Respect van autorijders

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.411
18
Hoi,

Ik ben stevig aan het denken om mijn motorrijbewijs te halen (mag niet zolang ik onder het dak van me ouwe lui woon dus heb me meteen maar ingeschreven bij woningstichting :P )

Maar wat ik me afvraag is : Komen jullie veel respect tegen van auto rijders ? Ik bedoel er zullen echte hufters tussen zitten maar ook vast wel meer relaxte , like me, mensen.

Als ik motor rijder zie ga ik of wat meer aan de kant zodat ie er langs kan of tijdens file ga ik sowieso al aan de kant rijden of anders aan de kant dat ze er tussen door kunnen. Als ik motor spot dan blijf ik um in de gaten houden zodat ik weet waar ie is als er iets gebeurd, etc. etc. etc.

Nou gooi er es wat verhalen uit over positieve momenten en negatieve momenten met auto rijders (behalve dan dat ze je bijna van je fiets afrijden omdat ze niet opletten, meeste auto rijders rijden in combinatie met eten/roken/drinken/mobieltje/etc |( )
 
Je zal vaak zat hebben dat mensen je er niet langs willen laten...of expres je weg blokkeren...en dan zal je er ook achterkomen dat een spiegel helemaal niet zo stevig fastzit....of dat een autoportier redelijk makkelijk indeukt :P
Maar je hebt ook relaxte gaste rijden hoor....maar als je eenmaal zo een klootzak tegekomt is je hum wel gelijk naar de klote...
 
positief:
Met filerijden gaan de meeste aan de kant
(al dan niet om hun eigen kooi te beschermen)

negatief:
Autorijden zonder aandacht

edit:

Van die hele slome bejaarden met het reactievermogen en de snelheid van een diepvriesmaaltijd... :j
 
Laatst bewerkt:
Mensen die hun spiegels en knipperlichten gebruiken en over de schouder (zowel links als rechts), daar heb ik respect voor. De rest mag van mij part tegen een boom rijden :j

Ben zowel met de auto als motor vele malen afgesneden of bijna kortgereden door mensen die bovenstaande dingen NIET deden |(
Eergister nog 2x afgesneden/bijna kort gereden op 1 rit. En allebei door dezelfde reden : GEEN spiegels kijken en al helemaal niet over de schouder. Maar ik zag 'm al aankomen want ik reed bij 1 auto in z'n dode hoek. Maar dat moet ie geleerd hebben. Dikke middelvinger wil wel eens helpen naar zo'n ouwe grijze muis. Maar het liefste zou ik ze willen slaan.
 
Het valt me op de op de snelweg een hele rij auto's netjes naar links gaat omdat er een motor aan komt rijden. Heb zelf toch het idee dat best veel mensen je zien rijden. Helaas zitten er altijd wat mensen te slapen achter het stuur en een heel enkele keer mensen die je er niet langs willen laten. Vaak zijn dat trouwens duitsers :? Komt misschien omdat je in duitsland niet tussen de file door mag rijden :?

Ik heb ook nog nooit een opmerking gekregen als ik de auto's voor het stoplicht passeerde om vooraan te gaan staan.

Denk dat 60% positief is, 35 procent is neutraal en 5% haat om de een of andere reden motoren.
 
Je zal vaak zat hebben dat mensen je er niet langs willen laten...of expres je weg blokkeren...en dan zal je er ook achterkomen dat een spiegel helemaal niet zo stevig fastzit....of dat een autoportier redelijk makkelijk indeukt :P
Maar je hebt ook relaxte gaste rijden hoor....maar als je eenmaal zo een klootzak tegekomt is je hum wel gelijk naar de klote...

Zo da tje humeur naar de klote is. ZEKER wel.. helemaal met de auto :) Als je moet ritsen, maar je rijd nog even een stuk door omdat je er eerder niet tussen kon. Gaat zo'n klootzak die niets te doen heeft midden op 2 banen rijden kan je er niet langs. MAN wat was ik pissig. Hele middag was ik van binnen aan het koken. Het is dat m'n vriendin me nog een beetje kon kalmeren.. wat was ik pissig zeg heheh...
 
Ik heb ook nog nooit een opmerking gekregen als ik de auto's voor het stoplicht passeerde om vooraan te gaan staan.

Nope, maar wel 's in de file de opmerking gehad:
"Jij moet net als ons netjes wachten" :z

Helemaal ontroerend: Bij een stoplicht voorkruipen en zo'n 1400kg@100pk ding wil bewijzen dat hij echt wel sneller weg is... :P
 
Ik vind dat automobilisten tegenwoordig veel aardiger zijn tegenover motorrijders in de file, dan 5 jaar geleden. De verschuiving van 'gedoogd' naar 'niet verboden/toegestaan' en de aandacht daaraan in de media heeft het filerijden met de motor een stuk prettiger gemaakt.

Toen ik afgelopen zaterdagavond (met die wind) voor het stoplicht stond te wankelen, stak een automobilist zijn duim op, dat is dan toch wel leuk.
 
Ik maak me er tegenwoordig niet zo druk meer over wat anderen doen. Ga m'n dag en/of humeur niet laten verzieken door andere weggebruiker.

Tel eerst tot 10 of steek een duimpje op. Dat zouden meer mensen moet doen.

Kan me best voorstellen dat het weggedrag van sommigen ook agressieve reacties uitlokt.
 
Er zijn veel mensen op de weg die voor hun werk veel in de auto zitten. Zoals ik zelf. Voordeel van een auto ten opzichte van een motor is idd dat je lekker kan roken, eten en drinken en tegelijkertijd met 160 km/u door nederland kan crossen. Echter dat je dit kan doen in een auto betekent niet dat je niet in je spiegels kijk cq. motorrijders overhoopt rijdt omdat ze niet in de file hoeven te staan.

Veel auto's die overdag in de file staan pakken, net als ik ik, 's avonds graag de :] om even lekker tot rust te komen...
 
Ga m'n dag en/of humeur niet laten verzieken door andere weggebruiker.

:^
Als ik (langzaam) tussen de auto's doorrij om vooraan bij het stoplicht te komen gaan er regelmatig auto's aan de kant. Ik steek dan altijd ff een handje op met het idee van :} :} .
Er zullen altijd mensen zijn die toevallig (of regelmatig) zitten te :z . Dat ken je van jezelf misschien ook wel...
 
Er zijn dagen bij dat de mensen in auto hun gedachten er totaal niet bij hebben. "Ik moet nu naar links" en gaan zonder te kijken of wat. Ken je zelf een kwaaie kop krijgen ook nog.

In de file vindt ik dat de meesten toch wel op links/rechts gaan staan. Maar er zijn er altijd bij die óf niks zien óf dwars in de kop zijn.

En ja, altijd asocialen die je van de weg willen drukken. Zelf ook meegemaakt en dan zou ik ze wat willen aandoen. Maar ja, zal wel frustratie zijn dat ze zelf geen motor rijden ofzo. :]

Van mij mag iedere automobilist een korte cursus motorrijden doen. Misschien verbeterd het kijk- en anticipeergedrag

[edit]
Maar bovenal is motorrijden het leukste wat er is, dus gewoon doen zou ik zeggen.
[/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoor nu 2 dingen waarvan ik zeg.. YES!! 100 punten :)

Van mij mag iedere automobilist een korte cursus motorrijden doen. Misschien verbeterd het kijk- en anticipeergedrag

En nog paar mensen zegggen van
ff duim omhoog

Vet kewl gewoon. Ik bedoel dat is , naast alle andere dingen gewoon super, het contact met de medeweg gebruiker (bedoel ik niet het contact met deuren of spiegels :P ) maar gewoon groeten en alles. En niet in zo'n kist met 4 wielen zitten met alle ramen dicht en blik op oneindig.
(klinkt nu alsof ik niet gek ben op me auto maar is wel zo :) )


Toch wel blij dat het beter is geworden. Ik verheug me echt ontzettend op mijn rijbewijs. Het is dat er nog een zware operatie aan zit te komen anders begon ik met enkele weken.
 
Er zijn dagen bij dat de mensen in auto hun gedachten er totaal niet bij hebben. "Ik moet nu naar links" en gaan zonder te kijken of wat. Ken je zelf een kwaaie kop krijgen ook nog.

Dat soort dagen is vooral op dinsdag! Dinsdag is klootjesdag!!!!

Laatst in Den Haag bijna een bestuurder van een BMW X5 achter het stuur vandaan getrokken. Die **!#*@$^@*$^*@*$!!@((@ was expres naar rechts aan het douwen om een motor er bij het verkeerslicht niet langs te laten. Ik zat zelf met vrouw en kind in het koekblik. Ik kwaad, mijn vrouw kwaad... Zonder kindje erbij was ik misschien wel uitgestapt.

Het is vooral uitkijken en eraan blijven denken dat achter het stuur van auto's alleen maar kippige eikels zitten, dan kan het alleen maar meevallen...
 
De meeste automobilisten gaan aan de kant.
Sommige blokkeren de weg dat je er niet door kunt.
Dan maar ff via de ander kant en als je er voor bij bent ff het :j omhoog
Vrachtwagenchauffeurs gaan ALTIJD aan de kant als er een motorrijder aankomt :}
 
Heb gisteren in een 15 km lange file gereden, ik kan wel zeggen dat er alert wordt gereageerd door de automobilisten. Er zijn natuurlijk altijd mensen die effe naar links of naar rechts gaan (afhankelijk van op welke baan ze rijden)om te kijken hoe lang de file is.....en vaak zonder te kijken of er geen motorrijder tussen door komt :j ...dan zie je meteen een schrik reactie bij die automobilisten...wat ook weer gevaar met zich mee brengt voor de motorrijder.
Dus altijd alert blijven is mijn motto.
Gisteren bij haaren ook 2 mutsen (sorry Jonas }) en dames)
in een auto die effe naar links gingen zonder te kijken....heb meteen een :j opgestoken...en wat denk je , bij het stoplicht zei ze SORRY had je helemaal niet gezien MIJN EXCUSES... :} zei ik.
Nou dat was het wel....
Oja bij thuis komst BRRRRRRRRRRRRRRRRR koud
 
ik wil ff iets heel verkeerds posten: ;)

Bestuurders van kleine auto's hebben vaker dan gemiddeld het kleinste rijtalent...

Bestuurders van grote auto's zijn vaker dan gemiddeld de grootste eikels...


(ik heb een kleine auto, en het klopt bij mij iig... :+ )
 
...
Vrachtwagenchauffeurs gaan ALTIJD aan de kant als er een motorrijder aankomt :}

Psies. En als dank laat ik een vrachtwagen ook meestal voorgaan als 'ie aangeeft dat 'ie in wil gaan halen. Voor wat hoort wat, en je kan weer zo lekker op het gas als 'ie weer naar rechts gaat :P
 
Nope, maar wel 's in de file de opmerking gehad:
"Jij moet net als ons netjes wachten" :z

Helemaal ontroerend: Bij een stoplicht voorkruipen en zo'n 1400kg@100pk ding wil bewijzen dat hij echt wel sneller weg is... :P
Had ik laatst ook: ouwe Omega mèt aanhanger die wel even wou sporten (bestuurder woog al meer dan mijn motor). })
 
Al met al blijft het gewoon zaak dat je zelf goed uit je doppen blijft kijken.

En niet verwacht dat een ander dat voor je doet.
 
Al met al blijft het gewoon zaak dat je zelf goed uit je doppen blijft kijken.

En niet verwacht dat een ander dat voor je doet.
Ja, pa. :+
Oh, John btw is "niet links inhalen" ook echt een overtreding; stond zo letterlijk op de handgeschreven prent die ik in de bus kreeg. Volgens mij is rechts inhalen een overtreding, niet links inhalen doe ik zo vaak....
 
Fastnappie, Maximum en ikke waren laatst op weg naar De Baars, kwamen we bij Den Bosch terecht in een file (bij wegwerkzaamheden aldaar) gaat er dus ook zo'n ^%&* buitenlands uitziende meneer in een keer naar rechts om voor ons de baan te "blokken"....

Hebben hem toen even laten zweten door met drie motoren om hem heen te gaan zwermen, max even bij zijn portier "gestaan"....en even een vuist laten zien. Die gast kneep em toen wel ffies...
(doet ie dus ook nooit meer)
 
Laatst bewerkt:
ik wil ff iets heel verkeerds posten: ;)

Bestuurders van kleine auto's hebben vaker dan gemiddeld het kleinste rijtalent...

Bestuurders van grote auto's zijn vaker dan gemiddeld de grootste eikels...


(ik heb een kleine auto, en het klopt bij mij iig... :+ )

Euh, ik rijd een kleine auto maar weet wel wat ik doe ;)
 
:^

Wanneer je als motorrijder auto rijdt heb je veel meer aandacht voor je motorrijdende medeweggebruiker, dit omdat je zelf weet hoe het is om om 2 wielen aan het verkeer deel te nemen. Veel mensen die alleen auto rijden hebben geen idee hoe dat is en houden ook geen rekening met je. Als ik zelf auto rij en er nadert me een motor van achteren maak ik gewoon ruimte. Ook ga ik bij het stoplicht verder naar rechts staan als dat nodig mocht zijn. Veel mensen doen maar wat als ze rondrijden en denken alleen aan zichzelf.
 
ik wil ff iets heel verkeerds posten: ;)

Bestuurders van kleine auto's hebben vaker dan gemiddeld het kleinste rijtalent...

Bestuurders van grote auto's zijn vaker dan gemiddeld de grootste eikels...


(ik heb een kleine auto, en het klopt bij mij iig... :+ )

Hmmz heb een mr2 mk1. Heb diverse rijvaardigheids curssusen gedaan, race licentie, slipcursus, privechauffeurs opleiding (zit bij mijn opleiding). ben 21 en heb sinds eind juni 99 mijn rijbewijs en heb een ton gereden ongeveer door heel nl.

Heb een kleine auto maar klein rijtalent..hmmz :j

(ach in iedergeval geen auto met status en een penis verlengende auto :) )

ut word tijd voor de motor..zucht..
 
Terug
Bovenaan Onderaan