komen.

Tas: Eh, ligt er aan wat je allemaal mee wilt slepen...
De Hema heeft momenteel leuke tassen in de collectie.
Niet super lomp, maar wel met veel ruimte, en zien er netjes uit.

Gewoon wat winkels aflopen, kijken wat er te koop is :)
 
Ik heb dat zelfde probleem. Ik heb echter een motorbroek die ik helemaal kan openritsen en een wat grotere topkoffer zodat ik ook effe snel andere schoenen kan aantrekken.
 
Maarre...wat voor tas ziet er representatief uit en past in een Hein Gericke topkoffer...(een kleine nogal bol model waarin net 1 helm past)...

Tusele
Aktentasje op A4 formaat, kun je zowel in leer als in stof krijgen.


Ik heb echter een motorbroek die ik helemaal kan openritsen.

Lijkt me niet prettig als je een keer een schuiver maakt, zo´n ritssluiting tussen je been en het asfalt. Hoe hebben ze dat opgelost? Lijkt me namelijk wel erg handig, zo´n broek.
 
Ik prop mn dell precision m65 notebook altijd gewoon in mn rugzak, en daarnaast mn schoenen en broek, en dan op mn werk kleed ik me ff om, en klaar.

Representatief genoeg, maarja IT-techneuten hoeven er ook niet super netjes uit te zien. scruffy style is goed genoeg :+
 
Heb zelf een Givi V46 topkoffer voor dat soort doeleinden, rugzak met laptop past er perfect in en houdt dan nog ruimte over voor wat extra rommel.
 
Is geen optie om je representatieve kleding en tassen op het hoofdkantoor te bewaren en met normale kleding/tas daar aan te komen.

Moet zelf ook elke dag strak in pak op kantoor zijn. Heb hier twee pakken hangen en ik kleed me op kantoor om.

Kan ook met representatieve tas . . .
 
Als je je werk goed doet en je er niet als een zwerver uitziet moeten ze niet mauwen.
Ik ben productieleider en als de baas met klanten langskomt maakt hij er ook geen punt van als het warm is en ik in een hempje aan het werk ben waar de tattoo's vol in het zicht zijn en m'n wenkbwauwpiercing en 3 oorringen is ook geen probleem.
Representatief is in mijn ogen hoe je overkomt in je gedrag en tijdens een gesprek en niet hoe je eruit ziet, smaken verschillen tenslotte.
 
Representatief genoeg, maarja IT-techneuten hoeven er ook niet super netjes uit te zien. scruffy style is goed genoeg :+

:) :)
Ik ben procestechnoloog...mij verwachten ze gelukkig ook niet in een mantelpakje!!

Iedereen bedankt voor de tips,..(en de humor!!)

Tusele
 
Als je je werk goed doet en je er niet als een zwerver uitziet moeten ze niet mauwen.
Ik ben productieleider en als de baas met klanten langskomt maakt hij er ook geen punt van als het warm is en ik in een hempje aan het werk ben waar de tattoo's vol in het zicht zijn en m'n wenkbwauwpiercing en 3 oorringen is ook geen probleem.
Representatief is in mijn ogen hoe je overkomt in je gedrag en tijdens een gesprek en niet hoe je eruit ziet, smaken verschillen tenslotte.
jamaar.... dat is representatief voor een productieleider, niet voor een procostechnologe O-)

;)
 
Als je je werk goed doet en je er niet als een zwerver uitziet moeten ze niet mauwen.
Ik ben productieleider en als de baas met klanten langskomt maakt hij er ook geen punt van als het warm is en ik in een hempje aan het werk ben waar de tattoo's vol in het zicht zijn en m'n wenkbwauwpiercing en 3 oorringen is ook geen probleem.
Representatief is in mijn ogen hoe je overkomt in je gedrag en tijdens een gesprek en niet hoe je eruit ziet, smaken verschillen tenslotte.
Maar je weet zelf wel wat de gemiddelde afnemer van een sollicitatiegesprek verstaat onder een representatief uiterlijk. Voor de ene baan zal het natuurlijk minder belangrijk zijn als de andere, maar voor veel hogere banen is het meestal toch wel een belangrijk eis dat je er een beetje uit ziet als "de modale man/vrouw".

Maar wat je zegt, smaken verschillen en het is lastig. Van de andere kant ook wel begrijpelijk. Zet een persoon in een verkoopwinkel neer die een "drijgend" uiterlijk heeft, en dat is niet goed voor de zaken. Je weet wat ik bedoel.

Ontopic, ja lastig. Als ik op de motor stap komt inderdaad mijn broek sowieso nogal gehavend eronderuit na een tijdje rijden. Niet overal is het nou even makkelijk om je even om te kleden op werk. Als je met meer op kantoor zit worden die er ook niet blij van als je elke ochtend en avond daar in je semi adamscostuum staat :+ of wel natuurlijk.

Representatieve tassen stikt het van. Stap de betere leerzaak binnen!
 
Als je je werk goed doet en je er niet als een zwerver uitziet moeten ze niet mauwen.
Ik ben productieleider en als de baas met klanten langskomt maakt hij er ook geen punt van als het warm is en ik in een hempje aan het werk ben waar de tattoo's vol in het zicht zijn en m'n wenkbwauwpiercing en 3 oorringen is ook geen probleem.
Representatief is in mijn ogen hoe je overkomt in je gedrag en tijdens een gesprek en niet hoe je eruit ziet, smaken verschillen tenslotte.
:^
Dat vind ik ook, maar helaas zijn er wel eens kortzichtige mensen voor wie dat niet geldt. Maar dat kan wel een klant zijn.
Ik heb een bloedhekel aan een pak, ik zal het ook niet aantrekken. Ik heb een hele goede job (ben Bedrijfskundig Ingenieur en werkzaam in een leidinggevende functie) op een bedrijf met een zeer informele sfeer. Maar als ik daardoor aan mijn carriereplafond zit: Het zij zo.
 
Maar je weet zelf wel wat de gemiddelde afnemer van een sollicitatiegesprek verstaat onder een representatief uiterlijk. Voor de ene baan zal het natuurlijk minder belangrijk zijn als de andere, maar voor veel hogere banen is het meestal toch wel een belangrijk eis dat je er een beetje uit ziet als "de modale man/vrouw".

Maar wat je zegt, smaken verschillen en het is lastig. Van de andere kant ook wel begrijpelijk. Zet een persoon in een verkoopwinkel neer die een "drijgend" uiterlijk heeft, en dat is niet goed voor de zaken. Je weet wat ik bedoel.

Ontopic, ja lastig. Als ik op de motor stap komt inderdaad mijn broek sowieso nogal gehavend eronderuit na een tijdje rijden. Niet overal is het nou even makkelijk om je even om te kleden op werk. Als je met meer op kantoor zit worden die er ook niet blij van als je elke ochtend en avond daar in je semi adamscostuum staat :+ of wel natuurlijk.

Representatieve tassen stikt het van. Stap de betere leerzaak binnen!

Hebben ze geen toiletten op je werk?

TS: gewoon in vol leer binnenkomen met je helm in je handen, kunnen de meeste mannen wel waarderen O-)
 
TS: gewoon in vol leer binnenkomen met je helm in je handen, kunnen de meeste mannen wel waarderen O-)
Helaas voor hen..heb (nog) een textielpak...
Leer pak staat wel op verlanglijstje...maarree...eerst weer een beetje "in model" komen na zwangerschap..

Tusele
 
Terug
Bovenaan Onderaan