Respect van autorijders

Hier verbaasde ik mij ook al over. Dan heeft maar 1 op de 4 een motor |(

Ik las laatst in het motoblad van Motoport dat er afgelopen jaar iets van 90.000 2de hands motoren verkocht waren (nu maar hopen dat ik dat goed gelezen heb). Als inderdaad er maar 1 op de 4 mensen (die in het bezit van een rijbewijs is) een motor heeft, deze dan 1 keer per jaar vervangt?!?!?!
 
Ik las laatst in het motoblad van Motoport dat er afgelopen jaar iets van 90.000 2de hands motoren verkocht waren (nu maar hopen dat ik dat goed gelezen heb). Als inderdaad er maar 1 op de 4 mensen (die in het bezit van een rijbewijs is) een motor heeft, deze dan 1 keer per jaar vervangt?!?!?!

Dan zal ik het wel fout hebben.
Maar als ze dan eens in de 3 jaar een andere kopen, zijn er al minimaal 270.000 die een 2e hands fiets hebben.
Dan nog de nieuwe erbij en de mensen die de motor nooit meer wegdoen, dan rijdt bijna iedereen die een motorrijbewijs heeft op de motor :?
Ik snap het niet meer, zal wel iets fout doen :z
 
Schijnt dat er 400.000 nederlanders met een motorrijbewijs zijn... de meeste hebben geen fiets.

Ik meen ooit gelezen te hebben dat het er nog veel meer zijn, maar kan zo niks vinden op internet. Ook weer lekker vaag dit, maar ja.

Weet iemand de precieze cijfers? :}
 
Het meeste respect van een koekblik komt van zwaaiende kinderen op de achterband. Altijd leuk, altijd terugzwaaien en altijd met overbodig veel gas & herrie er voorbij. *D 8-)
 
Het meeste respect van een koekblik komt van zwaaiende kinderen op de achterband. Altijd leuk, altijd terugzwaaien en altijd met overbodig veel gas & herrie er voorbij. *D 8-)

Kinderen zwaaien altijd, maakt niet uit waar ze zich bevinden. Achterop een fiets, achterin de auto of bij mams aan de hand.
Errug leuk!! :)
 
Het meeste respect van een koekblik komt van zwaaiende kinderen op de achterband. Altijd leuk, altijd terugzwaaien en altijd met overbodig veel gas & herrie er voorbij. *D 8-)

Wie zie jij rijden met kinderen op de achterbanD??? :P :P :P
 
Ultiem voorbeeld van hufterigheid. Ik zat met m'n vader in de auto en we stonden bij Meppel in de file. ik zag ruim vantevoren dat er een motor (GSX-R 1100 als ik het mij goed herinner) aankwam en waarschuwde m'n vader dat ie wat verder naar links moest. (de motorrijder had in principe genoeg ruimte, maar meer is altijd beter)

Op het moment dat de motorrijder ons passeerd vliegt de passagiersdeur van de auto voor ons open om de motorrijder tegen te houden. Gelukkig had deze een goed reactievermogen en reed hij niet zo snel. Dat had erg raar af kunnen lopen....

Mocht de etterbak hier op dit forum komen... :j :j :j :j :j :j
 
Ik kom hufters maar ook erg begripvolle blikrijders tegen.

:j Hufters: Geven vol gas om het gat dicht te rijden als een file gaat rijden als ze je in de spiegel zien aankomen. Dan ga ik er gewoon naast staan, en kijk ze verontwaardigd aan. Bij de volgende optrek-aktie verliezen ze toch.

:] Bergripvol: ik rijd achter een dikke Volvo op een smal, 1-richttingsverkeer-weggetje waar je eigenlijk maar 50 mag en die vent gaat gewoon aan de kant waardoor ik met 80 door kan fluiten.

