Restauratie Ducati 750 Sport 1973

Screenshot_20230721_165645_Gmail.jpg

https://iconicmotorbikeauctions.com...=today-s-bikes-on-iconic-motorbike-auctions_5
 
Dankzij een tip van @Tijger Tony :t

Verkoper Polderfolder had deze op Marktplaats te koop staan en die wilde ik graag hebben natuurlijk.
Even gekeken waar die zat en dat bleek in de buurt van een vriendin van me te zijn dus die er op af gestuurd, daar bleek de verkoper een heel enthousiaste meneer te zijn dus ze kreeg gelijk een rondleiding van de garage waar een oude Italiaanse auto en brommer of motor stond (dit verhaal is uit tweede hand dus sommige technische details zijn wat minder duidelijk), na een uur kwam de vrouw van de man maar even in de garage kijken wat gelijk een goed punt was om het gesprek te beëindigen. Als dank voor het ophalen van de folder en het langsbrengen er van heb ik die vriendin lekker mee uit eten genomen. :)

IMG_2985.JPEG


Deze foto is ook gebruikt voor op de doos van het bouwpakket die ik heb.

IMG_2987.JPEG


Broertje 750 GT staat er ook in.

IMG_2990.JPEG
 

Bijlagen

  • IMG_2986.JPEG
    IMG_2986.JPEG
    529,9 KB · Weergaven: 0
Vorige week de restauratie gids van Ian Falloon gekocht op eBay bij de auteur zelf, verwachte leverdatum met gratis verzending was eind februari/begin maart maar hij lag deze week al op de mat! *O*
IMG_3301.JPEG


Boordevol informatie per bouwjaar inclusief frame- en bloknummers en bijbehorende details
Zo is de mijne gebouwd in het staartje van de tweede partij in1973, dus van juni.

Ook leuk om te lezen dat ze af en toe oudere types onderdelen gebruikten bij nieuwe series omdat ze die nog op de plank hadden liggen, of alternatieve onderdelen zoals voorvorken vanwege stakingen en voorraadtekorten, en dat ze in 1978 toen de vierkant carter koningsassers allang in productie waren op verzoek van een Australische importeur nog 23 rondcarter 750's hebben gebouwd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan