Resetknopje tellerunit CBR 600 RR 2003 kapot

SanRox

Die hard MF'er
14 jun 2007
395
0
Swalmen
Mijn resetknopje op de tellerunit van mijn CBR 600 RR 2003 is kapot. Ik heb de rubber knopjes erafgehaald en het dik gedeelte dat hieronderzit (in de tellerunit) licht los in de tellerunit. Hoe kom je hier het makkelijkste in?

Voorkap eraf, tellerunit opendraaien en fixen?

Waar moet je verder op letten?
 
Dit probleem heeft bijna iedereen.

Je moet je voorkant eraf halen en de tellerunit eraf schroeven. Dan schroef je de tellerunit open en kan je de stokjes terugplaatsen. Wat ik heb gedaan om te voorkomen dat ze er weer uit vallen is de witte staafjes met secondelijm vast te plakken aan de schoentjes op de printplaat. Dan de boel weer in elkaar schroeven. Ze zijn er bij mij daarna nooit meer uitgevallen.
 
Laatst bewerkt:
aha, ja dacht al nu al kapot. Kun je de tellerunit niet laten zitten en alleen de bovenkant eraf halen?

@ Rummer, ja daar staat een beetje veel spam en moet je gelijk 4 pagina's terug lezen
 
Laatst bewerkt:
aha, ja dacht al nu al kapot. Kun je de tellerunit niet laten zitten en alleen de bovenkant eraf halen?

@ Rummer, ja daar staat een beetje veel spam en moet je gelijk 4 pagina's terug lezen
Ja, je kan het proberen. Dan moet je 't rubber eruit trekken en met een pincet gaan lopen kloten om de staafjes eruit te halen (als je daar nog bij komt...). Dan de staafjes aan de onderzijde voorzien van lijm en in de schoentjes drukken. Als 't je lukt dan ben je relatief gezien snel klaar. Lukt 't niet en flikkertie eruit met de lijm eraan enzo, dan ben je misschien nog verder van huis. Helemaal alsie aan je printplaat vast blijft zitten :X 't is 't proberen waard, maar je moet 't helemaal zelf weten.
 
neej wil wel de voorkap eraf halen en dan het bovenste gedeelte van de tellerunit eraf. Hierdoor zit je ook in de binnenkant.

Als je de hele tellerunit eraf haalt moeten natuurlijk ook de km teller kabel en al de andere kabels los
 
neej wil wel de voorkap eraf halen en dan het bovenste gedeelte van de tellerunit eraf. Hierdoor zit je ook in de binnenkant.

Als je de hele tellerunit eraf haalt moeten natuurlijk ook de km teller kabel en al de andere kabels los
Die moeten toch los. Anders krijg je de voorkant er niet nogmaal vanaf... Unit zit maar vast met 3 schroeven. Het loshalen van de kabels (stekkers) en die 3 schroeven is t'werk niet hoor. De unit kan je ook nooit uit elkaar halen volgens mij zonder 'em van de kuipsteun af te halen.
 
Laatst bewerkt:
aha, ja dacht al nu al kapot. Kun je de tellerunit niet laten zitten en alleen de bovenkant eraf halen?

@ Rummer, ja daar staat een beetje veel spam en moet je gelijk 4 pagina's terug lezen

dus je wilt wel een antwoord maar er geen moeite voor doen? ;) en je hebt de vraag ook nog in het verkeerde gedeelte geplaatst

en zoals upp al zei het komt vaker voor ik heb het zelf ook :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan