Reservetank vraag/probleem FZR400RR

Zattara

MF veteraan
31 aug 2006
1.443
0
Gelderland
Hallo mede-techneuten/hobbyisten,

Zolang mijn vriendin haar FZR 400RR al heeft kent de motor problemen wanneer het benzinepeil laag is. De motor begint dan te stotteren en valt uit.
Wanneer je een paar minuten wacht kan je vervolgens weer een kilometer met de motor rijden tot hij wederom begint te stotteren en uitvalt... Hij krijgt dus geen benzine. Het reserveknopje brengt geen verbetering.
Nu heb ik de tank leeg laten lopen om te zien of er vuil of water in zit en dat blijkt niet het geval.
Wat ik begrijp van deze constructie is dat er een soort schakelaar (laat ik het zo maar noemen) in de tank zit die de benzinepomp uitschakeld wanneer het peil te laag komt. Door het reservetank schakelaartje om te zetten gaat dit in een soort bypass en wordt de benzinepomp weer ingeschakeld (en weet je als bestuurder dat het weer tanktijd is), klopt dat tot zover?

Wat is de eenvoudigste manier om dit te repareren? Kan ik niet simpel de draadjes onder de tank doorverbinden met elkaar en erop letten dat ik bij een vaste Km-stand ga tanken (wat ik nu ook doe)? Zit er een zwakte in dit systeem wat ik eenvoudig zelf kan controleren of moet ik aan een heel ander probleem gaan denken?

De tank:
p1010950i.jpg


Hier zit de schakelaar:
p1010952kf.jpg


De schakelaar:
p1010951g.jpg


Nog een keer de schakelaar:
p1010953n.jpg


Ik ben benieuwd naar jullie gedachten en reacties, iig bedankt!
Marcel

En omdat foto's het altijd geod doen, ... .. . een totaalplaatje van de fiets in kwestie:
img1692klein.jpg
 
Lijkt mij dat je "schakelaar" gewoon de vlotter is voor aansturing van een brandstofmeter in je dashboard.

Heb je de benzinekraan goed geïnspecteerd en beproefd op doorla(a)t(en)? Heeft de kraan een reserve-stand?

Tank hangt gewoonlijk in 2 helften over een frame-balk heen maar soms is het "laagste punt" waarover de 2 rest-inhouden zich verbinden onecht ten opzichte van frame/waterpas ... ik zag weleens nippels en een verbindings-slang tussen de bodem-helften maar weet niet of dat "fabrieks" was gedaan of zelfgeknutseld.

Uh .... misschien zeg ik iets heel doms en bestaat wat jij denkt echt ....
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat je "schakelaar" gewoon de vlotter is voor aansturing van een brandstofmeter in je dashboard.

Heb je de benzinekraan goed geïnspecteerd en beproefd op doorla(a)t(en)? Heeft de kraan een reserve-stand?

Tank hangt gewoonlijk in 2 helften over een frame-balk heen maar soms is het "laagste punt" waarover de 2 rest-inhouden zich verbinden onecht ten opzichte van frame/waterpas ... ik zag weleens nippels en een verbindings-slang tussen de bodem-helften maar weet niet of dat "fabrieks" was gedaan of zelfgeknutseld.

Uh .... misschien zeg ik iets heel doms en bestaat wat jij denkt echt ....
Bedankt voor je reactie!

Het dashboard heeft geen brandstofmeter en de benzinekraan laat gelukkig prima brandstof door.

Ik ben er inmiddels achter dat de reserveschakelaar op de kuip overleden is. Zal even zoeken zijn waar ik die vandaan kan krijgen....
Deze is dat:
schakelaar.jpg


Bedankt voor het meedenken!!! :}
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat je "schakelaar" gewoon de vlotter is voor aansturing van een brandstofmeter in je dashboard.

Heb je de benzinekraan goed geïnspecteerd en beproefd op doorla(a)t(en)? Heeft de kraan een reserve-stand?

Tank hangt gewoonlijk in 2 helften over een frame-balk heen maar soms is het "laagste punt" waarover de 2 rest-inhouden zich verbinden onecht ten opzichte van frame/waterpas ... ik zag weleens nippels en een verbindings-slang tussen de bodem-helften maar weet niet of dat "fabrieks" was gedaan of zelfgeknutseld.

Uh .... misschien zeg ik iets heel doms en bestaat wat jij denkt echt ....
Er zit idd geen brandstofmeter op de motor het is een elektrisch gestuurde kraan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan