Restauratie Ducati 750 Sport 1973

Nieuwe onderdelen :9

De correcte clip-ons met offset zodat ze de tank niet raken i.c.m. de 1974 vorvork.

Bekijk bijlage 1849410

Dikke rubber ring om de benzinetank achteraan vast te zetten, kickstarter-, schakelpook- en rempedaalrubbers.

Bekijk bijlage 1849411

Seksspeeltjes? Nee de handvatten die op de 750 Sport horen.

Bekijk bijlage 1849412

En het mooie ronde achterlicht. :t

Bekijk bijlage 1849413

Nieuwe accu is ook onderweg, ik had gisteren de motor een stuk beter lopend na het schoonmaken van de carbs en het oppoetsen van de puntjes maar het kan beter, de huidige accu net van de lader geeft12+ volt, maar met stationair draaiende motor en de verlichting aan zit die meer op 9 volt, vind de ontsteking niet leuk, met meer toeren gaat het richting 11+ dus er wordt wel bijgeladen.
de naaldbuizen in de carburateur ( waarschijnlijk 265 AB ) controleren of ze niet ovaal zijn uitgesleten kan geen kwaad . ik weet ook niet hoeveel je om origineel geeft maar het achterlicht is replica . de reflector is rechthoekig . bij de originele loopt de bovenkant van de reflector mee met de radius van het achterlicht .

Eldert
 
de naaldbuizen in de carburateur ( waarschijnlijk 265 AB ) controleren of ze niet ovaal zijn uitgesleten kan geen kwaad . ik weet ook niet hoeveel je om origineel geeft maar het achterlicht is replica . de reflector is rechthoekig . bij de originele loopt de bovenkant van de reflector mee met de radius van het achterlicht .

Eldert
Het verschil tussen die en deze bedoel je?

IMG_1541.JPEG
 
ja dat is het correcte achterlicht glaasje . vaak zit er aan de binnenkant ook nog een metalen plaatje achter de reflector .

Eldert
 
Laatst bewerkt:
ik zie dit topic nu pas...Robin, bij deze van harte gefeliciteerd! Een fantastisch echt mooie Europese karakterfiets, daar kan geen spleetoog zescilinder ever tegen op!
 
Toch knap dat het tot p6 geduurd heeft voor er een zure “spleetoog” opmerking kwam. Je typte je boodschap allicht op jouw echt mooie europese karakterNokia?
Terwijl John in het echt een heel vriendelijke, niet zure kerel is. :P
Ik denk dat het meer het enthousiasme is voor de Duc als haat voor het Japanse, wellicht heb ik hem teveel verveeld over die dingen toen ik hem sprak terwijl hij meer van motoren uit de oertijd is. "Ik vind het pas leuk als ze écht oud zijn" vertelde hij. :Y
 
Ga effe lekker je Bakker afbouwen of zo in plaats van mij op te jagen :P
Ik was er mee bezig maar toen kwam @Mechanism langs dus moesten we ouwehoeren.
Maar één ding is al gedaan aan de motor, hoppa weg met dat ding!

Bekijk bijlage 1849791
Schuldig! En nu moet je ook nog al m'n speeksel spetters van die Duc af poetsen. Geweldige machine!
 
Ik kreeg van de vorige eigenaar ook nog dit zadel er bij, dit was de tweepersoons-versie.
Kan niet echt zeggen dat ik het heel mooi vind maar leuk om weer een stukje van de geschiedenis van deze motor te zien, de sticker achterop is weer een leuk detail, zijn er lezers hier die bekend zijn/waren met deze motorzaak, Moto Noorlander in Woerden? (het telefoonnummer werkt niet meer :P )

IMG_1683.jpeg
IMG_1685.jpeg
 
Dat is Rob Noorlander die al een paar keer in dit topic is besproken. Volgens mij is hij ergens in 2013 overleden.
Screenshot_20230221_065214_Chrome.jpg

 
Laatst bewerkt:
hier een foto van Rob Noorlander . Rob hield een technische avond over zijn Ducati fabrieks racer met zand gegoten carters bij Ducati Barendrecht
en ook een actie foto van Rob ( foto Gijs van Dijk )

Eldert
 

Bijlagen

  • naked Noorlander bike.jpg
    naked Noorlander bike.jpg
    85,7 KB · Weergaven: 57
  • endurance Ducati.JPG
    endurance Ducati.JPG
    100,6 KB · Weergaven: 57
Grappig trouwens dat allerlei elektrisch spul van het merk Aprilia is, zou dat hetzelfde bedrijf zijn als van de motoren?

Ik had trouwens een Ducati (Elettronica) dynamo op mijn Moto Guzzi dus het kan alle kanten op.
IMG-20230213-WA0017.jpeg

Beter laat dan nooit..... _O-
 
Ontbrekende condensators gevonden, in plaats van bij de contactpunten zitten ze direct aan de bobinesgeknoopt. 8)7
 
Maar als absluut niet contactpunten-expert vraag ik me dus serieus af of dit een opstelling is die goed zou moeten werken of dat de originele positie van de condensators in hetzelfde huisje bij de contactpunten beter is?

Ook omdat mijn nieuwe condensators geen montagepunt hebben die de huidige positie wel vereist.
 
Je kunt ze beter in de rijwind monteren, dan gaan ze langer betrouwbaar mee. Condensatoren kunnen meestal slecht tegen hoge temperatuur ( en wisselingen)..
 
Terug
Bovenaan Onderaan