Req. Alarmsystemen

Foetus

Rookie
22 aug 2006
8
0
@home
Hey allen,

Vraagje betreft alarm systemen voor de motor. Het scheelt mij een berg geld als er een goed gekeurd alarm systeem opzit voor de verzekering. Wat dealers afgereden in de buurt van mij maar weinig goed advies. Hebben jullie ervaring hiermee prijzen, goede adressen, hoe reageert de motor erop?

Alvast bedankt!
 
Kijk goed welke eisen je verzekering aan een alarm stelt! Er zijn alarmen in verschillende klasses te koop. Hoe meer een alarm kan, hoe duurder het is.
En elk jaar (indien nodig) je certificaat verlengen (alarm laten keuren)!.

Ik heb zelf een BMW alarm en daar heb ik (en de motor ;) ) geen enkel probleem mee. Met de rest van je vragen kan ik je niet helpen helaas.

[edit]Spyball is een veel verkocht alarm[/edit]
 
Mja... er zullen straks nog wel reacties komen met andere geluiden, maar ik zou de Spyballs en Red Alerts mooi links laten liggen. Als het dan al een SCM-gekeurd alarm moet zijn, dan zou ik voor een Datatool gaan. Qua prijs maakt het allemaal niet zoveel uit: reken ergens op een €500.
Overigens moet ik erbij zeggen dat een hele hoop ellende met die dingen wordt veroorzaakt door geknoei aan de electrische installatie, al dan niet vóór, tijdens of na de installatie van een alarmsysteem.

Persoonlijk heb ik ervaringen opgedaan met zowel SCM- als niet gekeurde alarminstallaties en ik ben van mening dat de niet gekeurde installaties betrouwbaarder zijn voor 30% van de prijs van zo'n SCM-aftermarket-mormel.
 
dat verbaast me een beetje, die scm keuring is er toch niet voor niets.

ik heb natuurlijk zelf mijn alarm ingebouwd, ik wil er gewoon zelf 1.
een gebruikte spyball, maar ik heb al een keer een zapper gehad die ermee ophield.
 
dat verbaast me een beetje, die scm keuring is er toch niet voor niets.

SCM kijkt alleen naar de preventieve eigenschappen van een alarminstallatie. Die moeten voldoen aan de gestelde preventieve eisen. Zo'n eis kan bijvoorbeeld zijn dat het alarm moet beschikken over een dubbele startonderbreking (twee verschillende circuits onderbreken). Of dat het zichzelf op scherp moet instellen binnen een bepaalde tijd na het verlaten van de motor. Dan zijn er nog zaken als detectiemethoden en -middelen, noodstroomvoorziening, rolling code afstandsbediening, bepaalde alarmtijd, aantal decibellen uit de sirene, etc, etc.
Kan een alarm nu slechts één circuit onderbreken, of schakelt 't niet automatisch in, beschikt 't niet over een rolling code, of... of..., dan voldoet het niet aan de SCM-keuringseis(en).

Een andere eis (van de verzekering) is dat het door een door SCM-gecertificeerd bedrijf moet zijn ingebouwd, anders is je dure SCM-alarm voor de verzekering nog steeds niet SCM-waardig.

En dat jij als rechtmatige eigenaar op een gegeven moment je eigen motor niet meer aan de praat krijgt vanwege die fantastische voorgeschreven dubbele startonderbreker, dat is nou toevallig eens géén keuringseis. En de verzekeraar zal er al helemaal niet van wakker liggen: die loopt een lekker gering risico met een motor die helemaal niet meer loopt...
 
allemaal onzin dus B|

ik heb dat ding voor mijzelf. die verzekering kost mij 10 euro per maand *O* incl diefstal. daar krijg ik echt niet veel korting meer op hoor

overigens heb ik er 2, dus betaal toch nog 20 per maand -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan