Response

BandY

MF veteraan
17 apr 2008
39.838
12.319
Hoorn/Lelystad
Deze site is een site waar de beginnende en ervaren motorrijder, technisch/a'technisch iets aan heeft en ook een €15,= per jaar als sponsering waard. (net gedaan)

Wij zijn natuurlijk met zijn honderd duizenden een grote bonk van deskundigheid, met zijn allen geven wij goed bedoelde deskundig advies naar eer en geweten vaak door kennis, vakmanschap en/of ervaring.

Vaak mis ik response van vragenstellers (sters) welke een probleem hebben en deze in de site hebben voor gelegd, is het probleem opgelost??

De vragensteller (sters) worden wel of niet deskundig onderbouwd door iedereen geholpen en voorzien van een goed bedoeld advies.

Geef een reactie retour als je probleem is opgelost, DAT IS EEN KLEINE MOEITE en een ander is ook meteen wijzer.

Groet BandY :Y :W :Y
 
Heb ik er overheen gelezen, maar liep je suzuki nu al.
Vraag het me al af sinds de jaren 70 namelijk..... ;) :+

Ja ik ben naar 4 houten gebracht met de motor op de aanhanger. Heb bij de importeur een zuiger en de veren gehaald en in de tent op de camping met heel weinig gereedschap alles weer in elkaar gezet. Daarna heb ik nog vele jaren op deze motor gereden en hij zal nu wel overleden zijn. ;)
 
Ja ik ben naar 4 houten gebracht met de motor op de aanhanger. Heb bij de importeur een zuiger en de veren gehaald en in de tent op de camping met heel weinig gereedschap alles weer in elkaar gezet. Daarna heb ik nog vele jaren op deze motor gereden en hij zal nu wel overleden zijn. ;)
Bedankt, kan ik dat hoofdstuk ook sluiten....hield me al zowat 34 jaar bezig..... -O-
;)
 
Geef een reactie retour als je probleem is opgelost, DAT IS EEN KLEINE MOEITE en een ander is ook meteen wijzer.

Groet BandY :Y :W :Y

Volgens de 80/20 regel zou het antwoord in de meeste gevallen luiden:

"Ik was ten einde raad/ ik wist het niet/ ik had geen zin het op te zoeken en heb de vraag op diverse forums gezet. De antwoorden begreep ik niet/ hielpen niet/ gingen niet over mijn probleem. Een hoop forumleden bleken in het echt taalfetisjist te zijn, waardoor mijn spelling wel iets is vooruitgegaan, maar nog niet zodanig dat ik nog een keer een topic zal openen of zal reageren.

Ik heb dat ding na het vertellen van het verhaal aan de dealer daar neergezet. Nadat hij gestopt was met lachen, vertelde hij dat de rekening ongeveer de helft was geweest, als ik direct naar hem toe was gegaan.

Ik kan wel vertellen wat het was, maar in de 126 antwoorden is net dat ene onderdeeltje van 1.30 euro niet genoemd. Het is al erg genoeg zo."

Dit was de 80% versie, de 20% versie mag een ander doen.
 
Vind ik ook hoor.

Diagnose op afstand is al heel wat, maar we leren toch meer van hetgeen dat uiteindelijk de oplossing bleek.

De gang van zaken geeft aan dat mensen graag een antwoord willen, en niet graag een antwoord delen.
 
Volgens de 80/20 regel zou het antwoord in de meeste gevallen luiden:

"Ik was ten einde raad/ ik wist het niet/ ik had geen zin het op te zoeken en heb de vraag op diverse forums gezet. De antwoorden begreep ik niet/ hielpen niet/ gingen niet over mijn probleem. Een hoop forumleden bleken in het echt taalfetisjist te zijn, waardoor mijn spelling wel iets is vooruitgegaan, maar nog niet zodanig dat ik nog een keer een topic zal openen of zal reageren.

Ik heb dat ding na het vertellen van het verhaal aan de dealer daar neergezet. Nadat hij gestopt was met lachen, vertelde hij dat de rekening ongeveer de helft was geweest, als ik direct naar hem toe was gegaan.

Ik kan wel vertellen wat het was, maar in de 126 antwoorden is net dat ene onderdeeltje van 1.30 euro niet genoemd. Het is al erg genoeg zo."

Dit was de 80% versie, de 20% versie mag een ander doen.

_O- _O- _O-

Enge is, is dat er nog een kern van waarheid in zal zitten...
 
Ja misschien wel een kern van waarheid, maar sommigen willen het gewoon proberen iets te maken, dat is al durf no. 1.
Maar vaak door dat iets snel af moet, wordt er ook te snel gehandeld en zijn de antwoorden op afstand(forum) niet voldoende(mede door niet echt een goede kennis van zaken te hebben), en wordt er toch verder gesleuteld.
Helaas zijn de hulptroepen irl ook kleiner geworden, dus wordt er veel op internet en in boeken gezocht.
Gezien de monteurs ook niet voor een suikerklontje werken, is de reparatie vaak duurder en/of simpel op te lossen.
Maar dat wordt vaak gezegd door iemand die wel kennis van zaken heeft.
De extreme-fanatiekelingen in deze groep vinden het vaak ook nodig de hobbysleutelaar die wat probeert/(zelf)kennis op doet, lichtelijk af te zeiken, omdat zij het wel weten/het materiaal er voor hebben en de (aspirant)hobbysleutelaar nauwelijks of niet.

Helaas heb ik ook maar lichte kennis van bepaalde zaken, maar als ik zo gedreven ben in mijn kennis zoals sommige 'professionals' hier, zou ik iets met deze hobbysleutelaar iets afspreken en gaan helpen.
Enkele forumleden hebben bovenstaande kennis en passie om iets lopend/werkend te krijgen wel(vooral onder de brikkers leeft dat), en blijven met fatsoenlijke raad en daad klaar staan zonder het afzeiken.

Het afzeiken schrikt sommige mensen ook af of hebben er geen behoefte meer aan om nog te antwoorden, en andere gaan gewoon door ;)

O-)
 
Helaas heb ik ook maar lichte kennis van bepaalde zaken, maar als ik zo gedreven ben in mijn kennis zoals sommige 'professionals' hier, zou ik iets met deze hobbysleutelaar iets afspreken en gaan helpen.

Hier heb je een verwachtingspatroon.

Waarom zou iemand een wildvreemde, want dat zijn forumleden toch meestal, in het echt gaan helpen?

Zonder er verder over uit te wijden, is zoiets in het echt al moeilijk genoeg, om nog maar te zwijgen over de digitale snelweg.

Voor je het weet, ben je het "mannetje". Dat is zo'n ding wat in een kast zit en naar believen naar buiten wordt gehaald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan