restauratie suzuki rm 500

ik heb er nu een twinair phase 1 op
CIMG2251.jpg

maar wil er graag een orgineel op
75-010-6.jpg

het gaat om het kompleet huis
 
als je er mee wil gaan rijden dan kan je beter het twin air huis houden! de originele werden niet voor niks vervangen! schijnen veel zand door te laten met alle gevolgen vandien! www-vintage-suzuki.com is een aanrader..heb ik ook al mn plastics weggehaald voor de suzuki''s die ik gerestaureerd heb! op ebay.com vind je ook nog genoeg spul!
 
kroonplaat naafen ligt nog bij de motor spuitbedrijf hazelaar
velgen zijn gestaald en nu begint het polijsten
ben dus nog steeds bezig maar gaat niet zo snel luchtfilter is gevonden
voorvork is op nieuw hardverchroomd is alweer terug en is mooier als nieuw
CIMG2452.jpg
 
Waar laat je zo'n vork verchromen??

Verder heel goed bezig!
 
Laatst bewerkt:
De twee binnen poten zijn bij hardchroombedrijf A monne in wormerveer opnieuw verchroomd .ze zijn afgedraaid en dan koper en dan hardchroom er op ,het chroom is nu dikker dan origineel totale dikte niet en als nieuw het koste 180 euro
 
De twee binnen poten zijn bij hardchroombedrijf A monne in wormerveer opnieuw verchroomd .ze zijn afgedraaid en dan koper en dan hardchroom er op ,het chroom is nu dikker dan origineel totale dikte niet en als nieuw het koste 180 euro
En je moest een half jaar wachten zeker?
Had mijn krukas daar ook gebracht toen..
 
Vier week gewacht en vond het de moeite waar ,de rm hoeft niet te rijden in het volgende seizoen
Ben ook nog met mijn zoon zijn drz 400 bezig ,ligt ook totaal uit elkaar complete revisie volgt ,die wil wel rijden in het nieuwe seizoen
 
Leuk project, ook wat minder dagelijks als de oude honda's.
Wat ben je er eigenlijk mee van plan als je m klaar hebt ?
 
De twee binnen poten zijn bij hardchroombedrijf A monne in wormerveer opnieuw verchroomd .ze zijn afgedraaid en dan koper en dan hardchroom er op ,het chroom is nu dikker dan origineel totale dikte niet en als nieuw het koste 180 euro

Mooi werk!
Nog niet eens enorm duur.
 
na een lange tijd van afwezigheid op het forum heb ik niet helemaal stil gezeten
veel nieuwe onderdelen gevongen
 
geheel nieuwe achterbrug is nog nooit gemonteerd geweest
komt van mijn vriend Henk pel (bedankt Henk)

alle bouten en moeren zijn opnieuw verzinkt
er liggen nog een paar onderdelen bij de verchroomer
 
Terug
Bovenaan Onderaan