Restauratie Ducati 1957

Hiervan mistte de 3 lamphoudertjes. . Van de bovenste heb ik de 3 lamphouders afgehaald.
1407903


Ook nieuwe viltringen gemaakt om het vet enigsinds in de lagers te houden.
1407904


Nieuwe afdichting voor de koppelingsas gemaakt.
1407905



1407907
 
Laatst bewerkt:
Ik ook! Maar in de Achterhoek kun je nog de ruimte hebben, hier in het westen niet, al heb ik niet te klagen met m'n garage.
Het ziet er prachtig uit! :t
 
Vandaag even een eindje gereden zodat ie goed warm werd. En wat blijkt er komt een klein beetje olie door de keerring van de contactpunten as.
In de deksel zit een keerring.
1409390

De keerring is nieuwe dus denk niet dat het daar aan ligt.
Vandaag ook de schakelklok afgesteld om ervoor te zorgen dat alle versnellingen goed aangrijpen.
 
Ik heb het nog eens even bekeken en de olie komt via de buitenkant van de keerring. Dus even een nieuwe keerring erin met een beetje vloeibare pakking aan de buitenkant. In het verleden hebben ze de keerring geborgd door met een centerpons deukjes te slaan in het aluminium. Deze duikjes heb ik verwijderd omdat anders de keerring kapot gaat tijdens montage.
 
Vandaag een keerring met stalen buiten mantel geplaatst met aan de buitenkant wat vloeibare pakking en hopelijk nu wel dicht.
IMG_20190717_131754.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan