restauratie kawasaki z650 b2

sorry dat ik ook nog wat post maar had een tikje in het blok en wat olieverbruik van de b2 en een gaar bougiegat :X

kop moest er dus toch af en meteen cilinders gedemonteerd om er zeker van te zijn dat het tikje niet van 1 van de cilinders/zuigers afkomstig is.

inmiddels een kop en cilinders van een donorblok geglaspareld .
nieuwe pakkingset en demperrubbertjes voor de distributie besteld bij classickawaparts.
nieuwe zuigerveren gescoord via ebay voor 68 euro inclusief verzenden.
 
ik had met mijn z650 b2 problemen met optrekken.
bij 7000toeren begon hij te sputteren en in te houden.
heb bij classic kawa parts 4 nieuwe rubbers gekocht voor tussen het luchtfilter huis en de carbs.
deze afgelopen zondag geplaatst en ja hoor probleem opgelost.

trekt als een tierelier. dus zoals een kawa hoort te doen.

nu nog de klep seals vervangen en hopelijk het probleem van olie verbruik opgelost.
 
sorry dat ik ook nog wat post maar had een tikje in het blok en wat olieverbruik van de b2 en een gaar bougiegat :X

kop moest er dus toch af en meteen cilinders gedemonteerd om er zeker van te zijn dat het tikje niet van 1 van de cilinders/zuigers afkomstig is.

inmiddels een kop en cilinders van een donorblok geglaspareld .
nieuwe pakkingset en demperrubbertjes voor de distributie besteld bij classickawaparts.
nieuwe zuigerveren gescoord via ebay voor 68 euro inclusief verzenden.


Weer een van de twee goede berichten.
 
ik had met mijn z650 b2 problemen met optrekken.
bij 7000toeren begon hij te sputteren en in te houden.
heb bij classic kawa parts 4 nieuwe rubbers gekocht voor tussen het luchtfilter huis en de carbs.
deze afgelopen zondag geplaatst en ja hoor probleem opgelost.

trekt als een tierelier. dus zoals een kawa hoort te doen.

nu nog de klep seals vervangen en hopelijk het probleem van olie verbruik opgelost.


En dit is het andere goede bericht, het komt allemaal op zijn pootjes terecht met de kawa's
 
gister de b2 weer voor het eerst gestart.

2 keer kicken en hij liep.

even een proefritje gemaakt en blok loopt goed.

de tik in het blok is verdwenen en ik heb weer 4 fisse bougiegaten.

nu maar even afwachten of het olieverbruik ook verminderd.





 
gister de b2 weer voor het eerst gestart.

2 keer kicken en hij liep.

even een proefritje gemaakt en blok loopt goed.

de tik in het blok is verdwenen en ik heb weer 4 fisse bougiegaten.

nu maar even afwachten of het olieverbruik ook verminderd.

[~[url="http://i1208.photobucket.com/albums/cc375/ronvanderstelt/IMG_3920_zps5b5b89d9.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i1208.photobucket.com/albums/cc375/ronvanderstelt/IMG_3922_zps8bca66ea.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i1208.photobucket.com/albums/cc375/ronvanderstelt/IMG_3921_zps36915fda.jpg"]afbeelding~][/URL]


Nou Ron je hebt niet stil gezeten zie ik, ben benieuwd.
 
gister de b2 weer voor het eerst gestart.

2 keer kicken en hij liep.

even een proefritje gemaakt en blok loopt goed.

de tik in het blok is verdwenen en ik heb weer 4 fisse bougiegaten.

nu maar even afwachten of het olieverbruik ook verminderd.

[~[url="http://i1208.photobucket.com/albums/cc375/ronvanderstelt/IMG_3920_zps5b5b89d9.jpg"]afbeelding~][/URL]

Hi Ron,

Zag op de foto´s dat er nog originele carburateurs op zitten.

Even zoeken voor een setje 26mm van een Suzuki GS 750 (jaren ´70)
Passen er zo op, alleen het beugeltje van de gaskabels overschroeven (twee schroefjes)

Weet het niet zeker maar het kan zelfs zijn dat die van een Z900A4/Z1000 ook passen.
Ik had ze toen van de genoemde Suz, scheelt echt een slok op een borrel _O-

Misschien leuk als je ´m verder in orde heb.
Succes met je "Ztje"

[~[url="http://i1208.photobucket.com/albums/cc375/ronvanderstelt/IMG_3922_zps8bca66ea.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i1208.photobucket.com/albums/cc375/ronvanderstelt/IMG_3921_zps36915fda.jpg"]afbeelding~][/URL]
 
nee jongens het project staat niet stil.

er wordt al enige tijd met het project gereden .
ook in mei mee met de tocht bij nol bikker.
wel heb ik het voornemen deze b2 in de toekomst een keer origineel te maken d.w.z voorzien van de ori voorvork,spaakwielen,koplamporen en cockpit.
misschien ook de ori vier in twwe uitlaten indien ik ze nog mooi kan krijgen.
die onderdelen komen dan van deze c3 .

 
Een stuk mooier met spaakwielen, dat hoort gewoon bij die motor.vond het gelijk al zonde om die er af te halen.mooi werk en heel langzaam zie ik steeds meer interesse komen voor de 650.
 
Ik ga eerdaags ook maar eens echt beginnen met de Z650C3 voor mijn vrouw :+

Heb tijdelijk een schade XJ900Diversion voor haar gekocht (alleen een groot gat in de tank, stuur krom, voorspatbord aan splinters en de kuipruit verdwenen, verder puntgaaf.
Alle delen zijn nu (binnen een week) aanwezig en heb ik binnen drie uurtjes voor elkaar.
Neem aan dat de Z650 wat langer gaat duren O-)

XJ kost dan alles bij elkaar een kleine € 400 _O-

Ga jullie proberen op de hoogte te houden :? (over de 650 dan hè)
 
Laatst bewerkt:
hoi Ron,

Ik denk dat jij mijn oude kawa Z650 hebt.
Ik had een topic geplaatst op het forum waarin ik me afvraag wat er van mijn allereerste motor (die Z650) is geworden, en ik hoorde dat jij 'm hebt.
Wat leuk!!
Bijgaand mijn post en de reacties daarop.

roger_SV in "wie heeft Kawasaki Z650, 1978, kenteken ..."

Lijkt me leuk een keer af te spreken (al het weer een beetje weer is).
Ik moet je topic nog even helemaal lezen, maar hoe is het nu met de MD98ZS??
Ik zag dat je meerdere Z's hebt (maar geef toe dat ik het nog even moet lezen allemaal).

Is ie klaar?
 
zo hangt ie bij mij na al die jaren mij nog aan de muur . . . .

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan