Respect van autorijders

Ik kom nooit zo heel veel echte eikels tegen.
Gebeurt natuurlijk toch nog wel regelmatig maar de meeste mensen houden gewoon rekening met je en dan heb je nog een hele grote groep die de vreemste toeren uit haalt om je er langs te halen. Als je bijv. klaverbladen aan het rijden bent en je komt nogal op tempo op een auto afrijden na de bocht dan willen ze nog wel eens half op de vluchtstrook gaan rijden of 1 baans rijstroken met middenberm gewoon uiterst rechts gaan rijden zodat je er nog langs kan. Meestal wel even een duim omhoog om te laten zien dat je het enorm waardeert :) .
 
Heb je al een R6 Bertv, gezien je icoontje

Hij is gekocht, moet alleen 2 weken wachten tot m'n oude alarm is ingebouwd... dealer had het druk...

heb na 1 jaar en 13.000km evenveel terug gekregen voor de Cat als ik 'm gekocht heb.


edit:

zelfs fl 250 meer
terwijl mijn banden en ketting eigenlijk vervangen moeten worden a fl 1500... :)
 
Laatst bewerkt:
Weinig prolemen met koektrommels, al lijkt het met het bellen in de auto niet echt beter te worden... Een herriepijp scheelt stukken, ze horen (en voelen?) je veel beter aankomen en gaan vanzelf een stukkie opzij.

Als ik echt word gesneden (per ongeluk of niet) en tril van de adrenaline sla ik wel eens met de vlakke hand op het autodak, dan zijn ze meteen wakker :)
 
Ik vind dat automobilisten tegenwoordig veel aardiger zijn tegenover motorrijders in de file, dan 5 jaar geleden. De verschuiving van 'gedoogd' naar 'niet verboden/toegestaan' en de aandacht daaraan in de media heeft het filerijden met de motor een stuk prettiger gemaakt.

Toen ik afgelopen zaterdagavond (met die wind) voor het stoplicht stond te wankelen, stak een automobilist zijn duim op, dat is dan toch wel leuk.

waarschijnlijk een motorrijder in cognito
 
:^
Als ik (langzaam) tussen de auto's doorrij om vooraan bij het stoplicht te komen gaan er regelmatig auto's aan de kant. Ik steek dan altijd ff een handje op met het idee van :} :} .
Er zullen altijd mensen zijn die toevallig (of regelmatig) zitten te :z . Dat ken je van jezelf misschien ook wel...

het is soms heel erg opvallend dat er auto's echt ruimte maken :} als jij door de file heen worsteld
maar het is mijn probleem om door die file heen terijden men hoeft niet speciaal voor mij/motors meer ruimte temaken. als ik er langs kan ok. dat neemt niet weg dat men mijn doorgang mogen afknijpen :j omdat ik met mijn fiets er langs kan en zij vast zitten in de file met hun koekblik.
het hun fout als met hun heilige(melk-)koe vast staan met al die andere eikels.
 
Ja, pa. :+
Oh, John btw is "niet links inhalen" ook echt een overtreding; stond zo letterlijk op de handgeschreven prent die ik in de bus kreeg. Volgens mij is rechts inhalen een overtreding, niet links inhalen doe ik zo vaak....

op de snelweg in de file haal je zowel links als rechts in, toch??? dus toch niks fout aan nl je haald links in!!!
 
die mensen die "opzij gaan in de file" doen dat trouwens meestal als je er al naast zit...

maar dan toch... mooi gebaar.
 
Er is ook een groot verschil in de manier waarop koekblikken reageren op motors per land.
K woon 20 km van de franse grens af en elke keer als ik de grens overga om iets in frankrijk te kopen verbaas ik me er weer over hoeveel beter de fransen op motorrijders letten.
Ze gaan (bijna)allemaal opzij voor je, geven voorrang etc. :}
Daar hoef je hier in spaans-baskenland niet om te komen.
pissed.gif
 
Heb eigenlijk geen slechte ervaringen met automobilisten. Komt misschien dat ik hier in het noorden zit. Heb al enige keren automobilisten gezien die een duimpje opstaken :}
Dan groet ik wel ff terug: vinden ze leuk :)
 
Heb eigenlijk geen slechte ervaringen met automobilisten. Komt misschien dat ik hier in het noorden zit. Heb al enige keren automobilisten gezien die een duimpje opstaken :}
Dan groet ik wel ff terug: vinden ze leuk :)

Ook leuk, die autorijders die lang naar je motor zitten te kijken(en wegdromen) terwijl ze al tien minuten groen licht hebben :]

Bij getoeter van andere auto's worden ze wakker...
 
Ook leuk, die autorijders die lang naar je motor zitten te kijken(en wegdromen) terwijl ze al tien minuten groen licht hebben

Had ik een keer in de auto, keken ze naar m'n vriendin... licht al lang op groen...
( of ze is enorm lelijk of... :+ )
 
Ja! En je zit droog. (meestal) Maar gelukkig heb ik nog geen kinderen dus......

(Ik heb ook geen trekhaak, en euh eigenlijk zelf ook geen auto dus dan is het gemakkelijk lullen :) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan