Restauratie Honda CB750 K2 1973

Heel goed! En gelukkig niet bespaard op de kentekenplaat!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de afgelopen weken zowel een NOS CB750 K2 toerenteller als snelheidsmeter op de kop kunnen tikken. En dan ook nog uit de beginjaren (1972) met de kabelaansluiting uit het midden. De toerenteller komt van Ebay USA en de snelheidsmeter had iemand nog liggen van een project die hij in 1972 had begonnen, maar doordat hij een racer had gemaakt van zijn motor was de teller nooit gebruikt. Die lag dus al 38 jaar in zijn schuur! Helaas was de chromen achterplaat roestig en de zwarte cover ook niet fris meer. Die heb ik dan ook gespoten. Maar de teller is nooit gebruikt geweest.

Vandaag heb ik een NOS snelheidsmeter (mijlen) en toerenteller van de CB750 K0 (met kunststof bezhuizing) gekocht bij David Silver spares en ook een NOS K2 toerenteller met deuk voor een zacht prijsje. Dat zachte prijsje gold helaas niet voor de K0 tellers :oops: Deze tellers moeten nog binnen komen. DSS heeft een hele voorraad NOS onderdelen voor de K0, K1 en K2 binnengekregen, waaronder dus de tellers (de K0 tellers zijn reeds uitverkocht!):

K1 mijlenteller

K1 toerenteller

K2 toerenteller (kabelaansluiting in het midden

K2 mijlenteller (kabelaansluiting in het midden


IMG_3369.JPG


IMG_3370.JPG


IMG_3373.JPG
 
Lecram kerel, petje af. Je gebruikt datgene wat voorhanden is om de fiets te restaureren zonder -zoals ik hier wel vaker zie en wat me wat tegen de borst stuit- gewoon een volledig lijstje nieuwe onderdelen samen te stellen...da's geen restaureren, da's gewoon een nieuwe fiets kopen.

Maar je kiest voor de juiste weg...en gaat voor zo origineel mogelijk zonder daarbij de oude fiets te vergeten...chapeau ! *O*
 
hallo lecram,

voor wat betreft het spuitwerk van de cb's, bestaan er alternatieven voor de honda nummers ? De verfleverancier kent blijkbaar die oude honda code's niet, misschien dat die overgezet zijn naar meer recente code's ?
 
hallo lecram,

voor wat betreft het spuitwerk van de cb's, bestaan er alternatieven voor de honda nummers ? De verfleverancier kent blijkbaar die oude honda code's niet, misschien dat die overgezet zijn naar meer recente code's ?

Gewoon bij een goede spuiter brengen die ook Candy kleuren kan spuiten. Het is geen gewone metallic, maar een metallic met Candy afwerklaag. Dat is toch wel specialistisch wat niet veel mensen kunnen.

Ik heb het door www.motopaint.nl laten doen.
 
Hallo lecram,
is die buddyseat van jou een origineel honda part of repro ? Het lijkt erop dat een origineel niet meer leverbaar is .
Goh, als ik deze restauratie zie ga ik alvast dromen, om dit te evenaren moet je uit het goeie hout gesneden zijn, ik zou niet weten wat of wie dit beter zou kunnen,
mooi werk !
 
Hoi Piet,

Als ik het kan kan jij het ook. Zo moeilijk is het niet, je moet veel geduld hebben en de juiste dingen goed doen. en veel geld er in stoppen.

De buddy is orgineel. Eigenlijk is het geen K2 buddyseat, maar een K3-K6. Ik weet niet of de echte K2 seat nog leverbaar is, wel redelijk goede repro's.

Je kunt voor het spuitwerk ook je spullen opsturen naar Motopaint. Is een zeer betrouwbare zaak. Je moet wel veel geduld hebben, er zijn er heel veel die zijn kwaliteit waarderen, dus druk heeft hij het wel.
 
Het is al even geleden dat ik hier gepost heb, maar intussen heeft de motor een plekje in de woonkamer gekregen:

CB750K2%252073%2520woonkamer%2520004.JPG


CB750K2%252073%2520woonkamer%2520005.JPG


CB750K2%252073%2520woonkamer%2520010.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan