Restauratie GSXR1100W 1994 - meerjaren project

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rednas

MF veteraan
12 mrt 2003
3.683
24
Almere-Buiten
**Waarschuwing, dit wordt een meerjaren project, mensen zonder geduld kunnen maar beter meteen afhaken ;) **

Zo, het is weer tijd voor een "nieuw" project. Ik ben nog bezig met mijn 1100w fighter (die dingen zijn nooit af is het cliché toch? :P) maar wil ondertussen alvast wat gaan doen voor het volgende project.

Al bijna 5 jaar heb ik een 1100w in de schuur staan waarvan ik nog niet helemaal wist wat ik daar mee wilde gaan doen. Het plan is nu om deze 100% terug te brengen in originele staat.
Waarom? Omdat ik die originele 1100W's erg mooi vindt en ze steeds schaarser worden.

Waar hebben we het over? Dit is de motor zoals hij in augustus 2008 voor een prikkie op marktplaats stond:
full
 
Zag er niet uit maar de prijs en de specs (opgeboord blok, flatslide carbs bv) zorgde er toch voor dat ik ruim 1,5 uur naar limburg ben gereden en het ding heb opgehaald.

Een aantal dagen later stond hij er zo bij in de tuin:
full
 
De motor was helemaal compleet, het enige nadeel was dat het blok kopschade heeft en de motor al enige tijd stilstond.

Oorspronkelijk was het idee om een soort dragracer van de motor te maken (hayabusa verlengde achterbrug met wiel liggen nog klaar) maar dit is er nog niet van gekomen door het werk aan de fighter en een verhuizing en gezinsuitbreiding en een drukke baan en een eigen bedrijf etc etc ;)

Nu begint het steeds meer te jeuken en is de kogel inmiddels door de kerk. De motor gaat helemaal uit elkaar en onderdeeltje voor onderdeeltje opgebouwd worden tot hij er zo uitziet:
img_3215891_00.jpg


/edit/ maar dan met de originele uitlaat en zonder reflectoren :r /edit/
 
Laatst bewerkt:
Ik zou graag de complete "restauratie" uitvoeren zonder delen opnieuw te spuiten of te coaten dus vanaf nu ben ik dan ook dringend op zoek naar originele onderdelen van dit model, in perfecte staat. Ik ga net zo lang zoeken tot ik kuipdelen vindt zonder plekjes en als het echt onmogelijk lijkt ga ik pas kijken naar het spuiten en opnieuw bestickeren van beschadigde delen.
Het zal wel lastig worden om onderdelen als de originele uitlaat, kuipruit, radiateur etc zonder schade te vinden maar goed, ik ga het op zijn minst proberen.

De komende tijd ga ik inventariseren welke onderdelen ik heb en kijken welke aangepakt moeten worden. Zaken zoals de remklauwen en de voorvork bijvoorbeeld worden gereviseerd voor ze op de motor gaan.

Uiteraard zal ik van elke mini projectje hier een verslagje maken voor de liefhebbers.

Zo, dit was het voor nu. Als jullie het leuk vinden (en geduld hebben :P) kunnen jullie meelezen, dat geeft mij in elk geval wat extra motivatie om bezig te blijven :)

Mocht er iemand mooie onderdelen hebben liggen (met name kuipdelen) hoor ik het graag!
 
Zow, voor spatbord is binnen en heb iemand gemaild voor een blauw duozadel.

Ook een sloper gevonden die een bijna complete kuipset heeft liggen maar wat teveel vraagt ervoor, even een nachtje over slapen nog ;)
 
Gisteren trouwens ook mijn nieuwe motorheftafel binnen gekregen :) Komend weeken even ruimte maken en dan kan er in stijl geklust worden :) foto's volgen uiteraard :Y
 
Ey Sander


Mooie fiets hoor , pfuu

Zoektocht naar kuipdelen is een lastige kan ik je vertellen , heb ook nog steeds niets geschikts kunnen vinden helaas .
Mijn kuipdelen zijn in principe best bruikbaar maar heb als ik ze 100 % wil hebben heb ik de bestickering nodig .
Waar o waar zou je dat kunnen krijgen tegen een redelijke vergoeding , OEM zal wel niet te doen zijn vermoed ik ...
Vandaag nog wel een 1100 tellerbakje gescoord met een waanzinnig lage km stand !!...

Gert
 
Laatst bewerkt:
Thanks, zal inderdaad niet meevallen. Misschien is het wel te ambitieus hoor, zou kunnen maar ik ga het in elk geval proberen ;)

Voor de stickers zou ik eens informeren bij een dealer, die kunnen soms wel wat van dat spul bestellen (in elk geval bij Honda is mijn ervaring). Van de prijzen zal je inderdaad niet gelukkig worden waarschijnlijk...
 
Kuipwerk in mooie staat wordt steeds schaarser en dus meer waard. Beter duur als niet te krijgen mocht het precies zijn wat je zoekt ;)
Zit ook wat in hoor, twijfel ook heel erg of ik niet gewoon naar die "in zeer goede staat" set moet gaan kijken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan