Zattara
MF veteraan
Hallo mede-techneuten/hobbyisten,
Zolang mijn vriendin haar FZR 400RR al heeft kent de motor problemen wanneer het benzinepeil laag is. De motor begint dan te stotteren en valt uit.
Wanneer je een paar minuten wacht kan je vervolgens weer een kilometer met de motor rijden tot hij wederom begint te stotteren en uitvalt... Hij krijgt dus geen benzine. Het reserveknopje brengt geen verbetering.
Nu heb ik de tank leeg laten lopen om te zien of er vuil of water in zit en dat blijkt niet het geval.
Wat ik begrijp van deze constructie is dat er een soort schakelaar (laat ik het zo maar noemen) in de tank zit die de benzinepomp uitschakeld wanneer het peil te laag komt. Door het reservetank schakelaartje om te zetten gaat dit in een soort bypass en wordt de benzinepomp weer ingeschakeld (en weet je als bestuurder dat het weer tanktijd is), klopt dat tot zover?
Wat is de eenvoudigste manier om dit te repareren? Kan ik niet simpel de draadjes onder de tank doorverbinden met elkaar en erop letten dat ik bij een vaste Km-stand ga tanken (wat ik nu ook doe)? Zit er een zwakte in dit systeem wat ik eenvoudig zelf kan controleren of moet ik aan een heel ander probleem gaan denken?
De tank:
Hier zit de schakelaar:
De schakelaar:
Nog een keer de schakelaar:
Ik ben benieuwd naar jullie gedachten en reacties, iig bedankt!
Marcel
En omdat foto's het altijd geod doen, ... .. . een totaalplaatje van de fiets in kwestie:
Zolang mijn vriendin haar FZR 400RR al heeft kent de motor problemen wanneer het benzinepeil laag is. De motor begint dan te stotteren en valt uit.
Wanneer je een paar minuten wacht kan je vervolgens weer een kilometer met de motor rijden tot hij wederom begint te stotteren en uitvalt... Hij krijgt dus geen benzine. Het reserveknopje brengt geen verbetering.
Nu heb ik de tank leeg laten lopen om te zien of er vuil of water in zit en dat blijkt niet het geval.
Wat ik begrijp van deze constructie is dat er een soort schakelaar (laat ik het zo maar noemen) in de tank zit die de benzinepomp uitschakeld wanneer het peil te laag komt. Door het reservetank schakelaartje om te zetten gaat dit in een soort bypass en wordt de benzinepomp weer ingeschakeld (en weet je als bestuurder dat het weer tanktijd is), klopt dat tot zover?
Wat is de eenvoudigste manier om dit te repareren? Kan ik niet simpel de draadjes onder de tank doorverbinden met elkaar en erop letten dat ik bij een vaste Km-stand ga tanken (wat ik nu ook doe)? Zit er een zwakte in dit systeem wat ik eenvoudig zelf kan controleren of moet ik aan een heel ander probleem gaan denken?
De tank:
Hier zit de schakelaar:
De schakelaar:
Nog een keer de schakelaar:
Ik ben benieuwd naar jullie gedachten en reacties, iig bedankt!
Marcel
En omdat foto's het altijd geod doen, ... .. . een totaalplaatje van de fiets in kwestie: