Reserve brandstof yamaha Diversion

Sandra2022

Rookie
7 mei 2022
2
0
Heb een Yamaha Diversion XJ 600 S uit april 2003 gekocht. Weet iemand of hier een reservetank op zit?
 
Automatisch waarschijnlijk. Lampje aan = nog 3,5L in de tank.
Dat inderdaad. Hij heeft wel een kraantje, maar die zit onder de tank en is alleen aan/uit, voor als de tank eraf moet. Lampje op je dashboard gaat branden als de reservehoeveelheid wordt aangesproken, en dan wordt het tijd om te gaan tanken. Overigens zou ik gewoon op de dagteller rijden, want de tankvlotter is niet een van de sterkste punten van een Div
 
Bij gemiddeld gebruik haalt een 600S een verbruik van 1:18.
17 liter tankinhoud - 3,5 L reserve = 13,5 L 'bruikbare' inhoud.
13,5 x 18 = 240 nog wat kilometer.
Dus tanken ergens rond de 200~250km...

Even bijhouden wat jouw verbruik is, en dan het sommetje uitrekenen..
Tis geen hogere wiskunde..
 
Ik heb een 600 div ‘99 met een reservestand op m’n kraantje. Dus inderdaad, gaat hij bokken/sputteren, tijdens het rijden het kraantje omdraaien en dan weer verder, en dan uitkijken naar een tankstation.

Weet niet vanaf wanneer dat een lampje geworden is, zoals @Roy "R"acing en @Frazer hierboven noemen.
 
Dat inderdaad. Hij heeft wel een kraantje, maar die zit onder de tank en is alleen aan/uit, voor als de tank eraf moet. Lampje op je dashboard gaat branden als de reservehoeveelheid wordt aangesproken, en dan wordt het tijd om te gaan tanken. Overigens zou ik gewoon op de dagteller rijden, want de tankvlotter is niet een van de sterkste punten van een Div
Je vergist je, jij hebt het over de Diversion XJ900. Ze rijdt een 600.
Een Diversion XJ600 heeft géén tankflotter. Alleen de Diversion XJ 900 heeft een tankflotter.
De Diversion XJ600 heeft een 3 standen kraan.
 
Als er idd een res stand is, ipv een lampje.

Ik weet t niet bij dit model. Principe is t zelfde.

Mocht ts t willen weten. Neem jerrycan mee. Kijk naar lampje, teller op 0, leeg rijden. Km stand bekijken. Bijvullen. En door....
De Diversion XJ600 heeft géén dashboard lampje voor het brandstofverbruik.
Zodra de motor begint te sputteren, de benzine kraan op reserve zetten.
 
Schermafbeelding 2022-05-08 230646.jpg


Schermafbeelding 2022-05-08 230756.jpg


Schermafbeelding 2022-05-08 231210.jpg

Schermafbeelding 2022-05-08 232132.jpg

Hopelijk boekje van juiste versie en heb je er wat aan. ;)

OS.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan