Respect voor boetenschrijvende agent _O_

7 apr 2010
115
0
Samenvatting onderin voor zij die "TL;DR"en.

Gisterenmiddag weer een prima dagje gehad. Onderweg naar werk rijd ik over de A13 Rotterdam richting Delft. Na eerst flink vervelen op het 80KM/u stuk rijd ik rond half 2 in de middag het 100KM/u stuk van de A13 op.

Om een of andere reden hebben automobilisten voornamelijk de neiging op dit stuk snelweg de meest linkerbaan of de middenbaan te blijven rijden. Je zult tenslotte maar eens in de 3 kilometer een vrachtwagen tegenkomen op de rechterrijstrook, voor je het weet moet je nog gaan opletten en in je linkerspiegel kijken om in te voegen zodat je niet af hoeft te remmen :o.

Zeker op een drukke weg als de A13 is dit verkeersbeeld (middenrijstrook 90km/u, meest linkerrijstrook 100km/u, rechterrijstrook... leeg? :?) totaal onbegrijpelijk. Dit beeld wordt nog erger als de spitsstrook opengesteld wordt. Serieus: is er ook maar één Nederlandse automobilist die het nut van die strook inziet? Wordt het uberhaupt wel bij het autotheorie gegeven, want ik weet met 100% zekerheid dat hij wel voorbij gekomen is bij mijn motortheorie.

Maargoed, terug naar mijn verhaal. Na een tijdje hangen achter een Renault Twingo met daarin een vrouw met een kort, vlot kapsel (:r) op de meest linkerbaan besluit ik het gas open te trekken, tweemaal naar rechts te gaan (keurig in het spiegeltje kijkend natuurlijk :9~ ) om vervolgens weer twee keer naar links in te voegen. Dit omdat mevrouw middenstrook weigerde naar de rechterstrook te gaan, waardoor mevrouw linkersstrook niet naar het midden durft... Affijn, het bloed ging alweer koken.

Blijkbaar niet goed genoeg in het spiegeltje gekeken want ineens zie ik voor mij "Stop, Politie" verschijnen. KUT, was dan ook mijn reactie op dat moment. Daar gaan mijn 186 zuur verdiende euro's en dan hopen hij de snelheid door de vingers ziet (115km/u op de teller dus het viel nog mee).

Stilstaand bij het pompstation vlak voor de afrit Delfgauw/Delft-zuid (1 voor de IKEA) komt een vriendelijke motoragent vanuit zijn auto naar me toe gewandeld. Inmiddels had ik de motor al netjes uit en op stuurslot, mijn helm en handschoenen af (ervaring leert :')).

De beste man kwam naar me toe en sprak uit "Eigenlijk ben je op zijn minst twee boetes verder maar je zult vast haast hebben dus we houden het kort".

Op dat moment ontstond al een glimlach op mijn gezicht en ik uitte dan ook dat ik absoluut wist dat ik fout zat, maar geen behoefte ervaarde om op het meest fileloze deel van de dag alsnog een stuk onder de maximumsnelheid te moeten hangen vanwege een met aluminium omheulde zeekoe met een voorkeur voor links (als haar rijgedrag haar politieke voorkeur omschrijft zal ze vast SP stemmen).

De man gaf me aan: "Doe het even rustig aan, er rechts omheen en op dat moment een van die vrouwen die naar rechts gaat zonder te kijken - en ja, dat doen ze - en ik mag met een vervelende boodschap je vrouw opzoeken".

Verder vroeg hij of ik allebei de kentekens kon valideren zodat beide dames een boete zouden krijgen, een boete die MIJ bespaard werd daar mijn gedrag 'onacceptabel maar begrijpelijk' was. Tevens zou hij nog even proberen in contact te komen met de dames.

Als deze agent toevallig online zit, ik heb DIEP respect voor een agent die _O_ EINDELIJK _O_ linksplakkende boodschapjesvrouwen van de weg haalt en daarmee het probleem en niet het gevolg een bon geeft.

Samenvatting: Agent houdt mij aan vanwege het met te hoge snelheid rechts inhalen van twee losgeslagen koeien met een voorkeur voor linkse partijen en linkerrijstroken. Echter krijgen zij wel een boete en ik niet. *O*
 
Hulde voor deze diender! Dat is een mazzeltje, maar wat hij zegt inderdaad, pas goed op bij deze rijdende theemutsen.. Wil vaak ook nog gepaard gaan met bellen achter het stuur, waardoor ze helemaal in een andere wereld zijn en helemaal niks zien op de weg..
 
als haar rijgedrag haar politieke voorkeur omschrijft zal ze vast SP stemmen *O*

maar ik denk eerder pvv = zeikerds die een ander het licht in de ogen niet gunnen
 
Ik rij dat stuk vaak, en ben het helemaal met je eens wat betreft de ergernis van dat linksrijden en het negeren van de spitsstrook.
kboom.gif


Op dat stuk heb ik dan ook vaak schijt aan het rechts-inhalen-verbod. Echter nog nooit aangehouden ervoor, maar als (of beter, wanneer) dat gebeurd hoop ik zo'n zelfde diender te treffen :Y
 
als haar rijgedrag haar politieke voorkeur omschrijft zal ze vast SP stemmen *O*

maar ik denk eerder pvv = zeikerds die een ander het licht in de ogen niet gunnen
een pvver zou nooit links blijven hangen, daar zijn ze te proactief voor.
 
Hulde :}

Inderdaad op de A13 is het een ramp, vorige week nog met het koekblik 2 km file op de spitsstrook ingehaald waar verder alleen vrachtwagens reden (die snappen het blijkbaar wel). Maar verder op de A4 en A2 is het een ramp, heb ooit een keer op de A2 van Utrecht naar Amsterdam een 'test' gedaan. Had besloten mij aan de 100 te houden en vervolgens zoveel mogelijk rechts, vervolgens toen ik thuis kwam het filmpje van mijn camera gehaald en wezen tellen........ 68 auto's rechts ingehaald, simpel weg door gewoon je aan de maximumsnelheid te houden en rechts te rijden...

Nee hoor doe mij maar gewoon voortaan het keep you lane systeem. Wordt in Nederland door 80% van de automobilsten toch al toepast.

Maar hulde voor deze agent, pak de oorzaak aan en je hoeft de gevolgen (rechts inhalen) niet eens meer te verbaliseren omdat indien mensen correct rechts zouden rijden dit niet zo gebeuren.
 
Dit doet mij weer terug denken aan die mannen in open Porsches die op de snelweg patrouilleerden. Vrijwel altijd zeer redelijk en vooral inhoudelijk. Ik had echt respect voor ze en dat verdienden ze ook! :}

En ja, ik ben al oud :P
 
Maar verder op de A4 en A2 is het een ramp, heb ooit een keer op de A2 van Utrecht naar Amsterdam een 'test' gedaan. Had besloten mij aan de 100 te houden en vervolgens zoveel mogelijk rechts, vervolgens toen ik thuis kwam het filmpje van mijn camera gehaald en wezen tellen........ 68 auto's rechts ingehaald, simpel weg door gewoon je aan de maximumsnelheid te houden en rechts te rijden...
Ik merk ook vaak dat wanneer ik rustig aan doe op de rechterbaan ik soms sneller ben waar ik zijn moet dan wanneer ik in de linker kleefstrook aansluit _O-
 
nice.

oja, en lucky bastard! :+
Kun je wel zeggen ja, ik heb ook echt de hele dag met een kleine glimlach op werk rondgelopen. Ik ben zó vaak gewoon genaaid door politie, de meest onzinnige boetes gehad, dat het respect voor deze mensen echter onder het nulpunt gezakt was. Ik behandelde ze altijd wel met respect, maar ervaarde altijd een 'pleur dood' gevoel bij een onterechte boete.

Om nu bij een IN PRINCIPE TERECHTE (!!) boete zo weg te komen wegens een rechtvaardig mens die dondersgoed snapt waarom ik me op dat moment "aso" gedraag, heeft dat respect weer even enorm verhoogd.

Ik rij dat stuk vaak, en ben het helemaal met je eens wat betreft de ergernis van dat linksrijden en het negeren van de spitsstrook.
[afbeelding]

Op dat stuk heb ik dan ook vaak schijt aan het rechts-inhalen-verbod. Echter nog nooit aangehouden ervoor, maar als (of beter, wanneer) dat gebeurd hoop ik zo'n zelfde diender te treffen :Y

Ik help het je hopen. De bestuurders op de A13 vragen er in ieder geval om om zo te rijden.

Ik merk ook vaak dat wanneer ik rustig aan doe op de rechterbaan ik soms sneller ben waar ik zijn moet dan wanneer ik in de linker kleefstrook aansluit _O-

Jep, en dat laat dus precies zien waar het mis gaat op ons wegennet. Het lijkt wel alsof niemand weet dat die rechterrijstrook daar ligt?

Het is zelfs onnatuurlijk gedrag, aangezien 8,3 van de 10 mensen een rechtse oriëntatie hebben. Let maar op in bijvoorbeeld de rij bij twee buffetten in bijvoorbeeld de IKEA: de rechterrij is ALTIJD langer dan de linkerrij. Waarom? Omdat mensen liever rechts aansluiten, aangezien ze rechts georiënteerd zijn.

Hoe anders op de snelweg... :(
 
Damn :')

Weer een agent die op een mens begint te lijken :')

Het moet echt niet gekker worden in dit land....begin een beetje bang te worden :+

Hulde aan deze goede man die snapt waar het om gaat in het verkeer :Y *O* *O*
 
Zouden ze vaker moeten doen. Zelf rij ik regelmatig op de A2 tussen Utrecht en Den Bosch. 4 baans en ook hier uiteraard gigantisch veel mensen die het moeilijk vinden om gewoon de meest rechter baan te pakken. Regelmatig ook dat ze na wat sein werk netjes even aan de kant gaan zodat ik er langs kan om daarna weer terug de linker baan op te gaan.... Wat voor een kronkel die mensen in hun kop hebben snap ik ook niet...

Wat ik ook niet snap is dat er op dit soort wegen niet gewoon eens een maand lang 'lik op stuk'-beleid gevoerd word. Als ze nou eens een maand lang met een paar auto's gewoon iedereen aan de kant zetten die links rijd en ze een bon geeft, misschien dat de bmw/porche/en overig patserbak-rijders en boodschappen moedertjes het eens leert snappen.

Onnodig linksrijden staat al jaren lang op nr 1 van de ergenissen in het verkeer, maar om een of andere reden heeft de politiek niet de ballen om het aan te pakken...
 
Samenvatting onderin voor zij die "TL;DR"en.

Gisterenmiddag weer een prima dagje gehad. Onderweg naar werk rijd ik over de A13 Rotterdam richting Delft. Na eerst flink vervelen op het 80KM/u stuk rijd ik rond half 2 in de middag het 100KM/u stuk van de A13 op.

Om een of andere reden hebben automobilisten voornamelijk de neiging op dit stuk snelweg de meest linkerbaan of de middenbaan te blijven rijden. Je zult tenslotte maar eens in de 3 kilometer een vrachtwagen tegenkomen op de rechterrijstrook, voor je het weet moet je nog gaan opletten en in je linkerspiegel kijken om in te voegen zodat je niet af hoeft te remmen :o.

Zeker op een drukke weg als de A13 is dit verkeersbeeld (middenrijstrook 90km/u, meest linkerrijstrook 100km/u, rechterrijstrook... leeg? :?) totaal onbegrijpelijk. Dit beeld wordt nog erger als de spitsstrook opengesteld wordt. Serieus: is er ook maar één Nederlandse automobilist die het nut van die strook inziet? Wordt het uberhaupt wel bij het autotheorie gegeven, want ik weet met 100% zekerheid dat hij wel voorbij gekomen is bij mijn motortheorie.

Maargoed, terug naar mijn verhaal. Na een tijdje hangen achter een Renault Twingo met daarin een vrouw met een kort, vlot kapsel (:r) op de meest linkerbaan besluit ik het gas open te trekken, tweemaal naar rechts te gaan (keurig in het spiegeltje kijkend natuurlijk :9~ ) om vervolgens weer twee keer naar links in te voegen. Dit omdat mevrouw middenstrook weigerde naar de rechterstrook te gaan, waardoor mevrouw linkersstrook niet naar het midden durft... Affijn, het bloed ging alweer koken.

Blijkbaar niet goed genoeg in het spiegeltje gekeken want ineens zie ik voor mij "Stop, Politie" verschijnen. KUT, was dan ook mijn reactie op dat moment. Daar gaan mijn 186 zuur verdiende euro's en dan hopen hij de snelheid door de vingers ziet (115km/u op de teller dus het viel nog mee).

Stilstaand bij het pompstation vlak voor de afrit Delfgauw/Delft-zuid (1 voor de IKEA) komt een vriendelijke motoragent vanuit zijn auto naar me toe gewandeld. Inmiddels had ik de motor al netjes uit en op stuurslot, mijn helm en handschoenen af (ervaring leert :')).

De beste man kwam naar me toe en sprak uit "Eigenlijk ben je op zijn minst twee boetes verder maar je zult vast haast hebben dus we houden het kort".

Op dat moment ontstond al een glimlach op mijn gezicht en ik uitte dan ook dat ik absoluut wist dat ik fout zat, maar geen behoefte ervaarde om op het meest fileloze deel van de dag alsnog een stuk onder de maximumsnelheid te moeten hangen vanwege een met aluminium omheulde zeekoe met een voorkeur voor links (als haar rijgedrag haar politieke voorkeur omschrijft zal ze vast SP stemmen).

De man gaf me aan: "Doe het even rustig aan, er rechts omheen en op dat moment een van die vrouwen die naar rechts gaat zonder te kijken - en ja, dat doen ze - en ik mag met een vervelende boodschap je vrouw opzoeken".

Verder vroeg hij of ik allebei de kentekens kon valideren zodat beide dames een boete zouden krijgen, een boete die MIJ bespaard werd daar mijn gedrag 'onacceptabel maar begrijpelijk' was. Tevens zou hij nog even proberen in contact te komen met de dames.

Als deze agent toevallig online zit, ik heb DIEP respect voor een agent die _O_ EINDELIJK _O_ linksplakkende boodschapjesvrouwen van de weg haalt en daarmee het probleem en niet het gevolg een bon geeft.

Samenvatting: Agent houdt mij aan vanwege het met te hoge snelheid rechts inhalen van twee losgeslagen koeien met een voorkeur voor linkse partijen en linkerrijstroken. Echter krijgen zij wel een boete en ik niet. *O*
Het is niet omdat iemand een chauffeur rechts of links inhaalt/voorbijrijdt dat daarom een gevaarlijke situatie ontstaat, het is pas als de "andere" chauffeur van baanvak verandert dat de gevaarlijke situaties ontstaan. Van baanvak veranderen is een manoeuvre en dient dus uitgevoerd te worden op zo een wijze dat hinder of mogelijke hinder niet kan veroorzaakt worden.

Mooi van die agent dat hij de 2 niet-uiterst-rechts-willen-rijders wil aanpakken.
 
Hulde voor die agent! Ik rijd veel A2 Amsterdam - Utrecht en ben bijna continu rechts (soms over de meest rechtse baan) aan het inhalen, dat maakt mij zeker 1 van de weinige extreem rechtse SP stemmende "zeekoeien".................................
 
Het is niet omdat iemand een chauffeur rechts of links inhaalt/voorbijrijdt dat daarom een gevaarlijke situatie ontstaat, het is pas als de "andere" chauffeur van baanvak verandert dat de gevaarlijke situaties ontstaan. Van baanvak veranderen is een manoeuvre en dient dus uitgevoerd te worden op zo een wijze dat hinder of mogelijke hinder niet kan veroorzaakt worden.

Mooi van die agent dat hij de 2 niet-uiterst-rechts-willen-rijders wil aanpakken.

Het grootste probleem is echter dat vrijwel niemand in dit land zijn rechterspiegel gebruikt - laat staan in zijn dode hoek kijkt. Hier is dus niet alleen het gevaar van het ontstaan van 'hinder' maar veel erger dan dat: het ontstaan van een (dodelijk) ongeluk.

Ik heb nooit begrepen wat dat is: al rijd ik 20 uur non-stop door richting Kroatië en zou ik omrollen van de slaap, ben ik nog steeds continue rond me heen aan het kijken. Soms lijkt het echt alsof sommige mensen het einde van de dag niet eens WILLEN halen... :N
 
Ik zit vrij veel met het koekblik op de weg, maar zelfs dan moet ik regelmatig rechts passeren omdat veel Citroen C1/ peugeot 107/ toyota aygo 'rijders' het nodig vinden om kilometers lang op de linker strook te blijven hangen, met een gangetje van 90 á 100kmh.

Terwijl middenstrook én vaak rechts ook nog gewoon vrij is.. Om inderdaad over het 'gebruik' (niet gebruik eigenlijk) van de spitsstrook nog maar te zwijgen. Alleen vrachtwagenchauffeurs gebruiken die strook zoals het hoort geloof ik.
 
Het is niet omdat iemand een chauffeur rechts of links inhaalt/voorbijrijdt dat daarom een gevaarlijke situatie ontstaat, het is pas als de "andere" chauffeur van baanvak verandert dat de gevaarlijke situaties ontstaan. Van baanvak veranderen is een manoeuvre en dient dus uitgevoerd te worden op zo een wijze dat hinder of mogelijke hinder niet kan veroorzaakt worden.

Mooi van die agent dat hij de 2 niet-uiterst-rechts-willen-rijders wil aanpakken.

Bij de NS gewerkt ? Baanvak heb je op 's spoor op de weg is het een rijstrook ;) maar ben het helemaal met je eens hoor :)
 
Samenvatting onderin voor zij die "TL;DR"en.

Gisterenmiddag weer een prima dagje gehad. Onderweg naar werk rijd ik over de A13 Rotterdam richting Delft. Na eerst flink vervelen op het 80KM/u stuk rijd ik rond half 2 in de middag het 100KM/u stuk van de A13 op.

Om een of andere reden hebben automobilisten voornamelijk de neiging op dit stuk snelweg de meest linkerbaan of de middenbaan te blijven rijden. Je zult tenslotte maar eens in de 3 kilometer een vrachtwagen tegenkomen op de rechterrijstrook, voor je het weet moet je nog gaan opletten en in je linkerspiegel kijken om in te voegen zodat je niet af hoeft te remmen :o.

Zeker op een drukke weg als de A13 is dit verkeersbeeld (middenrijstrook 90km/u, meest linkerrijstrook 100km/u, rechterrijstrook... leeg? :?) totaal onbegrijpelijk. Dit beeld wordt nog erger als de spitsstrook opengesteld wordt. Serieus: is er ook maar één Nederlandse automobilist die het nut van die strook inziet? Wordt het uberhaupt wel bij het autotheorie gegeven, want ik weet met 100% zekerheid dat hij wel voorbij gekomen is bij mijn motortheorie.

Maargoed, terug naar mijn verhaal. Na een tijdje hangen achter een Renault Twingo met daarin een vrouw met een kort, vlot kapsel (:r) op de meest linkerbaan besluit ik het gas open te trekken, tweemaal naar rechts te gaan (keurig in het spiegeltje kijkend natuurlijk :9~ ) om vervolgens weer twee keer naar links in te voegen. Dit omdat mevrouw middenstrook weigerde naar de rechterstrook te gaan, waardoor mevrouw linkersstrook niet naar het midden durft... Affijn, het bloed ging alweer koken.

Blijkbaar niet goed genoeg in het spiegeltje gekeken want ineens zie ik voor mij "Stop, Politie" verschijnen. KUT, was dan ook mijn reactie op dat moment. Daar gaan mijn 186 zuur verdiende euro's en dan hopen hij de snelheid door de vingers ziet (115km/u op de teller dus het viel nog mee).

Stilstaand bij het pompstation vlak voor de afrit Delfgauw/Delft-zuid (1 voor de IKEA) komt een vriendelijke motoragent vanuit zijn auto naar me toe gewandeld. Inmiddels had ik de motor al netjes uit en op stuurslot, mijn helm en handschoenen af (ervaring leert :')).

De beste man kwam naar me toe en sprak uit "Eigenlijk ben je op zijn minst twee boetes verder maar je zult vast haast hebben dus we houden het kort".

Op dat moment ontstond al een glimlach op mijn gezicht en ik uitte dan ook dat ik absoluut wist dat ik fout zat, maar geen behoefte ervaarde om op het meest fileloze deel van de dag alsnog een stuk onder de maximumsnelheid te moeten hangen vanwege een met aluminium omheulde zeekoe met een voorkeur voor links (als haar rijgedrag haar politieke voorkeur omschrijft zal ze vast SP stemmen).

De man gaf me aan: "Doe het even rustig aan, er rechts omheen en op dat moment een van die vrouwen die naar rechts gaat zonder te kijken - en ja, dat doen ze - en ik mag met een vervelende boodschap je vrouw opzoeken".

Verder vroeg hij of ik allebei de kentekens kon valideren zodat beide dames een boete zouden krijgen, een boete die MIJ bespaard werd daar mijn gedrag 'onacceptabel maar begrijpelijk' was. Tevens zou hij nog even proberen in contact te komen met de dames.

Als deze agent toevallig online zit, ik heb DIEP respect voor een agent die _O_ EINDELIJK _O_ linksplakkende boodschapjesvrouwen van de weg haalt en daarmee het probleem en niet het gevolg een bon geeft.

Samenvatting: Agent houdt mij aan vanwege het met te hoge snelheid rechts inhalen van twee losgeslagen koeien met een voorkeur voor linkse partijen en linkerrijstroken. Echter krijgen zij wel een boete en ik niet. *O*

Klein vraagje, waarom ga jij dan weer helemaal naar links? zelf ook niet rechts georiënteerd?
 
Laatst bewerkt:
Geweldig! Hoe vaak rij ik wel niet op de A15 waar de spitsstrook compleet leeg is terwijl er op de linker en middelste baan een drukte van jewelste staat. Dan ga ik er gewoon rechts langs (terwijl ik op mijn toppunt van concentratie zit voor eventuele problemen door mijn actie, I know).
 
Het grootste probleem is echter dat vrijwel niemand in dit land zijn rechterspiegel gebruikt - laat staan in zijn dode hoek kijkt. Hier is dus niet alleen het gevaar van het ontstaan van 'hinder' maar veel erger dan dat: het ontstaan van een (dodelijk) ongeluk.
Ik begrijp je hoor, we zeggen net hetzelfde. De superlatieve trap van hinder is (dodelijk) ongeluk.
Ik heb nooit begrepen wat dat is: al rijd ik 20 uur non-stop door richting Kroatië en zou ik omrollen van de slaap, ben ik nog steeds continue rond me heen aan het kijken. Soms lijkt het echt alsof sommige mensen het einde van de dag niet eens WILLEN halen... :N
 
Klein vraagje, waarom ga jij dan weer helemaal naar links? zelf ook niet rechts georiënteerd?

Haha, die vraag had ik al stiekem verwacht. Wilde niet teveel uitwijden maar er zaten op de meest rechterbaan twee vrachtwagens flink dicht achter elkaar en ik had de verwachting dat de achterste de voorste wilde gaan inhalen. Omdat ik als motorrijder niet goed te zien ben koos ik dus voor een plek op de weg waar ik goed in het zicht reed.

Zelf ben ik vrachtwagenchauffeur geweest en ik weet dus precies wat je wel en niet ziet in zo'n machine :).

Daarnaast reed ik op de linkerbaan op een tempo hoger dan de automobilist achter mij (boven de maximumsnelheid) en hield ik niemand op omdat ik continue in mijn spiegels keek.

Zo goed? :P
 
:} Maar zo zijn er meer agenten! (gelukkig) Zelfde soort verhaal ook gehad bij ons in de stad, enige wat die meneer zei is dat we de volgende keer wat rustiger zouden moeten rijden langs stilstaande/op trekkende auto's.

En dat terwijl ik de halve stad doorgereden ben zonder te weten dat hij z'n stop politie bordje aan had. (had ik pas door toen de sirene aanging) :$

Maar ze worden wel altijd over één kam geschoren maar er zijn zoveel vriendelijke en rechtvaardige agenten... :j
 
Terug
Bovenaan Onderaan