Reserve benzine

foo

MF'er
18 mrt 2008
58
0
Hallo,
Via internet heb ik 2 kleine reserve jerry-cans besteld. Deze zijn uitermate geschikt voor motorrijders. De "grote" jerry-can bevat 1,5 liter en de kleine bevat 0,5 liter.
Ze passen gemakkelijk onder de buddy of in het dashboardkastje van de scooter.
Een aanrader lijkt me. Benzinemeters zijn niet altijd betrouwbaar.

Naam: fuelfriend en fuelfriend-plus

full


full
 
Laatst bewerkt:
Best een goed idee; bij mij begint het reservelampje van de benzinemeter veels te vroeg te branden waardoor je ondanks rijden op de dagteller op hete kolen zit.
 
hé, een goed idee!

Waar heb je het gekocht?
Ideaal voor op reis, de laatste tankstations verdwijnen altijd als je reservelampje gaat branden.

Hallo,
Kijk op Google en typ gewoon fuelfriend. Dat is een Duitse site. Je kunt hem bestellen bij twee of drie internetbedrijven. De prijzen zijn heel redelijk.
 
lijkt me best handig, al is het maar om een mede motorrijder te kunnen helpen.ik heb ( ja dom dom)met de motor toch wel eens zonder benzine gestaan ik dacht dat ik reserve had maar daar stond ie al op en toen was de tank schoon droog.... ik ben met de dylan niet bang om zonder prut te komen,die staat al onder in het rood na 7.5 liter en dan zit er nog 2.5 in....en dan heb ik al weer getankt. mijn ex lead stond ook al dik in het rood en dan ging er net 5 liter in terwijl er volgens het boekje 6 in de tank gaat. ik ben 1 keer door gereden met de lead in het rood en kon toen lopen,gelukkig maar 2km maar dan heb je toch echt een natte rug. 100 kg duwen is best zwaar ik had toen graag een half litertje onder m'n buddy gehad
 
Als je zo'n tankje meeneemt is het verstandig om hem eens per jaar te legen in de benzinetank en er verse brandstof in te doen, benzine veroudert namelijk.

Als je dat teveel gedoe is kun je er ook speciale Aspen benzine in doen, dat heeft geen last van veroudering. Het is ideaal voor het overwinteren van bijvoorbeeld een buitenboordmotor.
full
 
Als je zo'n tankje meeneemt is het verstandig om hem eens per jaar te legen in de benzinetank en er verse brandstof in te doen, benzine veroudert namelijk.

Als je dat teveel gedoe is kun je er ook speciale Aspen benzine in doen, dat heeft geen last van veroudering. Het is ideaal voor het overwinteren van bijvoorbeeld een buitenboordmotor.[afbeelding]


En het is milieu vriendelijker *D *D

:+
 
Als je zo'n tankje meeneemt is het verstandig om hem eens per jaar te legen in de benzinetank en er verse brandstof in te doen, benzine veroudert namelijk.

Als je dat teveel gedoe is kun je er ook speciale Aspen benzine in doen, dat heeft geen last van veroudering. Het is ideaal voor het overwinteren van bijvoorbeeld een buitenboordmotor.[afbeelding]

Goede tip van die Aspen 4t, maar dan is de verpakking weer minimaal 5 liter en het gaat mij vooral om de handzaamheid van zo'n kleine jerry-can van bijvoorbeeld 0,5 liter.
 
...Goede tip van die Aspen 4t, maar dan is de verpakking weer minimaal 5 liter en het gaat mij vooral om de handzaamheid van zo'n kleine jerry-can van bijvoorbeeld 0,5 liter.

Ik dacht dat jij wel kon bedenken dat ook Aspen in zo'n kleine jerrycan past....

Als je leest zie je dat ik dat ook schreef.
 
Ik dacht dat jij wel kon bedenken dat ook Aspen in zo'n kleine jerrycan past....

Als je leest zie je dat ik dat ook schreef.

Ja hoor, dat had ik wel begrepen, maar als ik ook nog Aspen moet kopen is dat weer iets extra's en dat zijn onnodige kosten. Neemt niet weg dat het een goede tip is. Ik wist namelijk niet dat de kwaliteit van euro95 vermindert. Zo leer je nog eens wat.
 
mijn burgman staat al in het rood en dan kan ik met moeite 8 liter tanken en de tankinhoud is 13 liter.
Vraagje zit er ook een verklikkerlampje op dat gaat branden als je echt op de laatste liter rijdt?
 
Neem een goede stevige fles van bijvoorbeeld wasverzachter, spoel hem goed om met eerst water en daarna benzine en voila een mooie reserve tank mee!!!

Paul
 
Neem een goede stevige fles van bijvoorbeeld wasverzachter, spoel hem goed om met eerst water en daarna benzine en voila een mooie reserve tank mee!!!

Paul

Hallo Paul,
Dat dacht ik ook, maar het schijnt dat deze plastic flessen na verloop van tijd doorlekken doordat er benzine in zit. Nooit doen, dus!!
 
toen ik nog geen 18 was motor gekocht en daarna rijbewijs gehaald met als gevolg dat hy een half jaar stil had gestaan.De benzine was vergomd.Carburateurs waren verkleefd dus heel de motor moest uit elkaar en schoonmaken.Dat hebben we ook gedaan tot 2 x toe zo erg was het.Dus ik heb de harde leerschool gehad wat betrefd vergaan van benzine.
 
Met het oog op de komende DBS toertocht wil ik eigenlijk een extra benzinetank van ongeveer 5 liter. Want dat is ruim 100 km extra, geen extra benzinepompstop nodig. Even bijvullen kan wel tijdens de koffie of de lunch. Weet iemand wie dergelijke jerrycans maakt of levert? De fuelfriend gaat maar tot 2 liter en er passen geen twee ervan onder de buddy. Op internet kwam ik wel een mooie tegen voor in het reservewiel van een Vespa...ik heb geen Vespa.

Een leuke suggestie was de Afrikaanse methode: een jerrycan met een beetje benzine erin voor inwendige druk boven een zacht vuurtje opwarmen tot het plastic zo zacht wordt dat de jerrycan bol gaat staan: past precies onder de buddy in plaats van een helm. Ik voel me wel uitgedaagd, maar eerst wil ik de gewone commerciële opties uitzoeken.
 
Wat heb je dan voor scoot en wat is je tankinhoud?

Ik heb meerdere ritjes gedaan met DBS zelfs 1 goed voor 600 km,dan moet je wel 3 keer tanken ja,een literje onder het zadel lang geen slecht idee natuurlijk,brengt me toch week 33 km verder :-)
 
Ik heb een 5L jerrycan, die past onder het zadel. Maar het word wel vrij warm daar.
Moet ik eerst eens proberen van de zomer. Anders past tie ook wel op de treeplank.
 
Als je zo'n tankje meeneemt is het verstandig om hem eens per jaar te legen in de benzinetank en er verse brandstof in te doen, benzine veroudert namelijk.

Als je dat teveel gedoe is kun je er ook speciale Aspen benzine in doen, dat heeft geen last van veroudering. Het is ideaal voor het overwinteren van bijvoorbeeld een buitenboordmotor.[afbeelding]

Naar mijn ervaring veroudert 98 octaan-benzine van een merkpomp (geen supermarkten, dus) ook niet zo snel als 95 octaan-benzine.

Wellicht goedkoper dan die ASPEN ... en in elke hoeveelheid te kopen :P
 
In die Fuelfriend flesjes, past daar een gewone vulslang van de pomp in ? De jerrycan kan ik gewoon vullen aan de pomp en van te voren ff legen in de tank. Dus geen last van verouderde benzine.
 
Ik heb een 5L jerrycan, die past onder het zadel. Maar het word wel vrij warm daar.
Moet ik eerst eens proberen van de zomer. Anders past tie ook wel op de treeplank.


Dat is zeker waar,van de zomer een DBS ritje gedaan,dacht smeer paar broodjes kaas voor onderweg maar dat waren tosties geworden met gesmolten kaas hihi.
Dit lijkt me niet wenselijk voor je brandstof in afgesloten flesje?
 
Terug
Bovenaan Onderaan