restauratie kawasaki z650 b2

tank zit er tijdelijk op zodat hij in ieder geval niet ergens af kan vallen ton.

ik heb vanavond de biezen op mijn kontje geplakt.
morgen ga ik de biezen op de tank plakken en de logo,s op de zijkappen maken en de logo,s op de tank.
daarna schiet ik wel wat piccies
zit de tank eral op ron ??

fotoos :9
 
vandaag de logo,s op mijn zijkappen aangebracht.
IMG_3501_zps9fc955db.jpg

de biezen op de tank aangebracht.
IMG_3506_zpsa19942d3.jpg


alles gemonteerd en voor het eerst in lange tijd is de z650 even buiten geweest voor het totaalplaatje.
IMG_3509_zps80a3386b.jpg


rest nu nog de logo,s op de tank(moet ik nog boutjes voor scoren),een accu aanschaffen en de bezine-en vacuumslang aansluiten.
 
Topic wat ik ga volgen!

Ik ben sinds kort in het bezit van een z400 uit 1978


WAT... jij !!!!???? een 400 bazzz ?? _O-
had ik nooit verwacht van jouw... :N
maar welkom bij de club :}

gauw een paar fotoos dan he :9

en wat zijn de plannen met de 400 ??
(orgineel houden of verbouwen )???
 
WAT... jij !!!!???? een 400 bazzz ?? _O-
had ik nooit verwacht van jouw... :N
maar welkom bij de club :}

gauw een paar fotoos dan he :9

en wat zijn de plannen met de 400 ??
(orgineel houden of verbouwen )???

Haha heey Ton

Ik had zelf eerder verwacht dat wanneer ik weer aan een project zou beginnen een zxr zou kopen, maar toen begon het toch te kriebelen wanneer ik naar caferacers zat te kijken en veel heb meegelezen in de topics hier.

Zal snel een paar foto's plaatsen. Hij is nu nog helemaal origineel maar dat zal langzamerhand veranderen. Heb er geen haast mee, ik wil het voornamelijk gewoon goed doen. Voor de km's heb ik altijd nog de z1000 staan.
 
gefeliciteerd met dit jaloersmakende resultaat!
Mocht er bij 1 van de volgers van dit mooie project ,de zin zijn opgekomen om ook zoiets te gaan doen,kijk dan eens bij de te koop aangeboden motoren op dit forum.
Heb er nog 2 staan van 1978 die ik wil verkopen.
 
gefeliciteerd met dit jaloersmakende resultaat!
Mocht er bij 1 van de volgers van dit mooie project ,de zin zijn opgekomen om ook zoiets te gaan doen,kijk dan eens bij de te koop aangeboden motoren op dit forum.
Heb er nog 2 staan van 1978 die ik wil verkopen.

Had ze zien staan maar uiteraard net nadat ik mijn z400 uit 78 kocht en dat op 10km afstand |(
 
op tweede paasdag mijn eerste proefritje gemaakt.
motor start goed,loopt goed en reageert goed op het gas.
was nog een klein storinkje met de knipperlichten maar heb ik inmiddels ook verholpen.
tanklogo,s zijn inmiddels ook geplaatst.
IMG_3511_zps8196f4a1.jpg

uiteraard wil ik nog een aantal kleinigheidjes verbeteren zoals het chroomwerk,de kickstarter die een beetje lam is maar voorlopig maar even voorzichtig toeren als het weer het toelaat.
 
hier een impressie van mijn b2 tijdens de open kawsakidag bij nol bikker in noordeloos

het is de tweede van onderaf




ook nog een groepsfoto van z650 forumleden bij ac te meerkerk.

mijnes id degene met de helm op het zadel

 
Laatst bewerkt:
Zo je bent goed bezig zeg, mooi om te zien ik zet je bij mijn favorieten om mee te blijven kijken.
Gr Rob
Op de eerste foto sta ik helemaal rechts, klassiek kawapakkie :W
Oh ja en de z650 mag natuurlijk op op het Z1 900 topic een Z is een Z alle oude Zdjes *O* welkom.
 
Laatst bewerkt:
mag ik mij even voorstellen.
ik ben etienne 39 jaar jong en heb sinds vorig jaar een z650 gekocht voor zeer weinig geld.
ik heb hem al rijdend maar hij pluimt enorm blauwe rook als ik er mee rijd koud of warm maakt niet uit.

waar kan dit aan liggen.

zit nu plutoline semi syntetische olie in.

olie filter is vervangen tegelijkertijd met de olie.
luchtfilter en 4 nieuwe bougies.

met optrekken vol gas gaat hij bij 7000 toeren stotteren. ook iets wat ik niet op kan lossen.

weert iemand wat dan hoor ik dat graag

groetjes etienne
 
Mijn tip, gebruik 20W50 half synthetische olie deze is wat dikker en heel geschikt voor oudere motoren , kan het roken (olieverbruik) wat drukken.
Geen wondermiddel maar het kan helpen, en het stotteren? de gasfabriekjes even aftappen
( koperen aftapschroeven onder in de bakjes of net er boven ) ff lekker laten doorlopen.
En anders uit elkaar en reinigen.
Maar probeer eerst dit allemaal, simpel en snel.
 
bedankt rob voor de tip.

carbs heb ik al eronder uitgehaald en schoongemaakt. misschien laten synchroniseren kreeg ik al eerder als tip.

moet ik ook loodvervanger door de tank heen doen want dat gebruik ik niet.

kreeg al reacties dat dat het blok ook niet ten goede komt als ik de loodvervanger niet gebruik.

en nog een vraagje.

las hier dat jullie ook een toerrit hebben gehad of een meeting. wanneer is de volgende?

groetjes etienne
 
Hallo Etienne, loodvervanger is af te raden daar gaat het rubber in je gasfabriekjes ( oa vd aftapplug )van stuk en het is beslist niet nodig bij de Z650 Loodvrij va 1972 die Kawasaki's.
Er is een rit in prematuur stadium naar de Zstreet aug/sep je kan aangeven welke weekenden je wel kan, mail dit naar kawasakiz1900@hotmail.com dan krijg je zeker bericht.
 
hoi etienne

als hij lang heeft stilgestaan zou ik de carbs even goed reinigen al denk ik niet dat dit het stotteren bij 7000 toeren of de blauwe rook als oorzaak heeft.
en met goed reinigen bedoel ik ook echt goed.

maar ja je moet echt bij het begin beginnen.

start hij goed ? ,loopt hij stationair goed?,hoe is het olieverbruik?

wat rob al zegt loodvervanger is niet nodig .

registreer jezelf op het z650 platform

http://z650.forumbuild.com/index.php?sid=fe523a9fcdfef91658692438d7009a6e

daar vind je veel specifieke vraagstukken met antwoorden over de z650.
 
hoi ron

carbs zijn heel goed gereinigd daarna carb reiniger door de tank heen gedaan en 2 tanks mee leeggereden.
olieverbruik is best veel. 1 liter op de 300 km.
hij start in 1 kick en electrisch. loopt stationair ook goed.

nou heb ik ergens de info vandaan dat de klepseals versleten zouden kunnen zijn. dus daar wil ik nog een keertje naar kijken. en eventueel vervangen.

de z650 heeft nu 62.000 km gereden

groet etienne

ik meld me gelijk aan op het z650 forum
 
hoi ron

carbs zijn heel goed gereinigd daarna carb reiniger door de tank heen gedaan en 2 tanks mee leeggereden.
olieverbruik is best veel. 1 liter op de 300 km.
hij start in 1 kick en electrisch. loopt stationair ook goed.

nou heb ik ergens de info vandaan dat de klepseals versleten zouden kunnen zijn. dus daar wil ik nog een keertje naar kijken. en eventueel vervangen.

de z650 heeft nu 62.000 km gereden

groet etienne

ik meld me gelijk aan op het z650 forum


klepseals kan zeker een oorzaak zijn,en voordelig te vervangen ook nieuwe zuigerveren zou veel kunnen verbeteren, ben je nog steeds geen vermogen ( geld ) kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan