Respect voor boetenschrijvende agent _O_

lijkt mij dat als er bijvoorbeeld 3 banen zijn en ik rij gewoon 100km/h waar toegestane snelheid 100km/h is en er rijdt toevallig zo'n pipo die constant op de middelste baan blijft hangen, dat ik niet 2 banen naar links hoef op te schuiven om hem in te halen?
je hebt ze erbij zitten namelijk...
:^
Het lijkt alsof rechts inhalen ook niet automatisch tot gevaarlijke situaties leidt.
 
Das toch gelul, een linksrijder heeft ook heus wel een rechterspiegel en als je niet naar rechts durft te schuiven moet je nodig van de snelweg afgestuurd worden. Lijkt mij meer onwil en onverschilligheid / gemakzucht.

Nou ja, voordat je me verkeerd begrijpt: Ik ben een voorstander van het "keep your lane"
-systeem. Laat die mutsen lekker links rijden, dan kan ik er fijn rechts voorbij. Iedereen blij
en het bevordert de doorstroming.
 
lijkt mij dat als er bijvoorbeeld 3 banen zijn en ik rij gewoon 100km/h waar toegestane snelheid 100km/h is en er rijdt toevallig zo'n pipo die constant op de middelste baan blijft hangen, dat ik niet 2 banen naar links hoef op te schuiven om hem in te halen?
je hebt ze erbij zitten namelijk...

Volgens de letter van de wet zul je toch echt wel 2 stroken op moeten schuiven om links in te halen. Of je neemt het risico om er gewoon rechts langs te gaan en een prent te krijgen voor rechts inhalen en creeer je een potentieel gevaarlijke situatie.

Keuze is aan jou :Y

Ik schuif wel 2 banen op en haal in om dan weer 2 stroken naar rechts te schuiven :Y
 
:} :}
Niet alleen op de A13 hoor, mijn ervaring is dat het door heel nederland heen nogal veel voorkomt.
Zie het sowieso ontzettend veel op mijn WW stuk: A50-A1-A28
 
Mooi verhaal, en mooi zo'n mazzeltje voor jou... :Y Heel veel spitstroken worden redelijk gebruikt. Maar vooral die op de A13 niet. Dus ik heb ook dezelfde ergernis als jij! :Y

Wat ik me alleen afvraag is, waarom jij die kentekens van die twee 'zeekoeien' moest valideren!? Als hij die bonnen schrijft voor 'het niet zoveel mogelijk rechts rijden', dan zal hij dat toch echt zelf gezien moeten hebben en daarbij uiteraard ook de kentekens. Nou geloof ik best dat hij dat in deze casus heeft gezien, maar toch.

Dat zou wat zijn, ik loop op een agent af en zeg:"Ik zag er net een door rood rijden, dit is het kenteken."

Snap je wat ik bedoel?
 
Laatst bewerkt:
Volgens de letter van de wet zul je toch echt wel 2 stroken op moeten schuiven om links in te halen. Of je neemt het risico om er gewoon rechts langs te gaan en een prent te krijgen voor rechts inhalen en creeer je een potentieel gevaarlijke situatie.

Keuze is aan jou :Y

Ik schuif wel 2 banen op en haal in om dan weer 2 stroken naar rechts te schuiven :Y
:^
Al is het maar om duidelijk te maken dat het uiterst rechtse baanvak best berijdbaar is.
 
Samenvatting onderin voor zij die "TL;DR"en.

Gisterenmiddag weer een prima dagje gehad. Onderweg naar werk rijd ik over de A13 Rotterdam richting Delft. Na eerst flink vervelen op het 80KM/u stuk rijd ik rond half 2 in de middag het 100KM/u stuk van de A13 op.

Om een of andere reden hebben automobilisten voornamelijk de neiging op dit stuk snelweg de meest linkerbaan of de middenbaan te blijven rijden. Je zult tenslotte maar eens in de 3 kilometer een vrachtwagen tegenkomen op de rechterrijstrook, voor je het weet moet je nog gaan opletten en in je linkerspiegel kijken om in te voegen zodat je niet af hoeft te remmen :o.

Zeker op een drukke weg als de A13 is dit verkeersbeeld (middenrijstrook 90km/u, meest linkerrijstrook 100km/u, rechterrijstrook... leeg? :?) totaal onbegrijpelijk. Dit beeld wordt nog erger als de spitsstrook opengesteld wordt. Serieus: is er ook maar één Nederlandse automobilist die het nut van die strook inziet? Wordt het uberhaupt wel bij het autotheorie gegeven, want ik weet met 100% zekerheid dat hij wel voorbij gekomen is bij mijn motortheorie.

Maargoed, terug naar mijn verhaal. Na een tijdje hangen achter een Renault Twingo met daarin een vrouw met een kort, vlot kapsel (:r) op de meest linkerbaan besluit ik het gas open te trekken, tweemaal naar rechts te gaan (keurig in het spiegeltje kijkend natuurlijk :9~ ) om vervolgens weer twee keer naar links in te voegen. Dit omdat mevrouw middenstrook weigerde naar de rechterstrook te gaan, waardoor mevrouw linkersstrook niet naar het midden durft... Affijn, het bloed ging alweer koken.

Blijkbaar niet goed genoeg in het spiegeltje gekeken want ineens zie ik voor mij "Stop, Politie" verschijnen. KUT, was dan ook mijn reactie op dat moment. Daar gaan mijn 186 zuur verdiende euro's en dan hopen hij de snelheid door de vingers ziet (115km/u op de teller dus het viel nog mee).

Stilstaand bij het pompstation vlak voor de afrit Delfgauw/Delft-zuid (1 voor de IKEA) komt een vriendelijke motoragent vanuit zijn auto naar me toe gewandeld. Inmiddels had ik de motor al netjes uit en op stuurslot, mijn helm en handschoenen af (ervaring leert :')).

De beste man kwam naar me toe en sprak uit "Eigenlijk ben je op zijn minst twee boetes verder maar je zult vast haast hebben dus we houden het kort".

Op dat moment ontstond al een glimlach op mijn gezicht en ik uitte dan ook dat ik absoluut wist dat ik fout zat, maar geen behoefte ervaarde om op het meest fileloze deel van de dag alsnog een stuk onder de maximumsnelheid te moeten hangen vanwege een met aluminium omheulde zeekoe met een voorkeur voor links (als haar rijgedrag haar politieke voorkeur omschrijft zal ze vast SP stemmen).

De man gaf me aan: "Doe het even rustig aan, er rechts omheen en op dat moment een van die vrouwen die naar rechts gaat zonder te kijken - en ja, dat doen ze - en ik mag met een vervelende boodschap je vrouw opzoeken".

Verder vroeg hij of ik allebei de kentekens kon valideren zodat beide dames een boete zouden krijgen, een boete die MIJ bespaard werd daar mijn gedrag 'onacceptabel maar begrijpelijk' was. Tevens zou hij nog even proberen in contact te komen met de dames.

Als deze agent toevallig online zit, ik heb DIEP respect voor een agent die _O_ EINDELIJK _O_ linksplakkende boodschapjesvrouwen van de weg haalt en daarmee het probleem en niet het gevolg een bon geeft.

Samenvatting: Agent houdt mij aan vanwege het met te hoge snelheid rechts inhalen van twee losgeslagen koeien met een voorkeur voor linkse partijen en linkerrijstroken. Echter krijgen zij wel een boete en ik niet. *O*

Hulde voor deze diender :}
 
Dat zou wat zijn, ik loop op een agent af en zeg:"Ik zag er net een door rood rijden, dit is het kenteken."

Snap je wat ik bedoel?
Waarschijnlijk wilde hij de TS gewoon even waarschuwen, en de huppelkutjes niet de kans geven rare fratsen uit te halen na een bordje " stop politie" :P. De ts verdiende een waarschuwing, verhoogde snelheid en rechts inhalen maar begrijpelijke actie, die 2 verdienden gewoon een standaardbekeuring. Belerend praatje had ook een optie geweest, maar die 2 zet je niet zo makkelijk allebei aan de kant.

Meeste agenten vinden het leuker en zinvoller om met een motorrijder te praten over weggedrag dan met een boodschappenvrouwtje. :P . Ik heb iig wel leuke gesprekken met de meeste agenten, en t kost me eigenlijk bijna nooit geld. *O* Soms leer je ervan, soms is het onzinnig, en soms is het gewoon voor de gezelligheid, noemen ze papierencontrole :')
 
Leuk verhaal, maar wat me ontgaat: waarom haalt die agent jou van de weg, en niet die twee zeekoeien met kort, pittig, vlot kapsel? Da's toch veel eenvoudiger dan aan jou de kentekens te gaan vragen?

Hij had de kentekens wel, hij valideerde er alleen 1 aangezien hij twijfelde over dat kenteken (kentekenplaat was gebogen). Ik heb niet gevraagd of hij opnameapparatuur had maar ik neem aan dat ze op basis daarvan een uiteindelijke bon uitschrijven?

De reden die hij me gaf omdat hij mij aanhield was overigens dat "jouw handelen kan leiden tot eventueel gevaar voor jezelf (onderuit gaan wegens natte baan / niet oplettende zeekoe die naar rechts invoegt): hun handelen leidt enkel tot ergernis van andere weggebruikers."
 
Eindelijk weer eens een agent die snapt dat er een verschil is tussen de wet en de reële wereld. Omdat ik mijn motorrijbewijs nog niet heb rij ik zelf nog altijd koekblik (wel een hele mooie btw), en dan irriteer ik me ook zo verschrikkelijk aan die linksplakkers. Je ziet het vaak ook al aankomen: een boodschappenkarretje dat achter een vrachtwagen zit en er gewoon op wacht om die hoop roest recht voor je neus te parkeren, zodat je weer even vol op de rem mag en, als het even tegenzit, weer bijna een file veroorzaakt.

Die agent had wel een punt dat het gevaarlijk kan zijn. Het lijkt erop dat ik de enige automobilist ben die nog weet dat er richtingaanwijzers in dat ding zijn gemonteerd. De kans is groot dat zo'n halve opeens besluit van baan te veranderen en zonder te kijken of richting aan te geven het stuur naar rechts rukt.

Je kan er bij boodschappenkarretjes maar beter vanuit gaan dat die blokken nutteloos ijzer zijn gekocht door mensen die helemaal niks om rijden geven (en het daardoor ook niet kunnen opbrengen om af en toe eens op te letten of ze niet iemand aanrijden), anders hadden we wel wat fatsoenlijks genomen.
 
Eindelijk weer eens een agent die snapt dat er een verschil is tussen de wet en de reële wereld. Omdat ik mijn motorrijbewijs nog niet heb rij ik zelf nog altijd koekblik (wel een hele mooie btw), en dan irriteer ik me ook zo verschrikkelijk aan die linksplakkers. Je ziet het vaak ook al aankomen: een boodschappenkarretje dat achter een vrachtwagen zit en er gewoon op wacht om die hoop roest recht voor je neus te parkeren, zodat je weer even vol op de rem mag en, als het even tegenzit, weer bijna een file veroorzaakt.

Die agent had wel een punt dat het gevaarlijk kan zijn. Het lijkt erop dat ik de enige automobilist ben die nog weet dat er richtingaanwijzers in dat ding zijn gemonteerd. De kans is groot dat zo'n halve opeens besluit van baan te veranderen en zonder te kijken of richting aan te geven het stuur naar rechts rukt.

Je kan er bij boodschappenkarretjes maar beter vanuit gaan dat die blokken nutteloos ijzer zijn gekocht door mensen die helemaal niks om rijden geven (en het daardoor ook niet kunnen opbrengen om af en toe eens op te letten of ze niet iemand aanrijden), anders hadden we wel wat fatsoenlijks genomen.

of het rijdt gewoon zuinig en kan je wat minder zuinig rijden met de motor ;) autorijden is toch saai tenzij het offroad is.
 
Hij had de kentekens wel, hij valideerde er alleen 1 aangezien hij twijfelde over dat kenteken (kentekenplaat was gebogen). Ik heb niet gevraagd of hij opnameapparatuur had maar ik neem aan dat ze op basis daarvan een uiteindelijke bon uitschrijven?

De reden die hij me gaf omdat hij mij aanhield was overigens dat "jouw handelen kan leiden tot eventueel gevaar voor jezelf (onderuit gaan wegens natte baan / niet oplettende zeekoe die naar rechts invoegt): hun handelen leidt enkel tot ergernis van andere weggebruikers."
Duidelijk verhaal :)
 
Hij had de kentekens wel, hij valideerde er alleen 1 aangezien hij twijfelde over dat kenteken (kentekenplaat was gebogen). Ik heb niet gevraagd of hij opnameapparatuur had maar ik neem aan dat ze op basis daarvan een uiteindelijke bon uitschrijven?

De reden die hij me gaf omdat hij mij aanhield was overigens dat "jouw handelen kan leiden tot eventueel gevaar voor jezelf (onderuit gaan wegens natte baan / niet oplettende zeekoe die naar rechts invoegt): hun handelen leidt enkel tot ergernis van andere weggebruikers."

Ach als je formeel voor de wet een overtreding begaat maar die overtreding voer je netjes uit dan zijn ze vaak wel schappelijk.
Zeker als je je beleefd opstelt en je direct je fout toegeeft.

Zo ben ik ooit staande gehouden na een 100+ overschrijding.
eerst waren de agenten pislink maar later waarschuwden ze me alleen en wezen ze me op het feit dat destijds een paar maanden geleden een motorrijder was verongelukt (door een blinde koekblikker).
Met de belofte dat ik in het vervolg 20 km oostwaarts zou gaan (dld) en op zou passen kon ik boeteloos mijn weg vervolgen.
das nu zeker 4 a 5 jaar geleden en als ik mezelf betrap op het feit dat ik er iets harder ga dan normaal dan schroef ik mijn gas weer terug met die preek in het achterhoofd.

Ik zal wel verrekte mazzel hebben gehad met twee ontzettende vriendelijke vergevinsgezinde agenten maar het heeft wel degelijk beter geholpen dan een dikke boete!
 
Ik scheur elke dag nog steeds over de a7 op de spitsstrook naar huis.......

Hoef maar een paar keer even naar links en haal toch alles in.......

Raar maar waar.....

Daarom heb ik nu een auto met meer vermogen ken ik net zo hard ff gauw rechts langs....
En dan vinden ze mij maar een aso, ik vind het aso als je een ander de ruimte niet gunt....
 
Hoor net dat een kwart van de agenten niet ingrijpt om maar niet met geweld in aanraking te komen...

Dit was er vast zo een!!!

:) :) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan