resonantie bos demper

Tuinus

Rookie
5 apr 2004
26
0
Alkmaar
hoi

Ik heb vanmiddag mijn nieuwe bos demper op mijn sv650s gemonteerd. Wat een geluid vergeleken bij dat originele ding helemaal te gek.
Na alles nagekeken te hebben op lekage en contact met het frame, was ik ervan overtuigd dat hij perfect gemonteerd zat.
Maart als ik nu gas geef tot ongeveer 6000 toeren en dan loslaat ontstaat er een trilling in mijn uitlaat(bochten). Een soort resonantie erg irritant wie weet hoe dit komt en of dit normaal is.

Gr een bijna gelukkige sv rijder

door dat de uitlaat gassen stroom nu anders is dan standaard, kan het zijn dat hij inderdaad bij een bepaald toerental wat resoneerd dit komt omdat de freqentie van de uitlaatgassen stroom nu anders is waardoor hij wat meer trilt, dit is niet echt gek maar ik vraag mijn broertje wel eens die is Vibrition analyst op machines.

Ik zelf heb hier ook een cursus voor mijn werk voor gedaan, en hier hebben we het ook over resonatie gehad en je moet het zo voorstellen elk stukje plastic/metaal op je fiets heeft een eigen tril freqentie, als je uitlaatgassen nu de freqentie hebben van een onderdeel van je motor dan gaat dat onderdeel resoneren, dit kan je dan weg nemen door dit onderdeel stijver te maken(let wel kan ook zijn dat er meerdere onderdelen met deze freqentie op je motor zitten).

dus zoek en gei zult vinden.(of gewoon accepteren)

succes

Terug
Bovenaan Onderaan