reservoir remvloeistof

california dreaming

MF veteraan
15 mei 2007
4.639
0
Dag mensen,

er was een schroefkop helemaal zacht van het remvloeistof reservoir van mijn oude bollo.

Die heb ik uitgeboord, en dan krijg je dit:
2931495420_3ebc198c15.jpg


De rest van de schroef zit muurvast. Die krijg ik er niet uit.

Heeft iemand tips hoe? Of kan ik het reservoir vervangen zonder de hele rem er af te halen?

En nog een vraagje: blijkbaar was er lang niks met de remvloeistof gedaan, want het was ontzetteng goor van binnen.

2930635651_2636a85e00.jpg


Kan ik dat er gewoon uithalen met een doekje, of moet ik dat op een andere manier schoonmaken voordat ik er nieuwe dot 3 instop?.

Dank voor het meedenken alvast!
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is, kan je het reservoir er gewoon er af trekken, zit gewoon een beetje geklikt icm een afdichtringetje.
DSCN2688.jpg

DSCN2677.jpg


Anders ook even kijken op bijvoorbeeld cmsnl.nl hoe het per onderdeel (in de onderdelenlijst)in elkaar zit.
 
Laatst bewerkt:
Tjeuzus wat een baggerzooi... Als alles weer 100% is doe je er goed aan om het hele remsysteem ff goed te spoelen met verse vloeistof :Y .

Ken je het restant schroefje niet met een combinatietang eruit draaien? Eerst ff inspuiten met een kruipolie. Ziet er niet geheel verloren uit...
 
Laatst bewerkt:
Ik ga eerst eens proberen met die combinatietang en wd 40. Maar eerst plak ik het reservoir af, anders komt het daar in.

Ik hoop dat het lukt, want de scroef is erg zacht.

Bedankt voor het meelezen alvast, ik laat weten hoe ver ik kom vanmiddag.
 
Het reservoir moet er nu over het boutje heen af kunnen.
Dan kan je de bout inspuiten met kruipolie en daarna het boutje vastzetten in de bankschroef.
 
Ik ga eerst eens proberen met die combinatietang en wd 40. Maar eerst plak ik het reservoir af, anders komt het daar in.

Ik hoop dat het lukt, want de scroef is erg zacht.

Bedankt voor het meelezen alvast, ik laat weten hoe ver ik kom vanmiddag.
Pak aub goede kruipolie ipv WD40 voor dit karweitje.
Liever een dag of wat laten intrekken(enkel malen per dag een dotje er op/in spuiten), ipv het meteen proberen los te krijgen met een beetje bruut geweld en het net afbreekt, waar je niet meer bij kan.

Draai er anders 2 moertjes op, en losdraaien met een steek/ring-sleutel.

Of bovengenoemde optie(bankschroef).
 
Laatst bewerkt:
Het reservoir is er af.
zoals je kunt zien is de schroef écht vastgeroest.
Ik zal goede kruipolie kopen, en de boel met geduld proberen los te krijgen.
(Bedankt voor de tip, dit is nl allemaal nieuw werk voor mij)

2930694259_ddb63164be_o.jpg



oh ja , en de remvloeistof die er onder uit kwam ziet er zo uit:

2930694435_35deef0a1e.jpg


2931495204_54a1998f30_m.jpg
 
Wat een drab zeg :r

Maar j bent iig met je winterproject aan de slag gegaan *O* ;)

(ik had het trouwens pas alles losgehaald, als alles van de stuur/motor was). remvloeistof is namelijk niet lak-vriendelijk)

Mijn complimenten voor het opvangen van de vloeistof :}

Ik spaar zoiets altijd op in een lege fles(wasmiddel oid), om het daarna naar de millieustraat te brengen :Y
(offtopic: doe ik ook met frituurolie /offtopic)
 
Laatst bewerkt:
De olie zit nu inderdaad in een waspoederfles, te wachten op de laatste gang naar de milieustraat.

Je hebt gelijk dat ik beter alles er af had kunnen halen, maar daar zie ik erg tegen op omdat ik nul ervaring heb, en ik ben bang dat ik dan de boel niet terug er op krijg.

Maar al doende leert men, het begin is er, en ik hoop binnenkort ook de remklauwen er af te halen en die schoon te maken en nieuwe blokken en zo.

Bedankt voor het meekijken, mensen, dat helpt echt!
 
Gewoon van elke actie ene foto maken(zoals je eigenlijk al doet) en zorgen dat je bijvoorbeeld lege botorkuipjes oid hebt om de shroeven, onderdeeltjes e.d. bij elkaar houdt.

Ik heb ook 0-ervaring(en dat blijkt soms wel _O- ) , maar al doende leert men( wel of niet met (goede) hulp :+ ))


PS: zie dat je een beetje in de buurt woont ;)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon van elke actie ene foto maken(zoals je eigenlijk al doet) en zorgen dat je bijvoorbeeld lege botorkuipjes oid hebt om de shroeven, onderdeeltjes e.d. bij elkaar houdt.

Ik heb ook 0-ervaring(en dat blijkt soms wel _O- ) , maar al doende leert men( wel of niet met (goede) hulp :+ ))


PS: zie dat je een beetje in de buurt woont ;)

Bij mij gaan alle potjes van worteltjes en erwtjes en zo de vaatwasser in als ze leeg zijn.

Zo heb ik een mooi voorraadje voor bij het sleutelen.

Ook erg handig voor het laten weken van kleine onderdeeltjes.
 
Bij mij gaan alle potjes van worteltjes en erwtjes en zo de vaatwasser in als ze leeg zijn.

Zo heb ik een mooi voorraadje voor bij het sleutelen.

Ook erg handig voor het laten weken van kleine onderdeeltjes.
Daar was ik ook mee begonnen.
Het bezoek hier vond het vervelend dat ze eerst allerlei onderdeeltjes uit hun drinkglazen moesten halen...belachelijk B|


Nu boterkuipjes, melkpoederpottes, oploskoffiepotten, lege flessen wasmiddel, zo'n knijpfles van afwasmiddel, spuitfles van ontvetter etc. etc.....
Als je het nodig hebt, moet je het kopen, en dat is dan vaak in de dure periode :/

Onderste gedeelte van een oude kattenbak, gebruik ik voor eventuele vloeistofopvang oid.
 
Laatst bewerkt:
Zo'n remrevisie project heb ik ook eens gedaan aan m'n CX500/GL500.
Als je resevoir er boven er zo goor uitziet, moet je ook maar eens je remklauw en remdrukverdeler opentrekken. Dat is dan ook bagger.
Je bent nu toch bezig .... dan kun je het beter in een keer helemaal goed doen.
Oh ja .... vervang zeker de rubberen afdichtingen in je hoofdremcilinder .... bestellen bij de Honda-dealer .... kost ca. E20 en heeft een dagje levertijd.
 
Zo'n remrevisie project heb ik ook eens gedaan aan m'n CX500/GL500.
Als je resevoir er boven er zo goor uitziet, moet je ook maar eens je remklauw en remdrukverdeler opentrekken. Dat is dan ook bagger.
Je bent nu toch bezig .... dan kun je het beter in een keer helemaal goed doen.
Oh ja .... vervang zeker de rubberen afdichtingen in je hoofdremcilinder .... bestellen bij de Honda-dealer .... kost ca. E20 en heeft een dagje levertijd.

Lijkt mij ook idd, pak de hele meuk meteen goed aan :Y

[offtopic]
Gezien je avatar, kan het zijn dat ik je wel eens tegenkom(onder een andere naam wellicht ;) )
[/offtopic]
 
Zo'n remrevisie project heb ik ook eens gedaan aan m'n CX500/GL500.
Als je resevoir er boven er zo goor uitziet, moet je ook maar eens je remklauw en remdrukverdeler opentrekken. Dat is dan ook bagger.
Je bent nu toch bezig .... dan kun je het beter in een keer helemaal goed doen.
Oh ja .... vervang zeker de rubberen afdichtingen in je hoofdremcilinder .... bestellen bij de Honda-dealer .... kost ca. E20 en heeft een dagje levertijd.

Dat was inderdaad het plan, Rat & Mouse had al opgemerkt dat ik hier een winterproject van wil maken.
Ikz al hier nog wel eens met wat vragen komen, denk ik, want het lijkt me een lastig klusje.

Maar ik heb er ook wel zin in om te leren hoe dat allemaal in elkaar zit. Daar had ik deze motor ook voor gekocht, om hem stukje bij beetje na te lopen en zo te leren hoe de techniek van een motorfiets werkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan