Resonanties / trillingen burgman 400 2009

AVee

MF'er
15 mei 2017
92
13
Hulst
Ik heb net een bm400k9 gekocht met 16500 km op de teller. Boven 6000 toeren en 90 km/u komen er resonanties in de scooter. Hoe sneller ok rij hoe meer trillingen. De frequentie neemt toe bij toenemen van het toerental. Ik heb hierover al veel gelezen, maar nog geen afdoende oplossing kunnen vinden. Ik heb nog niet naar de aandrijflijn gekeken omdat ik 6 maanden garantie heb. Bij optrekken vanuit stilstand zijn er soms flinke trillingen. Bij uitbollen komt de koppeling bij 30 km/u vrij. Bij 137 km op gps gaat het toerental in het rood. De start trilling verhelpen met 18 gram dr pulley sliders? Maar wat te doen aan de resonanties?
Graag jullie reactie.
 
Hoi hoi.
Misschien een wat rare vraag van mij, maar ik begrijp totaal niet waarom jij vraagt:

Maar wat te doen aan de resonanties?Graag jullie reactie.

En dat zeg omdat jij dit schrijft:

omdat ik 6 maanden garantie heb.

Waarom niet lekker gewoon gelijk teruggaan naar de dealer of verkoper en dit probleem aankaarten?
Lijkt me namelijk niet verstandig om hiermee door te rijden.
Als ik mij in jouw situatie zou bevinden met zo''n probleem met mijn scooter dan was ik vandaag al gelijk teruggegaan naar de dealer.
Die 6 maanden garantie heb je niet voor niets uiteraard.
Waarom dan zelf het probleem lopen uitzoeken????
Vr Gr
 
Hoi dylanpilot.

Ik ga ook niet zelf knutselen, maar goede info over wat de oorzaak kan zijn is toch handig om het probleem aan te kaarten bij de dealer. Vandaar mijn vraag.
 
90 GPS a 6000 tpm en 137 GPS al rood toerengebied? Dat klinkt als een verhoogd toerental. En dat klinkt weer als een aftermarket setje rollen en sliders. Misschien zit het hem daarin? Ik zou er inderdaad ook meteen mee teruggaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het nog even nagegaan wat de mijne doet. Ik kom nooit aan het rode toerengebied (technisch originele setup). Ik kom aan 152 GPS (160 teller) bij 9000 tpm. Rood begint bij 9250. Dat is toch wel een groot verschil, terwijl ik destijds de Burgman iets pittiger vond dan de Silverwing, althans tot 100 km/u.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag merkte ik dat mijn uitlaat rammelde opslecht wegdek. Bleek ik de kunststof eindkap samen met twee montageplaatjes te kunnen bewegen. De boel goed vast gezet en de vervelende resonanties bleken weg te zijn. Nog wel wat trillingen op hoge toeren, maar dat lijkt mij normaal bij een eencilinder. Zo zie je maar. Een oplossing vanuit een onverwachte hoek. De afspraak met motoport weer afgezegd. Die waren wel gelijk bereid naar de klacht te kijken.

Groeten, Arnold.
 
Terug
Bovenaan Onderaan