Wel opppassen want op die smalle wegen verwachten ze niet dat iemand aan het inhalen is.
 
ook irritant:

op de linkerbaan rijden terwijl je afstand probeerd te houden en een auto gaat je rechts inhalen om zich er tussen te wurmen... :j
 
Er is ook een groot verschil in de manier waarop koekblikken reageren op motors per land.
K woon 20 km van de franse grens af en elke keer als ik de grens overga om iets in frankrijk te kopen verbaas ik me er weer over hoeveel beter de fransen op motorrijders letten.
Ze gaan (bijna)allemaal opzij voor je, geven voorrang etc. :}
Daar hoef je hier in spaans-baskenland niet om te komen.
pissed.gif

Dat komt, omdat de meeste franse motorrijders spiegels verzamelen. Kan in Nederland ook, gewoon je knie uitsteken en de spiegel er af tikken. Vervolgens z'n kenteken onthouden en gelijk aangifte doen en nieuwe knee-sliders claimen bij zijn verzekering :) . Als de automobilist geen richting aangaf, is ie gewoon de lul.
 
ach ja meestal valt het wel mee, er zijn er alleen die zich zo hufterig gedragen dat het lijkt alsof het allemaal hufters zijn..


en toch

Dood aan alle koekblikken(al heb ik er zelf ook een die voor de deur staat weg te rotten :( )
 
Laatst bewerkt:
Dan nog de nieuwe erbij en de mensen die de motor nooit meer wegdoen, dan rijdt bijna iedereen die een motorrijbewijs heeft op de motor :?
aantal motoren(X) in nl:
27/1.000 = X/16.000.000
1.000*X= 432.000.000
X = 432.000

0754g1.gif

www.cbs.nl/nl/publicaties/artikelen/algemeen/webmagazine/artikelen/2001/0754k.htm
www.cbs.nl/nl/publicaties/publicaties/algemeen/index/1999/no.6/een-motor-als-liefhebberij.pdf

Aantal rijbewijzen (1997)
1.286.000
statline.cbs.nl/StatWeb/start.asp?PA=37531hvv&D1=29-54&D2=0,91-l&LA=NL&DM=SLNL&TT=2

dus
1.296.000/432.000 = 2,976851851852
ongeveer 1 motor op 3 rijbewijzen
 
Kinderen zwaaien altijd, maakt niet uit waar ze zich bevinden. Achterop een fiets, achterin de auto of bij mams aan de hand.
Errug leuk!! :)

Ja, heb ik ook ooit gehad. Kom op een zondagmorgen net na de brug bij Zaltbommel (Waardenburg) van de A2 en ga onder aan de afrit links af. Ook met overbodig veel herrie onder het viaduct door 8-) . Zwaait er zo'n zwartekousenkind naar me. Krijgt van pa meteen een veeg tegen z'n kop aan. Haha.
 
ook irritant:

op de linkerbaan rijden terwijl je afstand probeerd te houden en een auto gaat je rechts inhalen om zich er tussen te wurmen... :j

Heb ik ook gehad inparkeren deed die eikel met een belachelijke snelheid kwam die aanscheuren en propt hem er gewoon tussen. Moest ik op de rem achter mij gingen ze gelukkig ook op de rem anders was ik geskwiest. Daarna na zijn inparkeersel steekt ie zijn :J omhoog rot op dacht ik en ben er maar voorbij geknalt, niet meer terug gezien.
 
aantal motoren(X) in nl:
27/1.000 = X/16.000.000
1.000*X= 432.000.000
X = 432.000

0754g1.gif

www.cbs.nl/nl/publicaties/artikelen/algemeen/webmagazine/artikelen/2001/0754k.htm
www.cbs.nl/nl/publicaties/publicaties/algemeen/index/1999/no.6/een-motor-als-liefhebberij.pdf

Aantal rijbewijzen (1997)
1.286.000
statline.cbs.nl/StatWeb/start.asp?PA=37531hvv&D1=29-54&D2=0,91-l&LA=NL&DM=SLNL&TT=2

dus
1.296.000/432.000 = 2,976851851852
ongeveer 1 motor op 3 rijbewijzen

Nou, dit lijkt me duidelijk, bedankt voor de moeite :} :} :}
 
Ik heb zowel ervaring met slapende als wel met gewone irritante automobilisten/vrachtwagens gehad. Gevolg: anker over je schouder uitgooien.
Het lijkt soms wel dat ze denken:'Die trekt toch wel weer snel op' of 'Daar kan wel ff wat snelheid worden uitgehaald'.
Soms heb ik ook wel eens het idee dat ze je voor een brommer aanzien of zo... |(

Maar er zijn ook leuke ervaringen, dan steek ik altijd 't duimpje omhoog of iets dergelijks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan